Wyrmspan van 999 Games ligt in de winkels

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Wyrmspan van 999 Games ligt in de winkels

Bericht door Erwin »

WTULTC schreef: De basis alleen heeft de dobbelstenen als interactie
.

Meer dan dat. Het meerderhedenspelletje bij de tussendoelen is interactie die ertoe doet.

Labels:
Peter Hein
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: spellengek
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Peter Hein »

De huidige generatie bordspellen heeft aanzienlijk minder interactie dan die van, zeg, een jaar of twintig geleden. Daar bestaan natuurlijk genoeg uitzonderingen op, maar de trend is onmiskenbaar richting relatief solistische spellen waar iedereen vooral zijn eigen ding doet. De wildgroei aan automa’s en solovarianten is daar een illustratie van.

Als je het daar tegen afzet is Wingspan denk ik (iets) bovengemiddeld interactief. Als je maar weinig bezig bent met je tegenstander ga je het niet winnen. Dat is het duidelijkst bij de doelen, maar ook bij de beschikbare dobbelstenen en kaarten. Daar kun je je medespelers wel dwarszitten.

In vergelijking met andere tableaubouwers is het denk ik vergelijkbaar interactief als Ark Nova, meer dan Earth en minder dan Terraforming Mars of New Frontiers.

Wingspan heeft ook z’n thema wel mee. Ik ken genoeg mensen die TFM of NF links laten liggen vanwege het thema. Maar zelf als je helemaal niets met vogels hebt zoals ik, stoort de setting helemaal niet en kun je de fraaie tekeningen best waarderen. Zo lang mensen maar niet met onzinnige huisvlijt aan komen zetten :wink:
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

op de website van 999games staat het spel nog wel op voorraad.

aangezien ik niet denk dat iemand in mijn omgeving het gaat bestellen en ik toch wel benieuwd ben (en er op korte termijn geen speldagen/beurzen zijn waar ik heen ga) heb ik het maar van demotegoed besteld. Dus binnenkort ook op mijn deurmat. Ik ben benieuwd.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Plaats reactie