999 Games: Najaar 2012

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Tamara_Bakker
Standaard moderator

Re: 999 Games: Najaar 2012

Bericht door Tamara_Bakker »

griemel schreef: Ik ben ook benieuwd naar Ohra et Labora.
Dat is vast een spel over hoe verzekeraars werken ;-)
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.

Labels:
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door pleunie.william »

griemel schreef:Leuk dat village ook uitkomt in een Nederlandse editie. Goed om een paar positieve reacties te horen. Ik ben ook benieuwd naar Ohra et Labora. Wie heeft het al gespeeld? Wat vonden jullie ervan. Ik ken van Uwe Rosenberg wel Agricola en Le Havre.
Ik heb een paar proefrondjes gespeeld, dus het spel niet helemaal uitgespeeld, maar ben er nu al weg van Marianne! Ik ga hem zeker aan m'n collectie toevoegen als ie uitkomt!
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Vandaag ben ik op de persdag van 999 Games geweest. Ik zal daar nog een apart verslag van op het forum plaatsen. Maar naast de al eerder genoemde titels hier op het forum heeft 999 Games voor het najaar de volgende titels aangekondigd:

Kinderspellen
Monsterval
Spuzzle
De geheimzinnige vallende ster

Familiespellen:
Flashpoint: Fire Rescue
De kolonisten van Catan: Europa ontwaakt
De kolonisten van Catan: Star trek
Zooloretto: Dobbelspel
De Hobbit
De Hobbit: Filmversie
De Hobbit: Het kaartspel
De Hobbit tweepersoonsspel

Expertspellen:
Het Dorp
Dominion: Middeleeuwen
Het perfecte spel
Brieven uit Whitechapel
The Resistance (het favoriete spel van ons moderatorenteam!)
woozle
Stamhoofd

Bericht door woozle »

Dierik schreef:Vandaag ben ik op de persdag van 999 Games geweest. Ik zal daar nog een apart verslag van op het forum plaatsen. Maar naast de al eerder genoemde titels hier op het forum heeft 999 Games voor het najaar de volgende titels aangekondigd:

Kinderspellen
Monsterval
Spuzzle
De geheimzinnige vallende ster

Familiespellen:
Zooloretto: Dobbelspel
De Hobbit
De Hobbit: Filmversie
De Hobbit: Het kaartspel
De Hobbit tweepersoonsspel

Expertspellen:
Het Dorp
Dominion: Middeleeuwen
Het perfecte spel
Brieven uit Whitechapel
The Resistance (het favoriete spel van ons moderatorenteam!)
Amai, een Nederlandstalige van Letters from Whitechapel? Topspel.
Afbeelding
Tjoek
Fabrieksmanager

Bericht door Tjoek »

Dierik schreef: Brieven uit Whitechapel
Ik neem aan dat dit de NL versie van Letters from Whitechapel is. Dat zou erg leuk zijn als heb ik al een jaar of wat de Engelse versie (die past natuurlijk het best in het Jack the Ripper scenario ;-))
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Tjoek schreef:
Ik neem aan dat dit de NL versie van Letters from Whitechapel is. Dat zou erg leuk zijn als heb ik al een jaar of wat de Engelse versie (die past natuurlijk het best in het Jack the Ripper scenario ;-))
Dat klopt inderdaad.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Dierik schreef:Vandaag ben ik op de persdag van 999 Games geweest. Ik zal daar nog een apart verslag van op het forum plaatsen. Maar naast de al eerder genoemde titels hier op het forum heeft 999 Games voor het najaar de volgende titels aangekondigd:
(...)
Familiespellen:
(...)
Op BSM.con heb ik de Star Trek kolonisten al van dichtbij kunnen bekijken (weliswaar de Duitse versie). Ziet er heel mooi uit, met kaarten van de verschillende karakters uit de tv-reeks en de miniatuurtjes van de USS Enterprise.
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

En ik maar denken dat Flashpoint wat ik op de bsm heb gespeeld al verkrijgbaar was in NL. Dat spel heeft kans om mijn collectie te bereiken.

Dominion: Middeleeuwen... pff... Lijkt wel of Dominion de cashcow van 999 aan het worden is. In iedergeval melken ze Dominion aardig uit.
Afbeelding
KeesK
Hazelnoot Ridder

Bericht door KeesK »

WTULTC schreef:En ik maar denken dat Flashpoint wat ik op de bsm heb gespeeld al verkrijgbaar was in NL. Dat spel heeft kans om mijn collectie te bereiken.

Dominion: Middeleeuwen... pff... Lijkt wel of Dominion de cashcow van 999 aan het worden is. In iedergeval melken ze Dominion aardig uit.

De hobbit wordt ook behoorlijk uitgemolken. Nu maar hopen dat er een fatsoenlijke gateway game tussen zit en dat de film niet rukkig zal zijn.

De andere genoemde spellen (behalve de zoveelste variatie op Catan) kan ik niet echt als Gateway spellen beschouwen (hoewel gamers waarschijnlijk Flashpoint een uitstekend gateway spel vinden).
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

WTULTC schreef:Dominion: Middeleeuwen... pff... Lijkt wel of Dominion de cashcow van 999 aan het worden is. In iedergeval melken ze Dominion aardig uit.
Ik heb de indruk dat de Dominionfans vragende partij zijn naar alle nieuwe uitbreidingen. Fijn dat 999 Games deze uitgeeft. Het is toch veel prettiger om een spel in het Nederlands te hebben. (En ja, een uitgever mag/moet een aantal hits hebben, want anders blijft het bedrijf geen spellen uitgeven)
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Bart schreef:
WTULTC schreef:Dominion: Middeleeuwen... pff... Lijkt wel of Dominion de cashcow van 999 aan het worden is. In iedergeval melken ze Dominion aardig uit.
Ik heb de indruk dat de Dominionfans vragende partij zijn naar alle nieuwe uitbreidingen. Fijn dat 999 Games deze uitgeeft. Het is toch veel prettiger om een spel in het Nederlands te hebben. (En ja, een uitgever mag/moet een aantal hits hebben, want anders blijft het bedrijf geen spellen uitgeven)
Vandaag tijdens de persdag van 999 Games werd Dominion in het Expertsegment ook één van de belangrijke pijlers genoemd. Uiteraard bekijken ze bij iedere uitbreiding of er nog voldoende vraag is maar dat is op dit moment nog steeds het geval.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Tjoek schreef:
Erg jammer dat ik juist voor duits ben gegaan omdat de engelse uitgever failliet ging :( Nederlands was het leuks geweest, zeker op de kaarten voor de agenten en jack waar de stappen op staan
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Dierik schreef:
Bart schreef:
Vandaag tijdens de persdag van 999 Games werd Dominion in het Expertsegment ook één van de belangrijke pijlers genoemd. Uiteraard bekijken ze bij iedere uitbreiding of er nog voldoende vraag is maar dat is op dit moment nog steeds het geval.
Ik ben zo iemand die blij te zien is dat tot dusver alle uitbreidingen die er in het engels zijn ook naar het nederlands komen, alleen kan ik even niet plaatsen welke versie dit is, want cornucopia wordt volgens bgg "overvloed"
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

missiloon schreef:Ik ben zo iemand die blij te zien is dat tot dusver alle uitbreidingen die er in het engels zijn ook naar het nederlands komen, alleen kan ik even niet plaatsen welke versie dit is, want cornucopia wordt volgens bgg "overvloed"
Dit is een uitbreiding die nog niet op de markt is en in het Engels: Dominion: Dark Ages gaat heten.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Dierik schreef:
missiloon schreef:Ik ben zo iemand die blij te zien is dat tot dusver alle uitbreidingen die er in het engels zijn ook naar het nederlands komen, alleen kan ik even niet plaatsen welke versie dit is, want cornucopia wordt volgens bgg "overvloed"
Dit is een uitbreiding die nog niet op de markt is en in het Engels: Dominion: Dark Ages gaat heten.
Wauw die is nog niet eens bekend op bgg
Afbeelding