Phalanx "opgeslokt" door 999-games?

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
cab
Burgemeester

Bericht door cab »

Tsja blijft vaag van de kant van Phalanx, bozemt geen vertrouwen in. Erwin spreekt over kwade tong, vind zelf dat ze dit behoorlijk in de hand hebben gewerkt door eerst de site veelvuldig te updaten diverse spellen aan te kondigen en vervolgens releases terug trekken en de site niet meer te updaten.

Maargoed, het krijgt een mooie wending. Erwin spreekt over oude klassiekers. Van mij mogen ze Funkenslag wel uitgeven zou een mooie start zijn :D

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

cymric schreef:Fijngevoelige ironie uitleggen aan iemand die meteen met vage opmerkingen over dikke schedels begint te strooien lijkt mij water naar zee dragen.
Fijngevoelig voor de een is non-existent voor de ander…..

Alle gekheid op een stokje: doe me een lol en PB of mail me eens een toelichting op de fijngevoelige ironie waarop je doelt. Ik kan je namelijk niet volgen (en da's wederzijds, vermoed ik).
Piet
Beheerder

Bericht door Piet »

cab schreef:Tsja blijft vaag van de kant van Phalanx, bozemt geen vertrouwen in.
Kom kom, mensen. Een bedrijf als Phalanx mag zich toch best bezinnen en op zeker moment keuzes maken voor de toekomst zonder dat wij spelers daarbij gehoord moeten worden.

Want laat ons eerlijk zijn: de oudere (oorlogs)spellen van Phalanx kregen nogal eens de commentaar dat ze flauw en langdradig waren. Daarna werden wel goede titels (Maharadja, Mesopotami, Go West, Pingun, Bizon) gebracht, maar daar kon je dan weer geen lijn in trekken: gingen zij voor de familiespellen of kozen ze voor spelersspellen? Bovendien werd de concurrentie er niet kleiner op sinds QWG op kruissnelheid zit en The Game Master ook succestitels uit het Duits overneemt.
Een goede bezinning met strategische keuzes voor anderhalf tot twee jaar, leek mij op dit moment dan ook zeer op zijn plaats.

En dan kunnen we nu allemaal uitzien naar het fijne spelmateriaal dat hopelijk op stapel staat...
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Erwin schreef:Alle gekheid op een stokje: doe me een lol en PB of mail me eens een toelichting op de fijngevoelige ironie waarop je doelt. Ik kan je namelijk niet volgen (en da's wederzijds, vermoed ik).
Ik vind 't eigenlijk wel een vermakelijk stukje leesvoer, hoe Erwin heeft beweerd dat Cymric zogenaamd beweert dat Erwin als het ware beweert dat Phalanx terug naar z'n roots gaat, wat niemand feitelijk beweert, terwijl Cymric het zich wél hardop afvraagt :-)

Maar dan anders... Volgt u het nog? Interessant voer voor psychologen om te zien hoe zo'n babylonische spraakverwarring tussen Planeet Erwin en Planeet Cymric ontstaat, terwijl het heel simpel door Erwin afgedaan had kunnen worden als hij op Cymric's post gereageerd had zoals hij nu reageert:
die mensen van Phalanx zullen de ins en outs van hun bedrijfsvoering niet met bijv. mij of de bezoekers van dit forum delen. Ik heb geen informatie over het "hoe en waarom" van de door jou veronderstelde periode van bezinning. Ik heb verder geen zin om publiekelijk te gissen en te speculeren. Er wordt de laatste maanden al genoeg 'geroddeld' in spellenland.
:D

Nu maar hopen dat jullie er zelf inmiddels ook de lol van in zien :wink: :D
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef: Nu maar hopen dat jullie er zelf inmiddels ook de lol van in zien :wink: :D
Hoezo inmiddels? Het is hier toch altijd lollig? 8)
warpozio
Grote Dienaar

Bericht door warpozio »

Erwin schreef:die mensen van Phalanx zullen de ins en outs van hun bedrijfsvoering niet met bijv. mij of de bezoekers van dit forum delen. Ik heb geen informatie over het "hoe en waarom" van de door jou veronderstelde periode van bezinning. Ik heb verder geen zin om publiekelijk te gissen en te speculeren. Er wordt de laatste maanden al genoeg 'geroddeld' in spellenland.
De ins en outs delen zou inderdaad overdreven zijn 8)
Maar dat spreekwoord over rook en vuur is toch wel tekenend. Doet mij zo denken aan de Mellon Magazine soap. We stoppen, we gaan kleinschaliger werken, we slaan een editie over, we worden een internet magazine, en toen was er niets meer

Bij Phalanx is het eerder: we werken onze site niet meer bij, we houden een rustpauze, we schrappen een paar titels, we blijven zwijgen, ...
Als je dit kombineert met het andere gerucht dat Bruinsma op zoek is naar overnemers voor 999 omdat hij liever in de Spaanse zon zit dan in Almere...

Roddels kun je als bedrijf alleen tegengaan door open te zijn. Laat wetenwat je van plan bent, laat de klanten naar iets uitkijken en druk zo de geruchten de kop in!
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

warpozio schreef: Bij Phalanx is het eerder: we werken onze site niet meer bij, we houden een rustpauze, we schrappen een paar titels, we blijven zwijgen, ...
Als je dit kombineert met het andere gerucht dat Bruinsma op zoek is naar overnemers voor 999 omdat hij liever in de Spaanse zon zit dan in Almere...
Ach ja, dat andere gerucht. Da's afkomstig uit het Vlaamse roddelcircuit, waarin ook jij participeert. Lekker belangrijk.....
warpozio
Grote Dienaar

Bericht door warpozio »

Erwin schreef:
warpozio schreef: Bij Phalanx is het eerder: we werken onze site niet meer bij, we houden een rustpauze, we schrappen een paar titels, we blijven zwijgen, ...
Ach ja, dat andere gerucht. Da's afkomstig uit het Vlaamse roddelcircuit, waarin ook jij participeert. Lekker belangrijk.....
Das een leuke, ik participeer wel op www.fbjs.be maar dat Vlaamse Roddelcircuit? Of bedoel je bordspelforum.com?
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

warpozio schreef:........ Of bedoel je bordspelforum.com?
Nee.
warpozio
Grote Dienaar

Bericht door warpozio »

Erwin,

Je kunt toch niet ontkennen dat PR gewijs Phalanx dit heel slecht aanpakt? Alleen duidelijke kommunikatie helpt tegen roddels (behalve als de roddels waarheid zijn)...
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

warpozio schreef:Erwin,

Je kunt toch niet ontkennen dat PR gewijs Phalanx dit heel slecht aanpakt? Alleen duidelijke kommunikatie helpt tegen roddels (behalve als de roddels waarheid zijn)...
Ik heb geen belangstelling voor een inhoudelijke discussie op jouw niveau over Phalanx of een andere uitgever.
BenNevis
Veenboer

Bericht door BenNevis »

Erwin, zou je het minder op de man willen spelen. Opmerkingen als 'op jouw niveau' horen hier echt niet thuis.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

BenNevis schreef:Erwin, zou je het minder op de man willen spelen. Opmerkingen als 'op jouw niveau' horen hier echt niet thuis.
Met 'op jouw niveau' was geen spelen op de man beoogd. Het was handiger geweest om 'op dit niveau' te schrijven, raakt de bedoeling beter.

Je hoeft je hier dus niet aan te stellen. Gerustgesteld?
BenNevis
Veenboer

Bericht door BenNevis »

'je hoeft je niet aan te stellen' is ook weer zoiets. Gebruik je dit soort uitdrukkingen ook in persona? Op dit soort fora en in e-mails is het over het algemeen handiger je iets vriendelijker op te stellen. Slechts een tip. Dit was mijn laatste reactie, voordat ook dit weer ontaardt.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

BenNevis schreef:Dit was mijn laatste reactie, voordat ook dit weer ontaardt.
Ik waardeer de sympathieke geste en jouw zelfkennis. :wink: