White Goblin Games gaat knallend 2016 in

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
rober
Standaard moderator

Re: White Goblin Games gaat knallend 2016 in

Bericht door rober »

Volgens mij is het geen probleem van de uitgevers, maar van ons spelers.

Zie het als een spel.
Soms zet je te vroeg in, of te veel.
Soms doe je een zet op basis van veel info of juist weinig.
Soms gok je goed en soms fout.

It's all in the game.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding

Labels:
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

vrieskist schreef:(bijvoorbeeld zoals met Mijn Dorp).
Ik heb net bewust de Engelse versie gekocht wegens gemakkelijker door te verkopen achteraf moest het tegenvallen, het is tenslotte taalonafhankelijk...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

rober schreef:Volgens mij is het geen probleem van de uitgevers, maar van ons spelers.

Zie het als een spel.
Soms zet je te vroeg in, of te veel.
Soms doe je een zet op basis van veel info of juist weinig.
Soms gok je goed en soms fout.

It's all in the game.
Dat is een goede benadering!
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Ik kijk uit naar Orléans.
Afbeelding
el_crosso
Burgemeester
Contacteer:

Bericht door el_crosso »

Pedro777 schreef:Ik kijk uit naar Orléans.
Enig idee wanneer de release daarvoor staat?
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

el_crosso schreef:
Ik kreeg vorige week een overzicht van het eerste kwartaal. Daar staat die niet tussen.
Pedro777
Condottiërre

Bericht door Pedro777 »

Erwin schreef:
el_crosso schreef:
Ik kreeg vorige week een overzicht van het eerste kwartaal. Daar staat die niet tussen.
Ik heb geduld :). Nog genoeg andere spellen te spelen ondertussen.
Afbeelding
Gemaskerde Muchacho
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man
Contacteer:

Bericht door Gemaskerde Muchacho »

Orleans ga ik ook zeker aanschaffen in het Nederlands..
Super dit!
Afbeelding
aicirtap
Critico
Contacteer:

Bericht door aicirtap »

Hmzz misschien Orléans eens een tweede keer spelen. Vorig jaar gespeeld op zuiderspel maar ik vond er werkelijk niks aan. Snapte toen ook al niet waarom men er zo enthousiast over was. Misschien niet goed uitgelegd oid??? Nu ja codenames vind ik ook 10x niks, snap de hype er om heen ook niet, dus misschien ligt het aan mezelf. :roll:
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

aicirtap schreef:Hmzz misschien Orléans eens een tweede keer spelen. Vorig jaar gespeeld op zuiderspel maar ik vond er werkelijk niks aan. Snapte toen ook al niet waarom men er zo enthousiast over was. Misschien niet goed uitgelegd oid??? Nu ja codenames vind ik ook 10x niks, snap de hype er om heen ook niet, dus misschien ligt het aan mezelf. :roll:
Met codenames snap ik je helemaal, vind er ook absoluut geen bal aan maar Orléans is ondertussen toch wel één van mijn lievelingsspellen geworden. Hoewel ik me wel wat vragen stel bij de herspeelbaarheid ervan. Ik heb hem nu een 8 keer gespeeld en dan begin je toch wel een vaste strategie toe te passen en eigenlijk vind ik dat juist spijtig aan een spel. Liever zie ik dat je telkens weer een andere strategie moet toepassen aangepast aan de omstandigheden zoals bv bij Marco Polo waar je karakter én de openliggende stadskaarten je strategie bepalen.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Stoopie
Professor Pimpel

Bericht door Stoopie »

Is al bekend wanneer de uitbreiding van Brugge komt?
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

dirk schreef:
aicirtap schreef:Hmzz misschien Orléans eens een tweede keer spelen. Vorig jaar gespeeld op zuiderspel maar ik vond er werkelijk niks aan. Snapte toen ook al niet waarom men er zo enthousiast over was. Misschien niet goed uitgelegd oid??? Nu ja codenames vind ik ook 10x niks, snap de hype er om heen ook niet, dus misschien ligt het aan mezelf. :roll:
Met codenames snap ik je helemaal, vind er ook absoluut geen bal aan maar Orléans is ondertussen toch wel één van mijn lievelingsspellen geworden. Hoewel ik me wel wat vragen stel bij de herspeelbaarheid ervan. Ik heb hem nu een 8 keer gespeeld en dan begin je toch wel een vaste strategie toe te passen en eigenlijk vind ik dat juist spijtig aan een spel. Liever zie ik dat je telkens weer een andere strategie moet toepassen aangepast aan de omstandigheden zoals bv bij Marco Polo waar je karakter én de openliggende stadskaarten je strategie bepalen.
Ik heb Orléans Invasion en alle drie de 'Neue Ortskarten' dus heb een aanzienlijke hoeveelheid gebouwen meer en kan daardoor dus telkens willekeurig zo'n 10 gebouwen uit het spel laten, dat vergroot de herspeelbaarheid aanzienlijk.
Afbeelding
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

dirk schreef:
+1 voor als het gaat over code names.
En dat spel staat op 20 op BBG :wtf: :wtf:
Bij Orleons krijg ik een saai gevoel als ik het speelbord zie, is het niet het zoveelste worker placement game?
Ik lees op de forums goeie komentaar maar mijn vraag is; Wat is er anders of vernieuwend aan dit spel?
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Het mechanisme van bag building en het feit dat je verschillende karakters nodig hebt om een veld te activeren.

Niet alle acties kun je standaard kiezen door er een worker te plaatsen.
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

kattaklop schreef:Bij Orleons krijg ik een saai gevoel als ik het speelbord zie, is het niet het zoveelste worker placement game?
Ik lees op de forums goeie komentaar maar mijn vraag is; Wat is er anders of vernieuwend aan dit spel?
Het is een zogenaamde 'bagbuilder'. Iedere speler heeft een zak met verschillende soorten meeples. Je begint met 4 verschillende. Met deze meeples kun je meer meeples krijgen.
Op een gegeven moment heb je er misschien wel 20 in je zak zitten.
Maar je mag per beurt er maar een beperkt aantal trekken (4 in het begin, tot max 8 later), zodat je niet altijd kunt doen wat je wilt.
Om je voorraad een beetje uit te dunnen kun je meeples wegsturen om goede werken te doen.
Ik vind het nog steeds een toppertje. Maar dan wel de luxe versie met houten meeples in plaats van de kleine kartonnen schijfjes. Ik vond na drie keer spelen nog steeds schijfjes in de zakken. :crazy:
Afbeelding
Plaats reactie