999Games: De Mol, Star Trek Catan en Dierentuin Dobbelspel

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: 999Games: De Mol, Star Trek Catan en Dierentuin Dobbelsp

Bericht door Erwin »

Robertopellizini schreef:Zelfs Erwin Broens, die op twitter dikwijls updates voor 999 games plaatst vindt de naam bagger.
Ik plaats geen updates voor 999 Games, ik plaats tweets met informatie over 999 Games en andere speelse zaken.

Terug naar de inhoud. Met dit infantiele tweetje wilde ik inderdaad aangeven dat ik de titel van het spel bagger vind. Daaraan verbind ik overigens niet de conclusie dat ik om deze reden het spel nooit zal spelen. Dat zou immers volkomen kinderachtig zijn (een rijmende tweet is al triest genoeg).

Labels:
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

De Mol is een goed spel, dat bovendien ook niet te lang duurt: ideaal dus om een andere groep dan de veelspelers aan te spreken.

Liefst zie ik een spel dat qua doos, inhoud en spel me aanspreekt. Maar uiteindelijk is de kwaliteit van het spel toch het belangrijkst. Ik kan het vanuit dit standpunt alleen maar appreciëren dat een goed spel ook kans maakt om in de gewone speelgoedzaken binnen te raken en zo een ruimer publiek kan bereiken. Want tegenwoordig is de kwaliteit van het spellenaanbod in de grotere winkelketens toch wel bedroevend slechter (nog slechter) dan een aantal jaren geleden.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

16 Feet Pauly schreef:trouwens dierentuin dobbelspel is gewoon zooloretto dice game he in case jullie dat nog niet wisten ;) :P. het lijkt mij wel een aardig spelletje dat is toch die waar je je beesten in de vrachtwagen moet douwen ;_\.
Yep. De dobbelstenen genereren twee willekeurige 'grondstoffen', die je vervolgens listig moet plaatsen. In deze tweede stap heb je invloed en zit de charme van het spel. Ik snap waarom een uitgever dit, in vergelijking met sommige andere dobbelspellen, als een vrij lage geluksfactor kwalificeert.
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Erwin schreef:
16 Feet Pauly schreef:trouwens dierentuin dobbelspel is gewoon zooloretto dice game he in case jullie dat nog niet wisten ;) :P. het lijkt mij wel een aardig spelletje dat is toch die waar je je beesten in de vrachtwagen moet douwen ;_\.
Yep. De dobbelstenen genereren twee willekeurige 'grondstoffen', die je vervolgens listig moet plaatsen. In deze tweede stap heb je invloed en zit de charme van het spel. Ik snap waarom een uitgever dit, in vergelijking met sommige andere dobbelspellen, als een vrij lage geluksfactor kwalificeert.
En op Yucata.de al te spelen.
Ik vind hem erg leuk en ben blij dat jij ook hier uit gaat komen.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

Robertopellizini schreef:
16 Feet Pauly schreef:Mijn god jongens dit is toch gewoon 1 + 1 = 2 :D...

Denk effe na, wat is een zeer populair programma op de Nederlandse televisie? Juist ja Wie is de Mol. Wat gaat menig Nederlander dan denken bij het zien van dit doosje? Precies:

Afbeelding

Boeiend dat wij het niks vinden, wij spelen the resistance toch al :D.
Mijn god, jij bent zeker de slimste thuis?! Iedereen had door waar die naam vandaan kwam. Niemand had het erover dat het qua marketing een slechte naam was. Natuurlijk gaat 'de mol' mensen die de show geweldig vinden aanspreken (al zal het ook spelletjesfanaten zoals ik ervan weerhouden de NL versie te kopen vanwege die verschrikkelijke naam).

De fail is dat de show niks te maken heeft met het spel en dat de naam vreselijk knullig klinkt (vooral voor mensen die toevallig de serie niet kennen).

Qua verkoopcijfers zal het wel slim zijn, maar wij vinden het vreselijk.

Snap je het nu? :wink:
Anders lees je gewoon mijn post in zijn geheel, wacht ik maak het wel even dikgedrukt voor je ;). Dat het een bagger naam is heeft totaal met smaak te maken ;).

Eigenlijk zocht ik meer een mooie constructie om dat plaatje te kunnen gebruiken.
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

16 Feet Pauly schreef:
16 Feet Pauly schreef:Mijn god jongens dit is toch gewoon 1 + 1 = 2 :D...

Denk effe na, wat is een zeer populair programma op de Nederlandse televisie? Juist ja Wie is de Mol. Wat gaat menig Nederlander dan denken bij het zien van dit doosje? Precies:

Afbeelding

Boeiend dat wij het niks vinden, wij spelen the resistance toch al :D.
Mijn god, jij bent zeker de slimste thuis?! Iedereen had door waar die naam vandaan kwam. Niemand had het erover dat het qua marketing een slechte naam was. Natuurlijk gaat 'de mol' mensen die de show geweldig vinden aanspreken (al zal het ook spelletjesfanaten zoals ik ervan weerhouden de NL versie te kopen vanwege die verschrikkelijke naam).

De fail is dat de show niks te maken heeft met het spel en dat de naam vreselijk knullig klinkt (vooral voor mensen die toevallig de serie niet kennen).

Anders lees je gewoon mijn post in zijn geheel, wacht ik maak het wel even dikgedrukt voor je ;). Dat het een bagger naam is heeft totaal met smaak te maken ;).

Eigenlijk zocht ik meer een mooie constructie om dat plaatje te kunnen gebruiken.
Ik las je post in zijn geheel :wink:
Ik reageerde enkel op het enige wat er toe deed.
En over smaak valt wel degelijk te twisten!
Afbeelding
16 Feet Pauly
Critico
Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!

Bericht door 16 Feet Pauly »

16 Feet Pauly schreef:

Ik las je post in zijn geheel :wink:
Ik reageerde enkel op het enige wat er toe deed.
En over smaak valt wel degelijk te twisten!
hehe, ik zal je eerlijk vertellen, ik heb the resistance een aantal keren in mijn hand gehad bij kraampjes en winkels. maar steeds terug gelegd met in het achterhoofd dat er een Nederlandse versie zou komen. Bij het aanzien van dit gedrocht koop ik volgende keer bij die kraampjes met plezier the resistance ;).

Volgens mij is over smaak twisten net zoiets als over religie discussiëren ;)
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com

Bericht door Seabie »

16 Feet Pauly schreef:Volgens mij is over smaak twisten net zoiets als over religie discussiëren ;)
Ah leuk! Jij begint, oké?
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

Seabie schreef:
16 Feet Pauly schreef:Volgens mij is over smaak twisten net zoiets als over religie discussiëren ;)
Goed voorbeeld. Als je over iets moet discussiëren is het wel religie!
Afbeelding
Suzan
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats

Bericht door Suzan »

Is een Cult ook een religie? Zo ja, ik ben van Cult of the new en al dat gewacht op eventuele Nederlandse uitgaven is niets voor mij :D
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Seabie schreef:
Goed voorbeeld. Als je over iets moet discussiëren is het wel religie!
Ik zal er geen energie aan besteden, maar gun jullie je dingetje. Doe ons s.v.p. een lol en doe dat dingetje dan wel even op een andere plek. Zo'n vat vol gevoeligheden valt hier wellicht niet zo lekker (kan me van vroeger ontspoorde discussies herinneren).
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

Suzan schreef:Is een Cult ook een religie? Zo ja, ik ben van Cult of the new en al dat gewacht op eventuele Nederlandse uitgaven is niets voor mij :D
:thumbup:
Seabie
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com

Bericht door Seabie »

Erwin schreef:Ik zal er geen energie aan besteden, maar gun jullie je dingetje. Doe ons s.v.p. een lol en doe dat dingetje dan wel even op een andere plek. Zo'n vat vol gevoeligheden valt hier wellicht niet zo lekker (kan me van vroeger ontspoorde discussies herinneren).
In mijn bericht, en ik denk ook in die van de anderen, zat wel een sarcastisch ondertoontje verstopt. Had eigenlijk wel verwacht dat je die er uit zou halen.

:angel: :twisted:

(leken me wel toepasselijke smileys)
Afbeelding
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Bij mij deed de Mol eerder denken aan saboteur, die ook van 999 komt.
Ik vind resistance 10x niks, is voor mij te abstract maar dat heeft met mijn geheugen problemen te maken. Tobago spelen en logische puzzels maken lukt ook niet ;)

Ik zag zooloretto dice game vorige keer liggen in utrecht op de speldag maar niet gespeeld.
Denk niet dat ik hem aan zal schaffen. Voor die prijs koop ik liever een uitbreiding van zooloretto erbij of met wat geld bijleggen Aquaretto. En aangezien ik coloretto ook heb vind ik dat ik wel genoeg in de kast daarvan heb liggen.

En star trek catan hmzzzzzzz. Kolonisten wordt weer eens uitgemolken hihi. Zal mijn versie niet zijn. Heb nog nooit star trek gezien. Maar het lijkt er op dat net als bij monopoly tig varianten er op komen. Zou er ook een disney variant komen :roll:
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Richard van Vugt
Garnaal

Bericht door Richard van Vugt »

Richard van Vugt schreef:Yahzee zou hiermee anders retrospectief nog tot Kennerspiel des Jahres kunnen worden uitgeroepen...
Medestander op http://overspellen.blogspot.nl van 13 april: 'Het spel is qua strategische diepgang nog het best te vergelijken met Yahtzee'.

Maar verder best een aardig (sommige zeggen: lollig) dobbelspelletje...
GAMEPACK.eu
'semper ridere'