Nederlandstalige editie van Cosmic Encounter
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
Marnix82
- Meeple
Re: Nederlandstalige editie van Cosmic Encounter
Hoor ook wel graag hoe de vertaling uitgevallen is. Zijn er veel fouten of onduidelijkheden? Heb de Engelse versie, maar zou graag een NL versie hiervan hebben zodat ik met ouders en/of kinderen kan spelen.
Labels:
-
Morri
- Jakkiebak!
Ik heb er gisteren naar zitten kijken op Spel in Antwerpen. Het spel zat in folie en ik keek naar de achterkant van de doos. Daar stond een kaartje afgebeeld, en het eerste woord op dat kaartje was al verkeerd gespeld. Ik heb de doos snel terug gezet in het rek. De Engelstalige versie was helaas al uitverkocht op dat moment.Marnix82 schreef: Hoor ook wel graag hoe de vertaling uitgevallen is. Zijn er veel fouten of onduidelijkheden? Heb de Engelse versie, maar zou graag een NL versie hiervan hebben zodat ik met ouders en/of kinderen kan spelen.
Als iemand een Engelstalige versie kwijt wil: ik ben mogelijk geinteresseerd
-
interceptor
- Uitgever
Nederlandstalige editie van Cosmic Encounter
Dit klopt, helaas is er een spellingsfout op de Morph kaart:Morri schreef:Ik heb er gisteren naar zitten kijken op Spel in Antwerpen. Het spel zat in folie en ik keek naar de achterkant van de doos. Daar stond een kaartje afgebeeld, en het eerste woord op dat kaartje was al verkeerd gespeld. Ik heb de doos snel terug gezet in het rek. De Engelstalige versie was helaas al uitverkocht op dat moment.Marnix82 schreef: Hoor ook wel graag hoe de vertaling uitgevallen is. Zijn er veel fouten of onduidelijkheden? Heb de Engelse versie, maar zou graag een NL versie hiervan hebben zodat ik met ouders en/of kinderen kan spelen.
Als iemand een Engelstalige versie kwijt wil: ik ben mogelijk geinteresseerd
Copieerd inplaats van Kopieert. De werking van de kaart veranderd niet hier door

-
Morri
- Jakkiebak!
Nee, dat snap ik. Maar mij stoort zoiets toch. En bovendien: ik kon niet in de doos kijken. Dus ik kan niet inschatten hoe de vertaling verder is. Laat ik het zo zeggen: de achterkant van de doos liet gewoon geen goede eerste indruk achter. Ik ga de gok niet wagen in ieder geval.interceptor schreef:Morri schreef:Marnix82 schreef: Dit klopt, helaas is er een spellingsfout op de Morph kaart:
Copieerd inplaats van Kopieert. De werking van de kaart veranderd niet hier door![]()
-
TwistedByDesign82
- Jakkiebak!
Idem: ik had op Spel ook de NL versie vast en heb hetzelfde opgemerkt. Een vertaling waarbij op de doos al een fout staat, kan wat mij betreft niet. Dat zegt voor mij genoeg over de ernst en nauwkeurigheid waarmee de rest vertaald zal zijn, of in ieder geval: dat vermoed ik dan. Nu, ik ben leerkracht Nederlands, dus wat dat betreft waarschijnlijk ietsje kritischer
. Sowieso vind ik veel vertalingen al lastig, zelfs zonder fouten. Heel vaak is het taalgebruik geforceerd of kan de vertaler de juiste connotaties niet meegeven.
Heb dan maar de Engelse versie gekocht; het was de laatste
. Ik maak wel een overzichtje van de verschillende effecten voor de niet-Engelssprekenden onder mijn gasten
.
Heb dan maar de Engelse versie gekocht; het was de laatste