Chronicle Games doet Charterstone

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
finalstruggle
Geheim Genootschap

Re: Chronicle Games doet Charterstone

Bericht door finalstruggle »

Ben zo blij dat ik dit achteraf aan mij voorbij heb laten gaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Labels:
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

finalstruggle schreef: Ben zo blij dat ik dit achteraf aan mij voorbij heb laten gaan Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Idd zelfde gevoel
stefaan
Caballero
Contacteer:

Bericht door stefaan »

Joel22 schreef: Iemand enig idee hoe dit spel met een kleine groep speelt. Ik kan het spel met zij 3en gaan spelen. Ik zie op BGG dat 6 het mooiste is. Heeft iemand ervaringen met een campagne met een kleine groep?
Ik heb nu net spel 2 gespeeld met mijn vrouw en ik vind dat het zeker werkt met 2: heel snel en overzichtelijk. Dit is natuurlijk nog maar een beperkte ervaring.
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

stefaan schreef:
Joel22 schreef: Iemand enig idee hoe dit spel met een kleine groep speelt. Ik kan het spel met zij 3en gaan spelen. Ik zie op BGG dat 6 het mooiste is. Heeft iemand ervaringen met een campagne met een kleine groep?
Ik heb nu net spel 2 gespeeld met mijn vrouw en ik vind dat het zeker werkt met 2: heel snel en overzichtelijk. Dit is natuurlijk nog maar een beperkte ervaring.
Top! Ben al om, moet alleen eerst pandemic season 2 afspelen :p. Pakt me toch minder dan season 1.
Ruud2009
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Ruud2009 »

Joel22 schreef:
stefaan schreef:
Top! Ben al om, moet alleen eerst pandemic season 2 afspelen :p. Pakt me toch minder dan season 1.
Bijzonder. Ik vind PL2 echt beter dan 1.
Laatste 10 gespeeld:
Afbeelding
Joel22
Stamhoofd

Bericht door Joel22 »

Ruud2009 schreef:
Joel22 schreef:
stefaan schreef:
Bijzonder. Ik vind PL2 echt beter dan 1.
Misschien komt het nog, ik groei er wel in naarmate het seizoen vordert gaan nu aan Maart beginnen.
stefaan
Caballero
Contacteer:

Bericht door stefaan »

Misschien hier ook even wat mensen waarschuwen voor een vervelende vertaalfout: je start in spel 1 met 4 geld en niet met 0. Bijzonder jammer, ik begrijp meer en meer de spelers die niet meer in het Nederlands kopen.
El Rubinio
Professor Pimpel

Bericht door El Rubinio »

stefaan schreef: Misschien hier ook even wat mensen waarschuwen voor een vervelende vertaalfout: je start in spel 1 met 4 geld en niet met 0. Bijzonder jammer, ik begrijp meer en meer de spelers die niet meer in het Nederlands kopen.
Klinkt misschien raar, maar hoe kunnen we dit verifieren? Oftewel kun je een bron vermelden? Ik wil in de toekomst niet verkeerd starten want ik wil het wel gaan spelen...
El Rubinio
Professor Pimpel

Bericht door El Rubinio »

El Rubinio schreef:
stefaan schreef: Misschien hier ook even wat mensen waarschuwen voor een vervelende vertaalfout: je start in spel 1 met 4 geld en niet met 0. Bijzonder jammer, ik begrijp meer en meer de spelers die niet meer in het Nederlands kopen.
Klinkt misschien raar, maar hoe kunnen we dit verifieren? Oftewel kun je een bron vermelden? Ik wil in de toekomst niet verkeerd starten want ik wil het wel gaan spelen...
Bron ondertussen zelf gevonden in de afbeeldingen van Charterstone op BGG.
stefaan
Caballero
Contacteer:

Bericht door stefaan »

El Rubinio schreef:
Dat klinkt niet zo raar, geen probleem. In de Charterstonefacebookgroep heeft Jamey Stegmaier gereageerd op een opmerkzame speler die vergeleken had met rulebooks in andere talen:
That's a big mistake! I'll note that in the FAQ and tell White Goblin.
Ik heb het ook al gemeld aan whitegoblin, ik ben benieuwd hoe ze dit zullen oplossen. Voor alle duidelijkheid, het gaat enkel over spel 1.
stefaan
Caballero
Contacteer:

Bericht door stefaan »

Intussen staat het erratum op de charterstonepagina van de whitegobligamessite. Hopelijk zorgt dat dat veel mensen juist starten. Een antwoord op mijn mail kreeg ik echter niet. Communiceren is deze week duidelijk niet het sterke punt bij uitgevers. Of ik ben een moeilijke mens. :roll:
wijkbijdijk
Jakkiebak!

Bericht door wijkbijdijk »

Ga binnenkort starten met een NL campaign Charterstone. Goed te lezen dat er een fout in de vertaling geslopen is. Was er zelf niet opgekomen om hier te kijken.
http://www.whitegoblingames.nl/game/402/Charterstone-NL
kersje86
Party Animal

Bericht door kersje86 »

stefaan schreef: Intussen staat het erratum op de charterstonepagina van de whitegobligamessite. Hopelijk zorgt dat dat veel mensen juist starten. Een antwoord op mijn mail kreeg ik echter niet. Communiceren is deze week duidelijk niet het sterke punt bij uitgevers. Of ik ben een moeilijke mens. :roll:
Moet ik me nou mezelf nou weer herhalen?

Uit "angst" voor nog meer fouten heb ik toch maar de recharge pack in het engels gehaald en gaan we binnenkort daarmee starten. Hopelijk dat tegen die tijd dat we klaar zijn dat alle fouten dan bekend zijn(en uit ervaring) dat we dan de NL versie normaal kunnen spelen.

Ben ik nu een moeilijk mens?
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

kersje86 schreef: Ben ik nu een moeilijk mens?
Ik ken je niet goed genoeg om daarover te oordelen... :wink:
Afbeelding
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

kersje86 schreef: Hopelijk dat tegen die tijd dat we klaar zijn dat alle fouten dan bekend zijn(en uit ervaring) dat we dan de NL versie normaal kunnen spelen.
Tot nu toe is er één vertaalfout ontdekt op een gigantische hoeveelheid tekst. Ik vind dat veel mensen hier wel erg negatief op reageren.
Afbeelding
Plaats reactie