Nee helaas, de preorder prijzen zijn al de absolute bodemprijs met 42 euro voor de combi@frank er is geen prijs combi homesteaders/ CC 5a mogelijk, voor de mensen die MP deel 5 al reeds in bezit hebben?
Spiel 2012: Quined Games
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
francobollus
- Uitgever
Re: Spiel 2012: Quined Games
Labels:
-
francobollus
- Uitgever
Ik kan dat ergens wel begrijpen hoor. Maar anderzijds heb ik in de preorder info het hoe en waarom uitgelegd. En in feite is deze extra oplage weliswaar een nieuwe druk, maar nog steeds onderdeel van de eerste, beperkte, druk. Met andere woorden, de exlusitiveit blijft wat ons betreft gewaarborgd.Heb je eindelijk eens iets exclusiefs. Heb je hier je best voor gedaan om deze te bemachtigen. Komen ze jaren later met een reprint. Foei ... Quined!! Foei
- NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Ik snap het hoe en waarom wel maar het is voor mij een gevoelskwestie. Daar mag een ieder het mee oneens zijn.
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
- cab
- Burgemeester
- Contacteer:
Snap het gevoel niet zo, destijds was het de bedoeling om zeg maar 1000 exemplaren op de markt te brengen. Door de fabriek is dit niet gelukt, nu kunnen ze deze belofte alsnog waar maken (belofte maakt immers schuld). Zie het zelf dus juist als positief, van alle MP spellen waren meer exemplaren op de markt, veel mensen kunnen nu alsnog het gat opvullen!NielsZW schreef:Ik snap het hoe en waarom wel maar het is voor mij een gevoelskwestie. Daar mag een ieder het mee oneens zijn.
- woozle
- Stamhoofd
Ik ben in ieder geval blij dat ik Carson City nog kan kopen. ik had het spel al langer op het oog, mijn mail was snel vertrokken 

- olavf
- El Capitan
Er is mogelijk nog een positieve kant aan het opnieuw uitgeven van Carson City MP: die vervelende kopers van gelimiteerde edities om ze met veel winst te verkopen ipv te spelen worden in de wielen gereden
Dat zouden meer uitgevers moeten doen (bv Fragor & Treefrog).
- cab
- Burgemeester
- Contacteer:
Doe dan ook maar een nieuwe editie van Key Market van R&D. Leuk spel wat ik helaas niet heb!olavf schreef:Er is mogelijk nog een positieve kant aan het opnieuw uitgeven van Carson City MP: die vervelende kopers van gelimiteerde edities om ze met veel winst te verkopen ipv te spelen worden in de wielen geredenDat zouden meer uitgevers moeten doen (bv Fragor & Treefrog).
- NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Er is ooit aangegeven dat er een gelimiteerde oplage zou komen van de MP. Daarnaast zou de gewone versie uitgebracht worden. Laat dan alsjeblieft de MP ook gelimiteerd zijn. Hetzelfde is bijvoorbeeld gebeurt met Manne Pis (7 wonders). De eerste 777 kopers kregen een exclusieve bonus. Inmiddels weten we wat daar mee is gebeurt.cab schreef:Snap het gevoel niet zo, destijds was het de bedoeling om zeg maar 1000 exemplaren op de markt te brengen. Door de fabriek is dit niet gelukt, nu kunnen ze deze belofte alsnog waar maken (belofte maakt immers schuld). Zie het zelf dus juist als positief, van alle MP spellen waren meer exemplaren op de markt, veel mensen kunnen nu alsnog het gat opvullen!
Wat wil je hiermee zeggen?olavf schreef:Er is mogelijk nog een positieve kant aan het opnieuw uitgeven van Carson City MP: die vervelende kopers van gelimiteerde edities om ze met veel winst te verkopen ipv te spelen worden in de wielen gereden
Ik speel niet om te winnen. Ik speel voor het genot. En als ik dan win dan geniet ik enorm.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Bij Carson City is nog steeds sprake van de aangekondigde gelimiteerde oplage, die bij dit spel in twee verschillende zendingen opduikt. De vergelijking met 7 Wonders slaat de plank mis.NielsZW schreef: Er is ooit aangegeven dat er een gelimiteerde oplage zou komen van de MP. Daarnaast zou de gewone versie uitgebracht worden. Laat dan alsjeblieft de MP ook gelimiteerd zijn. Hetzelfde is bijvoorbeeld gebeurt met Manne Pis (7 wonders). De eerste 777 kopers kregen een exclusieve bonus. Inmiddels weten we wat daar mee is gebeurt.
Wat is nu eigenlijk jouw punt? Ik krijg langzamerhand de indruk dat jij insinueert dat Quined Games de belofte van een gelimiteerde oplage heeft geschonden.
- NielsZW
- Hazelnoot Ridder
Daar ben ik wel bang voor. Dus kortom er zijn toen geen 500 stuks verkocht? Dit is de aanvulling richting die 500?Erwin schreef:Ik krijg langzamerhand de indruk dat jij insinueert dat Quined Games de belofte van een gelimiteerde oplage heeft geschonden.
- olavf
- El Capitan
Dat een groot nadeel van een (gewilde) gelimiteerde oplage is dat een spel niet gekocht wordt door mensen die het spel willen spelen maar door mensen die er mee willen "speculeren". Ik vind dat een zeer vervelende situatie. Als liefhebber zou ik graag zien dat spelen gespeeld worden ipv enkele dagen na Essen voor woekerprijzen aangeboden worden, waardoor liefhebbers die misgegrepen hebben alleen een spel kunnen bemachtigen door er veel te veel voor te betalen.NielsZW schreef:Er is ooit aangegeven dat er een gelimiteerde oplage zou komen van de MP. Daarnaast zou de gewone versie uitgebracht worden. Laat dan alsjeblieft de MP ook gelimiteerd zijn. Hetzelfde is bijvoorbeeld gebeurt met Manne Pis (7 wonders). De eerste 777 kopers kregen een exclusieve bonus. Inmiddels weten we wat daar mee is gebeurt.cab schreef:Snap het gevoel niet zo, destijds was het de bedoeling om zeg maar 1000 exemplaren op de markt te brengen. Door de fabriek is dit niet gelukt, nu kunnen ze deze belofte alsnog waar maken (belofte maakt immers schuld). Zie het zelf dus juist als positief, van alle MP spellen waren meer exemplaren op de markt, veel mensen kunnen nu alsnog het gat opvullen!
Wat wil je hiermee zeggen?olavf schreef:Er is mogelijk nog een positieve kant aan het opnieuw uitgeven van Carson City MP: die vervelende kopers van gelimiteerde edities om ze met veel winst te verkopen ipv te spelen worden in de wielen gereden
- Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Ik snap dit sentiment volledig, maar zolang er mensen zijn die bereid zijn die woekerprijzen te betalen, blijft het lonen voor de handelaars om zo een spel te bestellen en nog in plastic weer van de hand te doen. Als we nou met z'n allen opstaan en zeggen: "Ben je gek? Waarom zou ik het dubbele van de originele verkoopprijs betalen voor dit spel?" wordt het doorverkopen de moeite niet meer waardolavf schreef:Dat een groot nadeel van een (gewilde) gelimiteerde oplage is dat een spel niet gekocht wordt door mensen die het spel willen spelen maar door mensen die er mee willen "speculeren". Ik vind dat een zeer vervelende situatie. Als liefhebber zou ik graag zien dat spelen gespeeld worden ipv enkele dagen na Essen voor woekerprijzen aangeboden worden, waardoor liefhebbers die misgegrepen hebben alleen een spel kunnen bemachtigen door er veel te veel voor te betalen.NielsZW schreef:Er is ooit aangegeven dat er een gelimiteerde oplage zou komen van de MP. Daarnaast zou de gewone versie uitgebracht worden. Laat dan alsjeblieft de MP ook gelimiteerd zijn. Hetzelfde is bijvoorbeeld gebeurt met Manne Pis (7 wonders). De eerste 777 kopers kregen een exclusieve bonus. Inmiddels weten we wat daar mee is gebeurt.cab schreef:Snap het gevoel niet zo, destijds was het de bedoeling om zeg maar 1000 exemplaren op de markt te brengen. Door de fabriek is dit niet gelukt, nu kunnen ze deze belofte alsnog waar maken (belofte maakt immers schuld). Zie het zelf dus juist als positief, van alle MP spellen waren meer exemplaren op de markt, veel mensen kunnen nu alsnog het gat opvullen!
Overigens, als je een lange adem hebt: met een beetje geduld komt bijna elk spel uiteindelijk wel opnieuw uit. Jaren geleden werd geroepen dat het onmogelijk was dat spellen als 1830, Merchant of Venus en Tales of the Arabian Nights nog opnieuw uitgegeven zouden worden, en zie daar...
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
- Mistharfare
- Website beheerder
Handel is handel PUNT
Een gek geeft wat een idioot ervoor vraagt.
Een gek geeft wat een idioot ervoor vraagt.
- Mistharfare
- Website beheerder
Oh ja, gaat een beetje off-topic dit misschien een additioneel draadje?
- Mistharfare
- Website beheerder
Vind de prijzen erg scherp in deze tijd en van wat ik aan prijzen gezien heb bij andere spellen en uitgevers. Zeker voor een kleine uitgever met beperkte oplage.
Wat vinden jullie van de prijzen voor Homesteaders en Carson City + Uitbreiding?
Wat vinden jullie van de prijzen voor Homesteaders en Carson City + Uitbreiding?