MACHI KORO is verkrijgbaar
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
DeKerstman
- El Capitan
Re: MACHI KORO is verkrijgbaar
@Murzim
Dat klopt, maar na 1 potje weet iedereen dat en zullen zowel de veehouderijen als de kaasmakerijen snel weg zijn. Ik vertel dat er ook altijd bij met nieuwe spelers en heb niet de indruk dat ze `op achterstand` staan bij het eerste potje. Ook belangrijk om het belang te benadrukken van de combi´s die mogelijk zijn (zoals beschreven door Max) EN de paarse kaarten, want daarmee kun je niet alleen geld afromen bij de anderen, maar ook de goede kaarten (proberen) weg te halen.
Ik vind het een leuk en vlot spel, snel uitgelegd en met voldoende interactie. Voor de gunstige prijs (ca. 12-13 euri's) waarvoor je het regelmatig tegenkomt een easy buy.
Dat klopt, maar na 1 potje weet iedereen dat en zullen zowel de veehouderijen als de kaasmakerijen snel weg zijn. Ik vertel dat er ook altijd bij met nieuwe spelers en heb niet de indruk dat ze `op achterstand` staan bij het eerste potje. Ook belangrijk om het belang te benadrukken van de combi´s die mogelijk zijn (zoals beschreven door Max) EN de paarse kaarten, want daarmee kun je niet alleen geld afromen bij de anderen, maar ook de goede kaarten (proberen) weg te halen.
Ik vind het een leuk en vlot spel, snel uitgelegd en met voldoende interactie. Voor de gunstige prijs (ca. 12-13 euri's) waarvoor je het regelmatig tegenkomt een easy buy.
Labels:
-
missiloon
- Munchkin
Ik zelf speel dat er met 2 spelers maar 8 soorten kaarten liggen, ala dominion style zodat je niet telkens op dezelfde strategie terug kunt grijpen. Echter dacht ik dat dat de uitbreidingsregels al waren, maar dat bleek niet het geval. Daarbij schud je de hele stapel door elkaar en trekt net zolang kaarten tot er 10 verschillende liggen. Hierdoor zouden er van sommige maar 1 of 2 kunnen liggen. Als een stapel op is trek je net zolang kaarten tot er weer 10 gebouwen liggen.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Dat is misschien wel eens een goede tip. Ook ik vind dit spel serieus overhyped, ik heb het zelf wel gekocht maar inderdaad enkel om als zeer snelle filler te spelen met niet ervaren spelers.missiloon schreef:Ik zelf speel dat er met 2 spelers maar 8 soorten kaarten liggen, ala dominion style zodat je niet telkens op dezelfde strategie terug kunt grijpen. Echter dacht ik dat dat de uitbreidingsregels al waren, maar dat bleek niet het geval. Daarbij schud je de hele stapel door elkaar en trekt net zolang kaarten tot er 10 verschillende liggen. Hierdoor zouden er van sommige maar 1 of 2 kunnen liggen. Als een stapel op is trek je net zolang kaarten tot er weer 10 gebouwen liggen.
Al moet ik zeggen nu dat ik Port royal in huis heb gehaald dat Machi koro nog weinig uit de kast gaat komen vrees ik. Wat een top filler !! Gespeeld op een kwartiertje en zoveel meer te beleven als in Machi koro
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Als heel veel mensen een spel best leuk vinden, is het dan overhyped?Ruud2009 schreef:Neu, volgens mij niet. Schandalig overhyped, tis een geinige filler maar meer niet. Ben benieuwd of de expansie, die de gebouwen randomised het fixed.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Is het automatisch een goed spel omdat veel mensen het leuk vinden?AlliantieAJ schreef:Als heel veel mensen een spel best leuk vinden, is het dan overhyped?of misschien toch wel een goed spel?
Het moet niet gekker worden, straks durft iemand RoboRally nog een goed spel te noemen.
-
rober
- Standaard moderator
-
DeKerstman
- El Capitan
Zo slecht is Roborally nu ook weer niet, afhankelijk van met wie je het speelt en met welke borden kan het best vermakelijk zijn.
-
helena
- Fabrieksmanager
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Hahaha, ja hoor ik durf ook: Roborally is leuk! 
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Net voor het eerst met 2 Machi Koro gespeeld; echt een loterij wordt het dan. Met andere woorden: zeer slecht bevallen.
Normaal kun je ondanks geluk van dobbelen nog wel tactisch stelen van iemand die aan kop gaat of bijna een sterke kaart gaat kopen, maar nu is het gewoon geluk hebben dat jij degene bent die aan kop gaat, want je steelt noodzakelijkerwijs van elkaar, maar zelfs als je aan kop gaat, is er voor mij weinig lol te beleven aan dit spel met 2 spelers.
Zit je dan met een geoliede machine van 7's en 8-en, maar gooi je keer op keer 11 of 12, terwijl je tegenstander 10x achter elkaar afwisselend 1 en 4 gooit, met zelf 5 graanvelden en 4 supermarkten in bezit
.
Normaal kun je ondanks geluk van dobbelen nog wel tactisch stelen van iemand die aan kop gaat of bijna een sterke kaart gaat kopen, maar nu is het gewoon geluk hebben dat jij degene bent die aan kop gaat, want je steelt noodzakelijkerwijs van elkaar, maar zelfs als je aan kop gaat, is er voor mij weinig lol te beleven aan dit spel met 2 spelers.
Zit je dan met een geoliede machine van 7's en 8-en, maar gooi je keer op keer 11 of 12, terwijl je tegenstander 10x achter elkaar afwisselend 1 en 4 gooit, met zelf 5 graanvelden en 4 supermarkten in bezit
-
missiloon
- Munchkin
Vandaag voor eerst gespeeld met alle gebouwen door elkaar geschud en dat je kaarten trekt tot je 10 verschillende gebouwen hebt. Beviel goed al wordt het spel er nog meer random door werd het ook specialer om dat enne gebouw te bouwen als het er eindelijk ligt, nu zitten ook beiden spelers niet meer op dezelfde strategie.
-
missiloon
- Munchkin
Yay ik zag net op bgg dat wgg aangeeft metropolis ook nog uit te gaan geven in 2015, wat een geweldig nieuws!
-
suzanne24
- Geheim Genootschap
-
vdW
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: High Times
Ik moet zeggen dat ik Supermarkt (4) wel heel erg sterk vind. Ik heb meerdere keren gewonnen door met 1 dobbelsteen te blijven gooien en dan alleen heel veel supermarkten te hebben.murzim schreef:Ik had hele hoge verwachtingen van Machi Koro en heb dus meteen de 1e NL-versie gekocht. Het spel lost echter mijn verwachtingen niet helemaal in. OK, we hebben het spel alleen nog maar met 2 spelers gespeeld, maar al meteen vinden we dat de combinatie van veehouderij (2) en kaasmakerij (7) wel heel sterk is. Zeker omdat de kans op 7 gooien het groot is. Degene die het meest investeert in deze gebouwen en geluk heeft met de dobbelstenen, maakt veel kans op de overwinning.
Wat is jullie ervaring? Of is dat enkel bij 2 spelers het geval? Of zie ik iets over het hoofd?
-
rober
- Standaard moderator
Dat van die supermarkten is mij ook al een paar keer gelukt, maar wel enkel tegen spelers die het spel nog niet kenden. Als je dat dus weet. laat je niet gebeuren dat één iemand 4 supermarkten koopt.vdW schreef:Ik moet zeggen dat ik Supermarkt (4) wel heel erg sterk vind. Ik heb meerdere keren gewonnen door met 1 dobbelsteen te blijven gooien en dan alleen heel veel supermarkten te hebben.murzim schreef:Ik had hele hoge verwachtingen van Machi Koro en heb dus meteen de 1e NL-versie gekocht. Het spel lost echter mijn verwachtingen niet helemaal in. OK, we hebben het spel alleen nog maar met 2 spelers gespeeld, maar al meteen vinden we dat de combinatie van veehouderij (2) en kaasmakerij (7) wel heel sterk is. Zeker omdat de kans op 7 gooien het groot is. Degene die het meest investeert in deze gebouwen en geluk heeft met de dobbelstenen, maakt veel kans op de overwinning.
Wat is jullie ervaring? Of is dat enkel bij 2 spelers het geval? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat elke kaart wel zo zijn eigen sterkte heeft, zeker als je er 4 of meer exemplaren van hebt.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
usurper
- Geheim Genootschap
Na diverse keren kan ik niet echt zeggen wat de juiste tactiek is. Omdat ik meestal in het stuk niet voor kwam, had ik een aantal keren de tactiek gebruikt van de vorige winnaars. Ik bleef niet winnen. Totdat ik met de uitbreiding ging spelen. Met overweldigende hoeveelheid geld gewonnen. In het begin veel geluk gehad met de 5 kaart en op het juiste moment dat er een paar goede kaarten werden open gedraaid.vdW schreef:Ik moet zeggen dat ik Supermarkt (4) wel heel erg sterk vind. Ik heb meerdere keren gewonnen door met 1 dobbelsteen te blijven gooien en dan alleen heel veel supermarkten te hebben.murzim schreef:Ik had hele hoge verwachtingen van Machi Koro en heb dus meteen de 1e NL-versie gekocht. Het spel lost echter mijn verwachtingen niet helemaal in. OK, we hebben het spel alleen nog maar met 2 spelers gespeeld, maar al meteen vinden we dat de combinatie van veehouderij (2) en kaasmakerij (7) wel heel sterk is. Zeker omdat de kans op 7 gooien het groot is. Degene die het meest investeert in deze gebouwen en geluk heeft met de dobbelstenen, maakt veel kans op de overwinning.
We live to survive our paradoxes