Na even nadenken kom ik bij Agricola uit. Ik heb het niet gespeeld, maar de eerste berichten die ik er over gehoord en gelezen heb zijn goed, het heeft een thema dat in Nederland denk ik aardig goed ligt (managen van een boerderij) en het is daarnaast een spel waar vrij veel tekst op het materiaal voorkomt. Dus hier is de meerwaarde van een Nederlandstalige versie volgens mij vrij groot. Ik koop persoonlijk geen spellen met lappen tekst in het Duits of Engels en ik schat in dat er zo nog wel meer (veel)spelers zijn. Zo heb ik in het verleden Puerto Rico b.v. ook in de Nederlandstalige editie gekocht.
League of Six en Hamburgum heb ik op SPIEL gespeeld en vind ik beide prachtige spelen, maar ze zijn geheel taalonafhankelijk dus dat dan heeft een Nederlandstalige versie volgens mij geen meerwaarde.
Cuba heeft iets meer tekst (op een aantal kaartjes) en op de rolkaarten al zijn die laatste volgens mij vrij duidelijk door de afbeelding, maar vond ik persoonlijk op SPIEL erg tegenvallen. Ziet er wel mooi uit, dus zou daardoor goed kunnen verkopen, maar zou niet mijn keuze zijn.
De overige spellen heb ik niet gespeeld, dus daar kan ik nog weinig van zeggen. Het ruimtethema spreekt mij niet aan en is denk ik voor een breder publiek minder geschikt (Dus Race for the Galaxy en Galaxy Trucker vallen dan af).
Over Tribune hoor ik goede verhalen, maar staat qua thema misschien net te veraf en had volgens mij ook weinig tekst op het materiaal staan.
Container vond ik vrij prijzig op SPIEL (ik weet niet of je als Nederlandse uitgever dan zomaar daar onder kunt gaan zitten).
Van The Circle heb ik helemaal nog niet gehoord

.