De uitbreiding voor Las Vegas - Las Vegas Lights - kreeg op Spiel een 81/2 op de rug.
alea 16....: Puerto Rico!
Moderators: Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
- BaSL
- Team Bordspelmania
alea 16....: Puerto Rico!
alea brengt in haar Big Box serie het zestiende spel uit - nee, geen Stefan Feld ditmaal. Het is een heruitgave van Puerto Rico. Nieuwe illustraties, beter materiaal en inclusief de uitbreidingen "Neue Gebäude" en "Die Adligen". Op BoardGameGeek zijn de verzamelaars natuurlijk niet blij - moeten ze nu nog een Puerto Rico kopen om de verzameling compleet te houden?
De uitbreiding voor Las Vegas - Las Vegas Lights - kreeg op Spiel een 81/2 op de rug.

Labels:
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: alea 16....: Puerto Rico!
Zeg dat dit niet waar is idd... Waarom niet gewoon weer een 7 achterop zodat de oude vervangen kan worden mochten mensen het materiaal of de illustraties niet goed vinden?
- Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Bordspellen zijn er om te spelen, niet om te verzamelen.
En Puerto Rico werkt prima zonder uitbreidingen, dus ik hoef niks nieuws te kopen. Is alvast één stand minder te bezoeken op Spiel 2014.
En Puerto Rico werkt prima zonder uitbreidingen, dus ik hoef niks nieuws te kopen. Is alvast één stand minder te bezoeken op Spiel 2014.
- BaSL
- Team Bordspelmania
Ho, ho, er komt ook nog een écht nieuw spel van alea komend jaar.Mac-S schreef:Bordspellen zijn er om te spelen, niet om te verzamelen.

- maxitaxi777
- Maarschalk
Ook met nummer 16BaSL schreef:Ho, ho, er komt ook nog een écht nieuw spel van alea komend jaar.Mac-S schreef:Bordspellen zijn er om te spelen, niet om te verzamelen.
Laatst gewijzigd door maxitaxi777 op wo 30 okt 2013, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Gniffel......BaSL schreef:Op BoardGameGeek zijn de verzamelaars natuurlijk niet blij - moeten ze nu nog een Puerto Rico kopen om de verzameling compleet te houden?![]()
- Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
- Contacteer:
BaSL schreef:nee, geen Stefan Feld ditmaal.
Mac-S schreef:Bordspellen zijn er om te spelen, niet om te verzamelen.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
- Xildur
- Munchkin
Nieuw materiaal klinkt goed. Ik vind het spel niet zo geweldig, maar dit komt mede door het materiaal.
- Richard van Vugt
- Garnaal
- Contacteer:
Zwaktebod. Alea heeft de laatste jaren duidelijk moeite zich staande te houden tussen alle kleinere uitgevers die haar het gras voor de voeten wegmaaien. In 2011 hadden we nog de jubileumeditie, en die was al zeer compleet. Deze titel wordt dus ten tweeden male uitgemolken - als we San Juan niet als een spin off beschouwen.
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Een heruitgave van één van de beste spellen die er zijn, mét mooiere graphics en beter materiaal? What's not to like?
Niet dat ik me daarvoor een nieuwe editie ga aanschaffen, maar voor allen die dit spel nog niet hebben/kennis is dit toch fantastisch nieuws?
Niet dat ik me daarvoor een nieuwe editie ga aanschaffen, maar voor allen die dit spel nog niet hebben/kennis is dit toch fantastisch nieuws?
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
- maxitaxi777
- Maarschalk
Maar niet als nummer 16 in de serieThe Iced One schreef:Een heruitgave van één van de beste spellen die er zijn, mét mooiere graphics en beter materiaal? What's not to like?
- kwazimodo
- Jakkiebak!
- Persoonlijke Ondertitel: kwazimodo
Als ik het goed voor heb is "alea " in het leven geroepen om het 'paradepaardje van de betere spellen van ravensburger' te worden , waar naast de (overigens soms leuke spellen van ravensburger zelf) de zogenaamde 'professionele speler of speler van de betere spellen aan zijn trekken zou komen.
Een kleine garde onder aanvoerder Stefan Brück maakt daar het mooie weer (doen hun zin ) en hebben het blijkbaar nogal moeilijk om nu nog 'echt goeie' spellen naar hun stal te brengen. ik ken overigens ook geen spelauteurs die staan te popelen om hun spel door alea gepubliceerd te krijgen. (het zou kunnen liggen aan de zelfingenomenheid van bepaalde personen daar) ...
ikzelf had een paar jaren geleden de "eer" kennis te maken met ravensburger en alea en het was beschamend hoe ze reageerden op een bezoek van de toenmalige sympathieke nederlander roel steinvoorde die met een paar spellen onder de arm (waaronder een uitgewerkt spel en een prototype) ... gewoon genegeerd werd ....
ik bespaar jullie zelfs de belachelijke mail die ik nadien kreeg van Stefan Brück waarin hij enkel op een infantiele manier bewees dat hij zelfs de regels niet goed doorgenomen had ... maar goed .... tot zover deze kleine quote
Een kleine garde onder aanvoerder Stefan Brück maakt daar het mooie weer (doen hun zin ) en hebben het blijkbaar nogal moeilijk om nu nog 'echt goeie' spellen naar hun stal te brengen. ik ken overigens ook geen spelauteurs die staan te popelen om hun spel door alea gepubliceerd te krijgen. (het zou kunnen liggen aan de zelfingenomenheid van bepaalde personen daar) ...
ikzelf had een paar jaren geleden de "eer" kennis te maken met ravensburger en alea en het was beschamend hoe ze reageerden op een bezoek van de toenmalige sympathieke nederlander roel steinvoorde die met een paar spellen onder de arm (waaronder een uitgewerkt spel en een prototype) ... gewoon genegeerd werd ....
ik bespaar jullie zelfs de belachelijke mail die ik nadien kreeg van Stefan Brück waarin hij enkel op een infantiele manier bewees dat hij zelfs de regels niet goed doorgenomen had ... maar goed .... tot zover deze kleine quote
- deev
- Grote Dienaar
Komt die nieuwe versie van Puerto Rico ook uit in het Nederlands? Want ik heb spel nog niet 
- The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Nochtans een must-have!deev schreef:Komt die nieuwe versie van Puerto Rico ook uit in het Nederlands? Want ik heb spel nog niet
Kijk, hier is al iemand die erg gelukkig kan worden met de nieuwe versie met geüpdatete graphics, want let's face: dat was niet vet in het origineel...
SPELHAMELS BEERSE:
- Richard van Vugt
- Garnaal
- Contacteer:
'de toenmalige sympathieke nederlander roel steinvoorde'
Wat is er sindsdien gebeurd dat je 'm nu niet meer sympathiek vindt?
Wat is er sindsdien gebeurd dat je 'm nu niet meer sympathiek vindt?
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
'semper ridere'