Nieuwe uitgave Medina

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
BaSL
Team Bordspelmania

Nieuwe uitgave Medina

Bericht door BaSL »

Het ziet er naar uit dat er een nieuwe uitgave komt van Stefan Dorra's Medina. Stronghold Games laat op haar website haar nieuwe spellen zien voor de tweede helft van het jaar - een daarvan is Medina. Op de afbeelding is tevens het logo te zien van White Goblin Games. Stronghold meldt haar uitgave voor september 2014.

Meer informatie: Stronghold Games

Afbeelding
Afbeelding

Labels:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Nieuwe uitgave Medina

Bericht door Erwin »

Prima spel, maar vermoedelijk ook een commercieel stofnest zonder verkooppotentieel. Ik snap niet waarom de Goblins zoveel voormalige 999 Games titels uitbrengen en zich niet meer concentreren op hoogwaardig nieuw spul.

Maar misschien is dit de manier om die Duitse uitgevers voor je te winnen, om straks te kunnen toeslaan bij commercieel interessanter werk?
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

He verdorie, :evil:
Heb ik net een tijdje geleden de 999versie van Xildur overgenomen.
Weer een luxeprobleem erbij/minder*
*(doorhalen wat niet van toepassing is)
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Gregg
Garnaal

Bericht door Gregg »

Leuk spel en qua concept voor mij vrij uniek. Maar of dit spel nog gaat verkopen? De 2de handsmarkt wordt er toch wel wat door overspoeld. En ook de versie van 999games is nog vrij vlot te verkrijgen en zelfs vaak voor een zeer scherpe prijs.
Afbeelding
Richard van Vugt
Garnaal
Contacteer:

Bericht door Richard van Vugt »

Ik begrijp helemaal niets van de releases van White Goblin. Ik wilde er nog meer over zeggen maar wil het hierbij laten. Of toch niet: zwabberkoers, de weg kwijt, geen visie. Ach, heb ik het toch gezegd...
GAMEPACK.eu
'semper ridere'
usurper
Geheim Genootschap

Bericht door usurper »

Richard van Vugt schreef:Ik begrijp helemaal niets van de releases van White Goblin. Ik wilde er nog meer over zeggen maar wil het hierbij laten. Of toch niet: zwabberkoers, de weg kwijt, geen visie. Ach, heb ik het toch gezegd...
Dat gevoel had ik nou ook al een tijdje.
We live to survive our paradoxes
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Nog niet zo lang geleden had ik eenzelfde reactie geplaatst bij de release van Istanbul door White Goblin ...

Het is nog altijd een hele fijne uitgever maar het wordt er niet beter op!
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

AlliantieAJ schreef:Nog niet zo lang geleden had ik eenzelfde reactie geplaatst bij de release van Istanbul door White Goblin ...
Hoebedoelu? Istanbul is een actuele titel met een Kennerspiel des Jahres nominatie in the pocket.
david.vanuffelen
Grote Dienaar

Bericht door david.vanuffelen »

Ik vermoed dat we het antwoord moeten zoeken in een eerder geplaatste reactie. Met het oog op toekomstige onderhandelingen met Duitse uitgevers ...

De Goblins zorgen in ieder geval voor animo op de markt.
AlliantieAJ
Burgemeester

Erwin schreef:
AlliantieAJ schreef:Nog niet zo lang geleden had ik eenzelfde reactie geplaatst bij de release van Istanbul door White Goblin ...
Hoebedoelu? Istanbul is een actuele titel met een Kennerspiel des Jahres nominatie in the pocket.
Het gaat over de totale lijn die de uitgever volgt ... er worden hopen spellen uitgebracht en dat komt de kwaliteit niet direct ten goede (Istanbul bleek een voltreffer te zijn, het belabberde thema is uiteraard persoonlijke smaak)
Voor alle duidelijkheid, ik vind White Goblin een zeer goede uitgever hoor ;)
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Ik heb toevallig net mijn versie van medina verkocht. Goed spel, maar kwam de laatste tijd niet meer op tafel.

Misschien is dit voor white goblin juist wel een goede keuze aangezien het om een oude licentie gaat. Misschien dat ze al bij lage verkoopcijfers hierdoor al in de zwarte cijfers terecht komen, maar kennis van de bordspellen business heb ik zeker niet. Wat betreft hun collectie is het soms hit and miss, maar de laatste tijd hebben ze zeker goede spellen uitgebracht. Veel spellen uitbrengen met weinig financieel risico met de verwachting dat hier een aantal topper uit voort komen kan best een goede business strategie zijn.

Gevoelsmatig hadden ze inderdaad qua timing voor Medima misschien beter nog een paar jaar kunnen wachten tot de 999 games versie wat meer uit de roulatie is...
Recent gespeeld:
Afbeelding
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

Ik denk dat er vanuit het WGG HQ met een brede glimlach meegelezen wordt met alle reacties hier en het beperkte zicht op de markt :lol:

Ik snap dat het gros van de mensen hier enkel kijkt naar de Nederlands(talig)e markt, maar vergeet niet dat WGG internationaal opereert. Terwijl hier een beetje laagdunkend gedaan wordt over het beleid en het 'afstoffen van oude titels van een vaderlandse concurrent', heeft WGG vermoedelijk een internationale licentie te pakken, waarmee het alleen al via Stronghold Games de Amerikaanse markt op kan. Dan praat je waarschijnlijk niet over al te zuinige aantallen, hebben we het ook nog niet over de rest van de wereld en is de Nederlandstalige markt misschien zelfs gewoon bijzaak; al wat je hier nog verkoopt is dan 'meegenomen'.

Ook voor mij is dit overigens puur giswerk; twee jaar geleden zou ik de details wel kennen. Maar het feit dat het logo van WGG op een afbeelding van Stronghold Games zit, lijkt me in ieder geval wel heel duidelijk te wijzen op hoe de verhoudingen liggen en wie licentiehouder en wie licentienemer is in deze. Businesswise lijkt het mij dus helemaal niet zo'n rare zet, eerlijk gezegd.

Overigens snap ik ook niet helemaal waarom Istanbul in dit draadje er met de haren wordt bijgesleept; in mijn optiek één van hun beste releases van de afgelopen 12 maanden, en zoals Erwin al aangeeft ook nog eens genomineerd voor Spiel des Jahres. Maar ieder zijn ding, natuurlijk.
AlliantieAJ
Burgemeester

Ik bedoelde gewoon dat er bij het forum over Istanbul toen er ook over gediscuteerd is ... niet meer niet minder ...
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

rober schreef:He verdorie, :evil:
Heb ik net een tijdje geleden de 999versie van Xildur overgenomen.
Weer een luxeprobleem erbij/minder*
*(doorhalen wat niet van toepassing is)
Minder :mrgreen:
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Bartjes! schreef:......Terwijl hier een beetje laagdunkend gedaan wordt over het beleid en het 'afstoffen van oude titels van een vaderlandse concurrent', .....
Ik lees hier een hoop gekakel, ook in het geciteerde deel van jouw reactie. Om misverstanden te vermijden: ik doe niet laatdunkend (mooi woord) over het beleid en heb het niet over het afstoffen van oude titels van een concurrent.

Ik heb wel twijfel over het binnenlandse verkooppotentieel van spellen die niet voor niets uit het assortiment van een vorige Nederlandse uitgever zijn verdwenen. Bijvoorbeeld omdat Medina jaren in de uitverkoop heeft gelegen en toen nauwelijks te slijten was.

Jouw betoog over de buitenlandse markt is relevant, al heb ik ook daar twijfel over het potentieel. Ook in de VS is het spel immers jaren op de markt geweest (bij RGG).

Ik vind het prachtig dat WGG spellen als Istanbul naar Nederland haalt. Ik zie persoonlijk liever dat deze uitgever zich meer op nieuwe topproducten richt en die ouwe, min of meer verzadigde, spellen links laat liggen. Uiteraard gaan zij over hun beleid, zoals ik over mijn mening ga.

Waarom presenteer jij de passage over afstoffen tussen aanhalingstekens als ware het een citaat? Dat is geen zuivere stijl van discussiëren. Moet je niet willen.
Plaats reactie