White Goblin Games aanstaande zondag op TV (SBS6)

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Dierik
Erelid

White Goblin Games aanstaande zondag op TV (SBS6)

Bericht door Dierik »

Afbeelding

Aanstaande zondag 16 november is White Goblin Games te zien in het SBS6 TV programma ‘Mijn Lifestyle’.

Het lifestyle programma bij SBS neemt de kijker wekelijks mee naar de nieuwste trends, gadgets en innovaties. ‘Mijn Lifestyle’ is informerend, uitdagend, jong, snel en iedere week anders!

De programmamakers selecteerden White Goblin Games op basis van de laatste ontwikkelingen bij White Goblin Games.
Het succesvolle jaar 2014 van White Goblin Games is ook aan de redactie van dit trendy lifestyle programma niet voorbij gegaan. De spellenbranche, de Nederlandse Spellenprijs en White Goblin Games komen beurtelings voorbij in een item in het TV programma.

Uitzending: Zondag 16 november 2014 van 15.30 tot 16.00 uur (SBS 6)
Herhaling: Zaterdag 29 november 2014 van 15.00 tot 15.30 uur (SBS 6)

Labels:
Bart51
Grote Dienaar

Re: White Goblin Games aanstaande zondag op TV (SBS6)

Bericht door Bart51 »

Is er een manier waarop we in Vlaanderen deze uitzending kunnen zien?
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

http://www.kijk.nl en dan zoeken op 'Mijn Lifestyle' van 16 november (kan vaak vrij snel na de uitzending).
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Bart51 schreef:Is er een manier waarop we in Vlaanderen deze uitzending kunnen zien?
Ja: http://www.mijnlifestyle.tv/video_lists ... ng-gemist/
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

Bart51 schreef:Is er een manier waarop we in Vlaanderen deze uitzending kunnen zien?
Live weet ik niet, maar misschien dat je op http://www.sbs6.nl/ het programma naderhand wel kunt kijken.
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ik vond het jammer dat het echt maar een stukje was van een minuut of 5, ik betwijfel of iemand die niet in de hobby zit hier nou echt wat van geleerd heeft. Daarnaast werden blikken verpakkingen populair genoemd, misschien daarbij wel onder de gezelschapsspeler, maar ik zelf haat ze omdat ze altijd open gaan in mijn tas wat bij een doos niet gebeurd.

Ik had graag gezien dat ze bijvoorbeeld wat meer van het spel " verboden eiland" hadden uitgelegd, dan had dat mogelijk meer mensen getrokken.. nu is enkel benoemd dat je schatten zoekt en dat je samenwerkt.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

missiloon schreef:Ik vond het jammer dat het echt maar een stukje was van een minuut of 5, ik betwijfel of iemand die niet in de hobby zit hier nou echt wat van geleerd heeft. Daarnaast werden blikken verpakkingen populair genoemd, misschien daarbij wel onder de gezelschapsspeler, maar ik zelf haat ze omdat ze altijd open gaan in mijn tas wat bij een doos niet gebeurd.

Ik had graag gezien dat ze bijvoorbeeld wat meer van het spel " verboden eiland" hadden uitgelegd, dan had dat mogelijk meer mensen getrokken.. nu is enkel benoemd dat je schatten zoekt en dat je samenwerkt.
Heb je niets positiefs en/of leuks kunnen ontdekken? Is het alleen maar droeftoeteren?
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Gezien de weinige tijd dat het onderwerp kreeg vond ik het wel goed dat een coöperatief spel de aandacht krijgt. Ik denk dat veel mensen die niet bekend zijn met hobby nog nooit eerder van een coöperatief spel hadden gehoord.

Dat van de spellen in blik was denk ik meer om ervoor te zorgen dat spellen spelen bij de gewone mensen weer als hip wordt gezien. Het had van mij niet vermeld hoeven te worden, want veel voegt dat natuurlijk niet toe over het belangrijkste hoe goed een spel is.

Een spel uitleggen kan simpelweg niet in die gegeven tijd. Wel had ik zelf eigenlijk verwacht dat van de andere spellen ook de inhoud ipv alleen de doos in beeld zou komen. Istanbul ziet er bijvoorbeeld mooi kleurrijk uit met die tegels en diamantjes. Had dit spel even op een tafel gelegd en met de camera er even overheen gegaan, dan had je ook een mooi shot gehad en dan hadden mensen gelijk kunnen zien dat spellen er tegenwoordig veel mooier uit zien dan 20 jaar geleden. Nu was er alleen zo'n beeld van de ingepakte spellen als cadeautjes. Al snap ik wel dat je gezien de komende feestdagen je het geven van spellen als cadeautjes extra wil benadrukken.
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Ik vond het een leuk item, zeker voor de korte tijd die er voor was.
Zonder al te diep op de materie in te gaan, wordt het onderwerp bordspelen en het merk WGG toch bij een groter publiek onder de aandacht gebracht. En dat is nu net waar dit voor bedoelt is, denk ik.
Wellicht staat er straks iemand bij de Bart Smit of Intertoys en denkt: "hey, dat heb ik laatst op tv gezien", en nemen het dan zelfs wel mee naar de kassa.

Ik denk dat je bij zo'n programma juist er voor op moet passen niet te diep of uitgebreid te gaan. Dan haken mensen gauw af en vinden het te geeky. (Oh nee, iets geeky vinden is al te geeky).

Maar :thumbup: voor Yvonne en Bart.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Het programma zelf komt bij mij over als een programma dat kort en bondig items wil aanstippen om mensen te teasen en niet om ze uitgebreid te informeren. In dat kader pastte dit item in mijn ogen erg goed.
Afbeelding
Scaramouche
Regenmaker

Bericht door Scaramouche »

Wat Rober zei....
Helemaal mee eens. En een dikke pluim voor Bart, ook voor het in de picture zetten van de Spellenprijs.

Chapeau!
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

De link om het terug te zien: http://www.sbs6.nl/programmas/mijn-life ... evering-11

Het is even een geworstel om door de reclames te geraken (een paar reclames), maar met enig refreshen etc. wil het wel lukken. Bij 11.45 min komt het stukje over White Goblin, dat ongeveer 3 minuten duurt.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk

WTULTC schreef:Het is even een geworstel om door de reclames te geraken (een paar reclames), maar met enig refreshen etc. wil het wel lukken.
AdblockPlus scheelt al de helft :thumbup:.
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

Video is niet beschikbaar. Waarschijnlijk lukt het niet in België om hem te zien.
maxitaxi777
Maarschalk

Piet schreef:Video is niet beschikbaar. Waarschijnlijk lukt het niet in België om hem te zien.
Lijkt me sterk, misschien eerder een tijdelijke storing. Heb in elk geval nooit eerder gehoord dat deze website alleen voor Nederlandse IP-adressen toegankelijk zou zijn.
Plaats reactie