Havens, wolven en goblins

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bordspeler.nl
Nieuwsreporter
Contacteer:

Havens, wolven en goblins

Bericht door Bordspeler.nl »

White Goblin Games komt de komende weken met de volgende titels.

Afbeelding Machi Koro Haven is de eerste uitbreiding van het populaire dobbelspel Machi Koro. Deze uitbreiding voegt meer variatie toe, onder meer door nieuwe (start-)gebouwen en bezienswaardigheden. Er is een interessante nieuwe spelregel waardoor de gebouwenvoorraad wordt bepaald door middel van een trekstapel. Verder is het spelmateriaal voor een vijfde speler toegevoegd. Machi Koro Haven ligt vanaf begin volgende week in de winkels.

De nieuwe versie van het bordspel Medina was vorig najaar vrij snel uitverkocht. Het spel is momenteel in herdruk en wordt begin maart verwacht. Naast White Goblin Games komt ook Stronghold Games met de Engelstalige editie en Gigamic met de Franstalige. White Goblin Games is nog in gesprek met andere buitenlandse uitgevers over sublicenties.

Ook het populaire groepsspel Weerwolven en Waaghalzen krijgt binnenkort een herdruk. Dit spel schittert op 28 februari 2015 bovendien in het maanlicht in het Belgische Genk-Bokrijk, waar de Limburgse Wolven een Weerwolven evenement voor 72 spelers organiseren.

Afbeelding
Op 20 februari verschijnt een nieuwe pup in het wolvenroedel: 1 Nacht Weerwolven en Waaghalzen. Ook in deze vlotte versie kruipt iedere speler in de huid van een dorpeling, een weerwolf of één van de speciale karakters. Om te winnen moet je na één nacht en één dag ontdekken wie de weerwolven zijn en er ten minste één over de kling jagen…..tenzij jij zelf een weerwolf bent! Iedere speler krijgt één rolkaart die hij dicht op tafel legt. Drie rolkaarten worden niet uitgedeeld en als neutrale rij op tafel gelegd. Je weet aanvankelijk niet welke rollen in het spel zijn. Een omroeper (of als alternatief een gratis app) roept tijdens de nachtfase in de voorgeschreven volgorde de verschillende rollen aan. De desbetreffende spelers mogen dan hun dingetje doen, waaronder het omwisselen van rolkaarten. In de daaropvolgende dagfase overleggen de spelers met elkaar wie zij verdenken als weerwolf. Ze mogen hun rolkaarten niet laten zien. Dit eindigt in een stemming waarbij iedereen zijn verdachte aanwijst. De verdachte met de meeste stemmen wordt vermoord (dit kunnen er ook meer zijn). Het team van weerwolven wint als ten minste één speler een weerwolf is en er geen weerwolven zijn vermoord. De dorpelingen winnen bij elke andere uitkomst.

Meer informatie:

Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/02/07/havens- ... n-goblins/

Labels:
Dierik
Erelid

Re: Havens, wolven en goblins

Bericht door Dierik »

Yes, hier zat ik op te wachten! :thumbup:
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Super goed nieuws van de uitbreiding van Machi Koro, kijk ik al paar weken naar uit, het wordt hier zo vaak gespeeld.
Afbeelding
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door dirk »

missiloon schreef:Super goed nieuws van de uitbreiding van Machi Koro, kijk ik al paar weken naar uit, het wordt hier zo vaak gespeeld.
Hier bijna niet meer, ik hoop dat de uitbreiding daar verbetering in brengt :?
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

dirk schreef:
missiloon schreef:Super goed nieuws van de uitbreiding van Machi Koro, kijk ik al paar weken naar uit, het wordt hier zo vaak gespeeld.
Hier bijna niet meer, ik hoop dat de uitbreiding daar verbetering in brengt :?
Van hetzelfde hier, het spelverloop is wel elke keer anders, maar toch lijkt meer afwisseling mij welkom! Ben ook benieuwd hoe 1 Nacht Weerwolven en Waaghalzen is. Van de gewone weerwolven ben ik geenszins (meer) gecharmeerd, vooral door het eliminatie-aspect.
Gunther
Veenboer
Contacteer:

Bericht door Gunther »

De App van 1 night WW is naar het schijnt ook zeer goed ... (ingesproken door Eric Summerer , bekend van de Dicetower podcast).

Komt daar ook een NL versie van?
En een Vlaamse?
jeroenh
Professor Pimpel

Bericht door jeroenh »

Er komt zeker een Nederlandse versie van de 1Nacht app. We zijn momenteel druk bezig met de laatste aanpassingen. De bestaande app wordt binnenkort uitgebreid met Nederlandse stemmen. Zodra de app beschikbaar is, laat ik het weten op BSM.
Jurn
Veenboer

Bericht door Jurn »

jeroenh schreef:Er komt zeker een Nederlandse versie van de 1Nacht app. We zijn momenteel druk bezig met de laatste aanpassingen. De bestaande app wordt binnenkort uitgebreid met Nederlandse stemmen. Zodra de app beschikbaar is, laat ik het weten op BSM.
Dat is goed om te horen!! Dan toch maar de NL versie aanschaffen, briljant spel.
jeroenh
Professor Pimpel

Bericht door jeroenh »

jeroenh schreef:Er komt zeker een Nederlandse versie van de 1Nacht app. We zijn momenteel druk bezig met de laatste aanpassingen. De bestaande app wordt binnenkort uitgebreid met Nederlandse stemmen. Zodra de app beschikbaar is, laat ik het weten op BSM.
De iOS app is nu beschikbaar in de appstore:
https://itunes.apple.com/us/app/1-nacht ... ?ls=1&mt=8

De Android versie volgt z.s.m.
Dirk_M
Party Animal

Bericht door Dirk_M »

:thumbup: Één nacht weerwolven lijkt me een super alternatief voor het veel te lange eliminatiespel weerwolven.
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

jeroenh schreef:
De iOS app is nu beschikbaar in de appstore:
https://itunes.apple.com/us/app/1-nacht ... ?ls=1&mt=8

De Android versie volgt z.s.m.
Is er keuze in 'Vlaams' Nederlands en 'Nederlands' Nederlands? Of is er maar één stem? (Ik kan het nog niet testen, want ik heb geen toestellen met iOS.)
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Piet schreef:Is er keuze in 'Vlaams' Nederlands en 'Nederlands' Nederlands? Of is er maar één stem? (Ik kan het nog niet testen, want ik heb geen toestellen met iOS.)
De Vlaamse Korenwolven & Waaghalzen? :lol:

Ik zie alleen de volgende keuzes:
- man
- vrouw
- man/vrouw (durf niet te gokken wat dit betekent :lol: )
- dageraad vrouw

Alles met de taal NL
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

Erwin schreef:
Piet schreef:Is er keuze in 'Vlaams' Nederlands en 'Nederlands' Nederlands? Of is er maar één stem? (Ik kan het nog niet testen, want ik heb geen toestellen met iOS.)
De Vlaamse Korenwolven & Waaghalzen? :lol:

Ik zie alleen de volgende keuzes:
- man
- vrouw
- dageraad vrouw

Alles met de taal NL
Heb ik het fout dat het een app is met een stem die het spel begeleidt? In die redenering denk ik aan mijn gps waar ik kan kiezen voor een stem die Nederlands op zijn Nederlands spreekt of op zijn Vlaams. Rare redenering?
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Piet schreef: Heb ik het fout dat het een app is met een stem die het spel begeleidt? In die redenering denk ik aan mijn gps waar ik kan kiezen voor een stem die Nederlands op zijn Nederlands spreekt of op zijn Vlaams. Rare redenering?
Helemaal niet :wink:
Afbeelding
jeroenh
Professor Pimpel

Bericht door jeroenh »

Piet schreef: Is er keuze in 'Vlaams' Nederlands en 'Nederlands' Nederlands? Of is er maar één stem? (Ik kan het nog niet testen, want ik heb geen toestellen met iOS.)
Het is "Nederlands" Nederlands. Er is een mannenstem en een vrouwenstem beschikbaar.
Erwin schreef: Ik zie alleen de volgende keuzes:
- man
- vrouw
- dageraad vrouw
"Man/vrouw" houdt in dat de plaatjes met een man worden verteld door een man en de plaatjes van een vrouw door een vrouw.... een mix dus. In het Engels noemen ze dit "gender specific".
Als je voor "dageraad vrouw" kiest, worden de rollen voor Dageraad verteld door de vrouw.
Plaats reactie