Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
De Amersfoortse Spellenwinckel werd de afgelopen 17 jaar enthousiast en vakkundig gedreven door Bert Calis, met indrukwekkende steun van zijn sympathieke moeder. Ik denk met veel plezier terug aan deze jaren. Bert kreeg onlangs de gelegenheid om zelf over te stappen naar spellenuitgever 999 Games en om zijn winkel over te dragen aan Michael en Diana van Boek&zo in Harderwijk.
De transitie van de oude naar de nieuwe situatie is op dit moment aan de gang. De Spellenwinckel wordt nu gerund door de nieuwe eigenaars. Het assortiment is nog steeds vertrouwd voor de vaste klanten, maar wordt gaandeweg voorzien van nieuwe accenten (waaronder een gezonde portie Ameritrash).
Ik dank Bert en zijn ma voor de vele jaren gastvrijheid en het fijne contact. Ik wens de nieuwe eigenaren veel succes in de toekomst.
Bert is één van de meest gedreven en gepassioneerde winkeliers die ik ken; topgast! Ik wens 'm heel veel succes toe in zijn nieuwe functie. Wat gaat ie trouwens doen?
Bartjes! schreef:Bert is één van de meest gedreven en gepassioneerde winkeliers die ik ken; topgast! Ik wens 'm heel veel succes toe in zijn nieuwe functie. Wat gaat ie trouwens doen?
Bert is inderdaad een topgast, die heb ik heel hoog zitten.
Ik weet niet precies wat hij gaat doen. Ik hoop stiekem op een functie waarin ik 'm regelmatig zal treffen.
Ik ga Bert zeker missen in Amersfoort, hij was altijd mijn excuus om met mijn vrouw te gaan shoppen. Zij ging dan winkels in en uit, en ik naar Bert, waar ik eindeloos met hem over allerhande spellen ouwehoerde. Zijn spellenuitleg was ook altijd zeer goed en duidelijk. Jammer.
Bert zullen we zeker missen. Maar Ik moet ook zeggen dat ik aangenaam verrast ben door hoe de nieuwe eigenaren het aanpakken. Van het weekend langs geweest om Machi Koro: Haven te kopen.
Het was gezellig druk, het aanbod was al uitgebreid en wat kleine spellen lagen uitgespreid klaar, zodat je direct het spelmateriaal kon zien en het spel kon proberen.
Enige puntje was dat enige van de aanwezige Magic-spelers zich misschien iets beter hadden kunnen wassen. *oud zweet geur*
Hallo allemaal.
Wij zijn Michael en Diana en hebben de Spellenwinckel overgenomen. Bert heeft zijn droombaan bij 999 gevonden. In 15 jaar heeft Bert een zeer brede klantenkring van spellenliefhebbers opgebouwd en wij willen daar graag op verder bouwen. Juist in deze tijd van "ik bestel het wel op het internet" zullen wij proberen een meerwaarde te creëren. Wij zullen Bert zijn sterke kanten bewaren (enthousiasme, kennis, spel uitleg) en , zoals Dirk M al heeft gezien, onze eigen sterke kanten naar voren brengen. In de loop van de tijd zullen we meer "beleving" in de winkel creëren, meer speel mogelijkheden, breder assortiment expert spellen. Nu al is de speelruimte meer open dan voorheen, staan er demo's om te spelen.
Wij zeggen kom gezellig langs en als iemand nog tips heeft voor ons dan horen wij het graag.
Ruud2009 schreef:Waarschijnlijk wel de reden dat de winkel überhaupt nog bestaat .
Niet gehinderd door enige kennis van feiten en omstandigheden strooi je met aannames. Wellicht komt jouw energie beter uit de verf in andere forumonderwerpen?
Ruud2009 schreef:Waarschijnlijk wel de reden dat de winkel überhaupt nog bestaat .
Niet gehinderd door enige kennis van feiten en omstandigheden strooi je met aannames. Wellicht komt jouw energie beter uit de verf in andere forumonderwerpen?
Synoniemen van wellicht
misschien
mogelijk
mogelijkerwijs
soms
Daarbij heb ik behoorlijk wat contact met verschillende spellenwinkels. Deze komen allemaal rond door Magic verkopen, en het verkopen aan snacks aan de 'onwelriekende' magic spelers. De minachting richting dit volk door boardgamers irriteert me. Zonder Magic zouden een behoorlijk aantal spellenwinkels de deuren sluiten. .Vandaar mijn reactie.
+1
Ik lees ongetwijfeld ergens overheen.
Iemand maakt een opmerking over stinkende Magic-spelers. Daar wordt op gereageerd met de opmerking dat die Magic spelers waarschijnlijk wel de reden zijn dat de winkel nog bestaat.
Een aanname? Absoluut, maar wel een waar een redenatie achter zit. En een redenatie waar ik mij (eveneens niet gehinderd door enige kennis van zaken) wel in kan vinden.
Dus waar gaat dit nu precies over? Zijn jullie van mening dat de Magic-spelers niet voor een groot gedeelte van de omzet zorgen? Of dat een winkel op het gebied van bord- en kaartspellen het ook zonder de Magic-spelers met gemak red?
Ruud2009 schreef:....Daarbij heb ik behoorlijk wat contact met verschillende spellenwinkels. Deze komen allemaal rond door Magic verkopen, en het verkopen aan snacks aan de 'onwelriekende' magic spelers. De minachting richting dit volk door boardgamers irriteert me. Zonder Magic zouden een behoorlijk aantal spellenwinkels de deuren sluiten. .Vandaar mijn reactie.
Ik beoogde geen zware lading, maar zal kort uitleggen wat ik bedoelde met mijn reactie.
Jij geeft aan dat je nog nooit in deze winkel bent geweest, om vervolgens tot tweemaal toe iets te suggereren over het commerciële resultaat van de winkel (via de molensteen en de volgens jou waarschijnlijke bestaansreden). Zulke louter op aannames gebaseerde suggesties vind ik zinloos en - omdat ze niet kloppen - zelfs een tikkie aanmatigend. Dit heb ik met je gedeeld. Was dit echt nodig? Welnee! Maar ik draag deze winkel al 17 jaar een warm hart toe, vandaar dat ik (te?) gemakkelijk aansloeg op door mij als onzorgvuldig ervaren kwalificaties.
Mijn reactie op jouw bericht ging niet over Magicspelers en hun vermeende lichaamsgeur. Ik vind het sympathiek dat je, niet gehinderd door de afwezigheid van enige kennis van de door Dirk ervaren situatie, in de bres springt voor onze lokale Magicpopulatie.