Imperial Settlers bij White Goblin Games

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bordspeler.nl
Nieuwsreporter

Imperial Settlers bij White Goblin Games

Bericht door Bordspeler.nl »

Afbeelding White Goblin Games heeft alweer een interessante buitenlandse licentie op de kop getikt. Komend najaar komen de Goblins met de Nederlandstalige editie van Imperial Settlers, het innovatieve ontwikkelingsspel voor 1-4 spelers dat vorig najaar door de Poolse uitgever Portal Games is uitgebracht. Deze Nederlandstalige editie wordt in de Benelux verspreid. Op de grote najaarsbeurzen wordt het spel volop gedemonstreerd.

In Imperial Settlers vertegenwoordigen de spelers één van de vier volkeren in het spel: Romeinen, Barbaren, Egyptenaren of Japanners. Elk volk start met een klein gebied en probeert vervolgens om de grenzen van zijn rijk uit te breiden. Daartoe bouw je allerlei gebouwen en sluit je handelsverdragen om jouw economie te versterken. Veronachtzaam de verdediging van je grenzen niet, want je tegenstanders deinzen er niet voor terug om jouw gebouwen met de grond gelijk te maken.

Afbeelding

In Imperial Settlers kun je jouw speelkaarten op verschillende manieren gebruiken. De spelers verzamelen hun kaarten niet alleen vanuit een gezamenlijke voorraad, elk volk heeft ook een eigen trekstapel met speciale volkskaarten. Je kunt jouw handkaarten spelen als gebouw (wat nieuwe actiemogelijkheden ontsluit), als handelsverdrag (wat elke ronde een bonus oplevert) of afleggen als plunderbuit (om direct meerdere goederen te ontvangen). Een flexibel gebruik van je handkaarten, gedegen resourcemanagement, bereidheid tot het uitdelen van plaagstoten en het geschikt combineren van de voordelen van je verschillende gebouwen, je hebt het allemaal nodig om jouw volk naar de winst te leiden. Ik vind Imperial Settlers een erg leuk en uitdagend ontwikkelingsspel, dat vooral met twee spelers zeer goed voor de dag komt.

Gezien de grote internationale belangstelling en de positieve reacties op het spel, werkt de originele Poolse uitgever Portal Games al aan diverse uitbreidingen, die – bij een succesvolle release in de Benelux – ook beschikbaar zullen komen voor het Nederlandse taalgebied.

Meer informatie:
Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/04/13/imperia ... lin-games/

Labels:
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Re: Imperial Settlers bij White Goblin Games

Bericht door vrieskist »

Leuk nieuws :) Ze zijn lekker bezig bij White Goblin.
Afbeelding
Joyfully
Meeple

Bericht door Joyfully »

Erg leuk spel en erg leuk nieuws :)
ThunderHorn
Regenmaker

Bericht door ThunderHorn »

Iemand die mijn EN versie wil? :)
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

Alleen als ik bijna zeker weet dat alle uitbreidingen in het NL komen, maar dat weet ik niet dus ik houd het (helaas) toch bij de Engelstalige editie. Bij Brugge had ik wel de gok genomen, zonder succes, en dan is "bij een succesvolle release" me te vaag om te switchen.
Gebruiker 3696

Bericht door Gebruiker 3696 »

Ik wil wel, pb me maar.
Laatst gewijzigd door Gebruiker 3696 op za 18 apr 2015, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Heb eventueel ook mijn EN versie in de aanbieding. Heb het spel overigens gespeeld met mijn zoontje (8) en Engels bleek geen enkele belemmering (hij won :wink:).
Afbeelding
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul

Bericht door ozymandias »

Ik ben wel eens benieuwd welke prijs ze op het spel gaan plakken.

Momenteel de prijs voor de engelse versie +/- 35€.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

maxitaxi777 schreef:Alleen als ik bijna zeker weet dat alle uitbreidingen in het NL komen, maar dat weet ik niet dus ik houd het (helaas) toch bij de Engelstalige editie. Bij Brugge had ik wel de gok genomen, zonder succes, en dan is "bij een succesvolle release" me te vaag om te switchen.
Ik kan me hier helemaal in vinden !! :wink:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Ik vind het vaak ook niet zo erg om niet alle uitbreidingen te hebben. Daar ben ik wel wat van genezen sinds ik ben gestopt met Magic the Gathering :P

Dus ik zie deze Nederlandstalige versie wel zitten.
Afbeelding
Gregg
Garnaal

Bericht door Gregg »

Zijn anderstalige uitbreidingen overigens ook niet te integreren in het spel? Als ze de kaartjes een beetje hetzelfde houden?
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Gregg schreef:Zijn anderstalige uitbreidingen overigens ook niet te integreren in het spel? Als ze de kaartjes een beetje hetzelfde houden?
Geen idee, maar dat was bij Brugge in elk geval niet zo :(... Ik zag me daarom genoodzaakt de Nederlandstalige versie te verkopen en de Duitstalige te kopen + uitbreiding 1.
Tjoek
Fabrieksmanager

Bericht door Tjoek »

Ik herken het probleem ook met het niet verschijnen van NL uitbreidingen bij een NL basisspel. Zit nu in die afweging voor Piraten & Kooplui en de nieuwe engelstalige uitbreiding die bij WGG voorlopig niet in de planning staat…

Desondank wel goed nieuws om de drempel te verlagen voor mensen om dit spel te spelen
Afbeelding
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

I'm thinking in English anyway. Wow. Dat ik hier spontaan in het Engels zit te typen bewijst dat maar weer. Als iemand van z'n Engelse editie af wil, stuur maar een pm. :wink:
Keep Exploring Games
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Ik speelde vroeger Settlers op de PC. Lijkt dit daar wat op?
Afbeelding