Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Al ettelijke jaren stelt Peter Hein, van spellensite Spellengek, jaarlijks de Spellen Top-100 van de Lage Landen op.
Tijdens de maand april spoorde hij via mail en internet spelers in Nederland en Vlaanderen aan om lijstjes met hun favoriete spellen door te sturen. Sinds zondag kan je stapsgewijs de resultaten volgen op Spellengek.
Ook Bordspelmania volgt de bekendmaking en wij zijn uiteraard benieuwd naar jullie commentaren.
Peter-Hein verraste me met de snelheid waarmee hij de resultaten van de Spellengek Top-100 begon te publiceren. Pas vandaag merkte ik dat het aftellen was begonnen.
En dan nu...
... tromgeroffel...
... Graag uw aandacht voor de sympathieke Peter Hein...
... tromgeroffel...
... Kennen we vanavond de top-10 en de absolute nummer 1 van spelers uit de Lage Landen?
... tromgerofffel...
(spannend!)
Mijn voorspelling:
1. Puerto Rico
2. El Grande
3. Terra Mystica
Agricola en Tzolkin zijn uit de top 3 verdwenen....... (misschien wishfull thinking... maar eerlijkheid bied me te zeggen met alle Rosenberg adapten hier... dat Agricola miss wel op 1 of weer op 2 zal staan)