Machi Koro Metropool

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bordspeler.nl
Nieuwsreporter

Machi Koro Metropool

Bericht door Bordspeler.nl »

Afbeelding White Goblin Games start maandag met de uitlevering van Machi Koro Metropool, de tweede uitbreiding van het populaire dobbelspel Machi Koro. Deze uitbreiding bevat 15 nieuwe gebouwen, waaronder twee unieke gebouwen die speciaal voor White Goblin Games zijn ontworpen en die alleen in deze uitgave zijn te vinden. Hieronder vind je een presentatie van enkele nieuwe gebouwen.

Afbeelding

Meer informatie:

Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/07/12/machi-koro-metropool/

Labels:
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Machi Koro Metropool

Bericht door dirk »

Binnenkort duurt Machi koro twee uurs en kan ie meedingen voor kennerspiel des jahres 2016 :crazy:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
LarsButNotLeast
Rooster Booster

Bericht door LarsButNotLeast »

dirk schreef:Binnenkort duurt Machi koro twee uurs en kan ie meedingen voor kennerspiel des jahres 2016 :crazy:
:lol: Dat zou een hoop mensen op dit forum kromme tenen bezorgen! Ik heb Haven net binnen en nog niet gespeeld dus wacht nog even met deze uitbreiding.
Afbeelding
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

dirk schreef:Binnenkort duurt Machi koro twee uurs en kan ie meedingen voor kennerspiel des jahres 2016 :crazy:
Ik verwacht dat dit mee zal vallen, er komen nu geen bezienswaardigheden bij die je moet bouwen toch? Voor mij is het in ieder geval een instant buy.
Afbeelding
Anneke
Matroos

Bericht door Anneke »

Heeft iemand dit spel al gespeeld? Ik vind Machi Koro erg leuk, maar met de Haven erbij vond ik het een draak van een spel. Alles duurde eeuwig, kwam extreem langzaam op gang en het was op een gegeven moment niet meer dan geld heen en weer geven. Is er hoop dat ik Metropool wel leuk zal vinden?
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

Anneke schreef:Heeft iemand dit spel al gespeeld? Ik vind Machi Koro erg leuk, maar met de Haven erbij vond ik het een draak van een spel. Alles duurde eeuwig, kwam extreem langzaam op gang en het was op een gegeven moment niet meer dan geld heen en weer geven. Is er hoop dat ik Metropool wel leuk zal vinden?
Ja ik ben ook wel benieuwd en deel deze mening dan ook over het spel, wordt te random en veel geluk met dobbelen. Idee van kaarten die zo in spel komen is wel leuk maar werkt in praktijk toch wat minder. Idee is leuker om dan randomizers te gebruiken zodat je wel telelens met andere setjes kaarten speelt....

Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Ik vind machi koro nog steeds een erg gaaf spel, maar ik heb wat potjes erop zitten die verschrikkelijk waren doordat in het begin alleen maar de hogere nummers uit het deck kwamen, of omdat er veel paarse kaarten lagen.

Dus ben ik op bgg opzoek gegaan naar huisreges om dit probleem te verhelpen, ik vond een mooie variant en vanavond uitgetest en zeer zeker goedgekeurd, brengt voor mij het plezier weer terug in dit spel.

Bij deze variant heb je 3 verschillende decks:
deck 1: kaarten met nummer 1 tm 6, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (hier kunnen dubbele bij zitten)
deck 2: kaarten met nummer 7+, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (hier kunnen dubbele bij zitten)
deck 3: paarse kaarten, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (ook hier kunnen dubbele bij zitten)

Ik vind deze variant om verschillende redenen het spel verbeteren icm de uitbreidingen. Je hebt altijd lage nummers tot je beschikking en hoge nummers. En ik hou ervan als de kaarten op volgorde liggen van hun nummer, dit is veel minder schuiven om dat voor elkaar te krijgen.

Hopelijk help ik met dit delen andere die tegen dezelfde problemen aanlopen.
Afbeelding
mezzamorphis
Party Animal

Bericht door mezzamorphis »

Bedankt. Lijkt me een goeie variant. Kun je het linkje plaatsen waar ik het kan vinden bij bgg?
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Hier een topic erover waar ook nog meer over verschillende versies gesproken wordt:

https://www.boardgamegeek.com/thread/13 ... g-improved
Afbeelding
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

In de Duitse versie van de uitbreiding Grossstad (haven en metropool) is dit de standaard regel. Kwam ik laatst achter. Lijkt me idd en goed alternatief.
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
Elenitza
Regenmaker

Bericht door Elenitza »

missiloon schreef:Ik vind machi koro nog steeds een erg gaaf spel, maar ik heb wat potjes erop zitten die verschrikkelijk waren doordat in het begin alleen maar de hogere nummers uit het deck kwamen, of omdat er veel paarse kaarten lagen.

Dus ben ik op bgg opzoek gegaan naar huisreges om dit probleem te verhelpen, ik vond een mooie variant en vanavond uitgetest en zeer zeker goedgekeurd, brengt voor mij het plezier weer terug in dit spel.

Bij deze variant heb je 3 verschillende decks:
deck 1: kaarten met nummer 1 tm 6, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (hier kunnen dubbele bij zitten)
deck 2: kaarten met nummer 7+, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (hier kunnen dubbele bij zitten)
deck 3: paarse kaarten, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (ook hier kunnen dubbele bij zitten)

Ik vind deze variant om verschillende redenen het spel verbeteren icm de uitbreidingen. Je hebt altijd lage nummers tot je beschikking en hoge nummers. En ik hou ervan als de kaarten op volgorde liggen van hun nummer, dit is veel minder schuiven om dat voor elkaar te krijgen.

Hopelijk help ik met dit delen andere die tegen dezelfde problemen aanlopen.
Van de paarse liggen er 2 open ipv 4.
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.
missiloon
Munchkin

Bericht door missiloon »

Elenitza schreef:
missiloon schreef: Bij deze variant heb je 3 verschillende decks:
Van de paarse liggen er 2 open ipv 4.
Stomme typfout... ik dacht het nog zo maar blijkbaar toch 4 getyped.
Afbeelding