Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
White Goblin Games start maandag met de uitlevering van Machi Koro Metropool, de tweede uitbreiding van het populaire dobbelspel Machi Koro. Deze uitbreiding bevat 15 nieuwe gebouwen, waaronder twee unieke gebouwen die speciaal voor White Goblin Games zijn ontworpen en die alleen in deze uitgave zijn te vinden. Hieronder vind je een presentatie van enkele nieuwe gebouwen.
Heeft iemand dit spel al gespeeld? Ik vind Machi Koro erg leuk, maar met de Haven erbij vond ik het een draak van een spel. Alles duurde eeuwig, kwam extreem langzaam op gang en het was op een gegeven moment niet meer dan geld heen en weer geven. Is er hoop dat ik Metropool wel leuk zal vinden?
Anneke schreef:Heeft iemand dit spel al gespeeld? Ik vind Machi Koro erg leuk, maar met de Haven erbij vond ik het een draak van een spel. Alles duurde eeuwig, kwam extreem langzaam op gang en het was op een gegeven moment niet meer dan geld heen en weer geven. Is er hoop dat ik Metropool wel leuk zal vinden?
Ja ik ben ook wel benieuwd en deel deze mening dan ook over het spel, wordt te random en veel geluk met dobbelen. Idee van kaarten die zo in spel komen is wel leuk maar werkt in praktijk toch wat minder. Idee is leuker om dan randomizers te gebruiken zodat je wel telelens met andere setjes kaarten speelt....
Verzonden vanaf mijn iPhone 5S
met behulp van Tapatalk
Ik vind machi koro nog steeds een erg gaaf spel, maar ik heb wat potjes erop zitten die verschrikkelijk waren doordat in het begin alleen maar de hogere nummers uit het deck kwamen, of omdat er veel paarse kaarten lagen.
Dus ben ik op bgg opzoek gegaan naar huisreges om dit probleem te verhelpen, ik vond een mooie variant en vanavond uitgetest en zeer zeker goedgekeurd, brengt voor mij het plezier weer terug in dit spel.
Bij deze variant heb je 3 verschillende decks:
deck 1: kaarten met nummer 1 tm 6, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (hier kunnen dubbele bij zitten)
deck 2: kaarten met nummer 7+, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (hier kunnen dubbele bij zitten)
deck 3: paarse kaarten, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (ook hier kunnen dubbele bij zitten)
Ik vind deze variant om verschillende redenen het spel verbeteren icm de uitbreidingen. Je hebt altijd lage nummers tot je beschikking en hoge nummers. En ik hou ervan als de kaarten op volgorde liggen van hun nummer, dit is veel minder schuiven om dat voor elkaar te krijgen.
Hopelijk help ik met dit delen andere die tegen dezelfde problemen aanlopen.
In de Duitse versie van de uitbreiding Grossstad (haven en metropool) is dit de standaard regel. Kwam ik laatst achter. Lijkt me idd en goed alternatief.
missiloon schreef:Ik vind machi koro nog steeds een erg gaaf spel, maar ik heb wat potjes erop zitten die verschrikkelijk waren doordat in het begin alleen maar de hogere nummers uit het deck kwamen, of omdat er veel paarse kaarten lagen.
Dus ben ik op bgg opzoek gegaan naar huisreges om dit probleem te verhelpen, ik vond een mooie variant en vanavond uitgetest en zeer zeker goedgekeurd, brengt voor mij het plezier weer terug in dit spel.
deck 1: kaarten met nummer 1 tm 6, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (hier kunnen dubbele bij zitten)
deck 2: kaarten met nummer 7+, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (hier kunnen dubbele bij zitten)
deck 3: paarse kaarten, tijdens het spel liggen er van dit deck 4 soorten kaarten open (ook hier kunnen dubbele bij zitten)
Ik vind deze variant om verschillende redenen het spel verbeteren icm de uitbreidingen. Je hebt altijd lage nummers tot je beschikking en hoge nummers. En ik hou ervan als de kaarten op volgorde liggen van hun nummer, dit is veel minder schuiven om dat voor elkaar te krijgen.
Hopelijk help ik met dit delen andere die tegen dezelfde problemen aanlopen.
missiloon schreef:
Van de paarse liggen er 2 open ipv 4.
Stomme typfout... ik dacht het nog zo maar blijkbaar toch 4 getyped.