Ticket to Ride Map Collection 5 – United Kingdom

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bordspeler.nl
Nieuwsreporter

Ticket to Ride Map Collection 5 – United Kingdom

Bericht door Bordspeler.nl »

Afbeelding Op de beurs Spiel 2015 wordt een nieuwe uitbreiding van Ticket to Ride gelanceerd. Ticket to Ride United Kingdom is het vijfde deel van de Ticket to Ride Map Collection. Deze set bevat twee kaarten op een dubbelzijdig speelbord. De uitbreiding is speelbaar met de treintjes uit Ticket to Ride of Ticket to Ride Europe. De uitbreiding is meertalig uitgevoerd, waaronder Nederlands. De Belgische tak van Asmodee is de distributeur voor de Benelux en bedient onze zuiderburen rechtstreeks. Selecta verspreidt dit spel namens hen in Nederland.

De United Kingdom kaart is bedoeld voor 2-4 spelers. Hierbij hoort een nieuw deck met treinkaarten, inclusief extra locomotieven. Er zijn verder 47 technologiekaarten, zoals een mechanische stoker of een thermocompressor, waarmee de spelers hun treinen kunnen verbeteren. Met snellere treinen kunnen ze langere routes claimen.

De Pennsylvania kaart is bedoeld voor 2-5 spelers. Hierbij horen 60 aandelenkaarten van de belangrijkste spoorwegmaatschappijen van deze staat. Wanneer je een route claimt, kun je investeren in een maatschappij. De meerderheid van de aandelen in de maatschappijen levert aan het einde van het spel bonuspunten op.

Meer informatie:

Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/08/26/ticket- ... d-kingdom/

Labels:
mezzin
Professor Pimpel
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Ticket to Ride Map Collection 5 – United Kingdom

Bericht door mezzin »

Klinkt goed eentje voor de wishlist
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Alleen de adviesprijs van 35 euro is minder. Dat is veel duurder dan de map van Nederland.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

WTULTC schreef:Alleen de adviesprijs van 35 euro is minder. Dat is veel duurder dan de map van Nederland.
Dat viel mij dus ook op.. Na mijn blijdschap over het terugkeren van de dubbelzijdige map, veranderde dit in ontsteltenis. Het is slinks gespeeld:

~€ 25,- tot € 30,- voor dubbelzijdig (map packs 1 en 2, prima prijs)
~€ 20,- voor enkelzijdig (map packs 3 en 4, dat was best balen)
~€ 35,- voor dubbelzijdig (map pack 5, dubbelzijdig terug maar prijs schiet omhoog)
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

Verschil dat er meer kaarten zijn toegevoegd of andere extras vergeleken met andere uit de serie?

Sent from my iPad using Tapatalk
maxitaxi777
Maarschalk

finalstruggle schreef:Verschil dat er meer kaarten zijn toegevoegd of andere extras vergeleken met andere uit de serie?
Misschien heb je gelijk; ik dacht alleen twee sets routekaarten (zoals altijd) en bij de ene een deck met aandeelkaarten en bij de ander technologiekaarten, maar er zit inderdaad ook een geheel nieuw deck met treinkaarten bij (waaronder extra locomotiefkaarten). In die zin is het inderdaad heel wat meer kaarten dan in map packs 1 en 2 (alleen twee sets routekaarten). Bij map packs 3 en 4 had je wel steeds een extra deck, ook al waren die enkelzijdig. Misschien is de prijsstelling van € 35,- dan wel terecht op basis van 5 decks kaarten (hoewel wat goedkoper ook niet bezwaarlijk zou zijn denk :lol:).
finalstruggle
Geheim Genootschap

Bericht door finalstruggle »

Vind het idee wel leuk dat je toch net niet iedere keer het zelfde spel zit te spelen op een ander bord wel leuk. Toch ben ik lange tijd geleden al beetje af gehaakt bij dit spel. Maar voor wie er geen genoeg van kan krijgen zijn die map collection uitbreidingen ideaal in tegenstelling tot die basisdozen die ze voorheen allemaal uitbrachten!

Sent from my iPad using Tapatalk
maxitaxi777
Maarschalk

finalstruggle schreef:Vind het idee wel leuk dat je toch net niet iedere keer het zelfde spel zit te spelen op een ander bord wel leuk. Toch ben ik lange tijd geleden al beetje af gehaakt bij dit spel. Maar voor wie er geen genoeg van kan krijgen zijn die map collection uitbreidingen ideaal in tegenstelling tot die basisdozen die ze voorheen allemaal uitbrachten!
Zekers! Zelf speel ik liever de wat zwaardere spellen zoals Terra Mystica, Tzolk'in, Russian Railroads en zo kan ik nog wel even doorgaan :P, maar zowel in mijn familie, als bij kennissen en bij mensen uit de vriendengroep doet TTR het vooral erg goed. Ik speel het daardoor eigenlijk nog het meest van elk spel en hoe meer afwisseling hoe beter. Lang niet elk spel heb ik nog gespeeld in mijn collectie, maar van TTR toch elk van de 10 maps tussen de 3 en 6 keer denk ik zo. Uitbreiden naar 12 map-keuzes vind ik dan vooral voor mezelf gewenst zodat het voor mij ook afwisselend blijft. Bovendien klinken deze twee mechanismen ook net even iets uitdagender dan alleen de toevoeging van een bergroute of de toevoeging van verdubbelkaartjes; dat zijn maar erg kleine veranderingen.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Als deze ooit verkrijgbaar komt tegen een zacht prijsje dan komt deze mogelijk in mijn collectie, want nu heb ik Europa, Nordic Country's en Nederland en dat is eigenlijk al voldoende afwisseling voor mij. Ik merk ook dat dit spel het altijd goed doet bij gelegenheidsspelers.
Afbeelding
vdW
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: High Times

Bericht door vdW »

zoals eerder genoemd inderdaad best wel aan de prijs, maar ik ben wel nieuwsgierig :)
Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Ik denk dat ik ook even de kat uit de boom ga kijken wat deze uitbreiding betreft. Ik vind de nieuwe twists die ze bedenken voor de nieuwe borden bijna altijd leuk, en sowieso vind ik nieuwe spelborden een leuk idee, maar ik merk ook dat ik steeds minder TtR speel dus dan is het waarschijnlijk geen slimme investering.
bjornvije
Meeple

Bericht door bjornvije »

Nieuw bord van TTR is voor mij eigenlijk een auto-buy.
Het hele concept van in een klein gebied moeten beginnen en dan uitbreiden spreekt mij op deze map zeer aan. Heb hoge verwachtingen van deze, hij komt dus uit Essen mee.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Mac-S schreef:Ik denk dat ik ook even de kat uit de boom ga kijken wat deze uitbreiding betreft. Ik vind de nieuwe twists die ze bedenken voor de nieuwe borden bijna altijd leuk, en sowieso vind ik nieuwe spelborden een leuk idee, maar ik merk ook dat ik steeds minder TtR speel dus dan is het waarschijnlijk geen slimme investering.
Sluit ik me bij aan, ik speel ticket to ride eigenlijk enkel nog met eventuele beginnende spelers in de club maar hier thuis feitelijk nooit meer
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
wolverine1977
Joker

Bericht door wolverine1977 »

Deze ga ik zeker oppikken in Spiel. TTR is hier 1 van de meest gespeelde spellen.