Treefrog Games kapt ermee

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bordspeler.nl
Nieuwsreporter

Treefrog Games kapt ermee

Bericht door Bordspeler.nl »

Afbeelding Anderhalve week geleden stuurde spelauteur Martin Wallace onder (een inmiddels opgeheven) embargo het bericht dat zijn uitgeverij Treefrog Games in de loop van 2016 de activiteiten zal staken. De belangrijkste redenen zijn de uitdaging om de uitgeverij vanuit Nieuw-Zeeland te leiden, moeite met de adequate promotie van de spellen en de bijna structurele worsteling met productieproblemen. Dit heeft geleid tot de in mijn ogen verstandige beslissing om zich te concentreren op hetgeen Martin het beste kan, spellen ontwerpen. In de eerste helft van 2016 verschijnt er nog één nieuwe titel bij Treefrog Games, A Handful of Stars. Er zitten verder nog twee ernstig vertraagde projecten in de pijpleiding: Ships en Moongha Invaders.

Het onlangs aangekondigde Kickstarterproject voor de nieuwe ‘Eagle Gryphon Games kan de pot op editie’ van Brass wordt niet door Treefrog Games gelanceerd. Men is in gesprek met een andere uitgever.

Meer informatie:
Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2015/08/30/treefro ... apt-ermee/

Labels:
woozle
Stamhoofd

Re: Treefrog Games kapt ermee

Bericht door woozle »

Waren ze ook niet de licentie voor de Discworld spellen kwijt? Dat zal ook wel een invloed hebben.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Treefrog Games kapt ermee

Bericht door Erwin »

woozle schreef:Waren ze ook niet de licentie voor de Discworld spellen kwijt? Dat zal ook wel een invloed hebben.
Volgens mij is of raakt zo'n beetje iedereen zijn Discworld licentie kwijt.

Ik verwacht niet dat dit een wezenlijke invloed heeft gehad. Ik denk dat Martin de hoofdredenen heeft genoemd.