Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
999 Games heeft deze week een nieuw tweepersoonsspel van Uwe Rosenberg uitgeleverd. De Friesche Velden is de Nederlandse versie van Arler Erde. De spelers ontwikkelen hun Oost-Friese landgoederen door turf te steken en dijken aan te leggen. Het spel duurt een negental jaren met zomers en winters, met verschillende actiemogelijkheden. De acties draaien om productie en handel, waarmee de grondstoffen en goederen worden verdiend om jouw bedrijf verder te ontwikkelen.
Als ik zo de tekst lees op de site van 999 krijg ik toch een agricole vibe. Maar nadat de foto's van het spel zie, ziet het er toch heel interessant uit. Ben erg benieuwd. Ook maar eens kijken op het SpSp.
Een goed spel , dat zeer zeker. Maar wie het voor de eerste keer speelt tegen iemand die al een paar spellen ervaring heeft wordt het niet makkelijk om te winnen. En dat vind ik dus een (klein) nadeel.
Lotranto schreef:Een goed spel , dat zeer zeker. Maar wie het voor de eerste keer speelt tegen iemand die al een paar spellen ervaring heeft wordt het niet makkelijk om te winnen. En dat vind ik dus een (klein) nadeel.
Een '(klein) nadeel' van alle tweepersoonsspellen waarbij ervaring belangrijker is dan geluk.
Ik ben zeer geïnteresseerd in de Friesche Velden. Ik heb Caverna nog niet gespeeld, maar die is ook met twee of solo te spelen. Is dit dan duidelijk een beter spel voor twee/solo dan Caverna, of kun je omwille van de mogelijkheid om met meerdere spelers te kunnen spelen beter Caverna kopen? (Is een potje Caverna met twee een vergelijkbare ervaring als de Friesche Velden?)