Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Op de website van het Duitse tijdschrift Spielbox las ik vandaag het droevige nieuws dat Richard van Vugt afgelopen woensdag is overleden. Richard was een sterspeler van de Nederlandse spellenscène. Hij was de drijvende kracht achter de spellensite Gamepack, een vaste recensent van Spielbox, lid van de jury van de Essener Feder (de prijs voor de beste spelregels) en ook betrokken bij de jury van de Nederlandse Speelgoed van het Jaar verkiezing. Een ludieke conduitestaat van heb ik jou daar.
Richard schreef zijn rake woorden met een scherpe pen, was niet bang om te prikkelen, zat met humor en flair aan de speeltafel en was een boeiende gesprekspartner. We probeerden in maart nog een speelafspraak te maken op de Utrechtse spellendag, maar helaas stond zijn conditie het niet toe om dit tot uitvoering te brengen.
Ik wens zijn echtgenote en zoontje sterkte met hun grote verlies.
Ah, wat erg om dit te vernemen ! Ik wens zijn vrouw en zoontje veel sterkte met dit verlies...
Ik zal hem altijd blijven herinneren als een kritische man, humor en iemand met kennis van zaken . Herinner mij de leuke discussies en speelmomenten... Jeetje ...
Dat is voor mij in ieder geval erg onverwacht. Op de Utrechtse bordspellendag heb ik regelmatig en met veel plezier met hem gespeeld. Veel sterkte voor zijn vrouw en zoon!
Hoewel ik wist dat het al een tijd niet goed ging met zijn gezondheid, ben ik toch nog verrast door het overlijden van Richard. Ook ik heb hem regelmatig ontmoet tijdens spellendagen en -beurzen. De laatste keer was tijdens de spellendag in Utrecht. Omdat hij zó graag wilde komen, had zijn echtgenote hem die keer gebracht. Het geeft zijn beide passies weer: het gezin en de spellen.
Helaas is het de laatste keer geweest dat ik hem gesproken heb. Richard zal gemist worden, zowel thuis als aan de spellentafel. Via deze weg veel sterkte aan zijn familie.