Vanuatu Kickstarterproject

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bordspeler.nl
Nieuwsreporter
Contacteer:

Vanuatu Kickstarterproject

Bericht door Bordspeler.nl »

Afbeelding Quined Games heeft deze week de gerestylede nieuwe editie van het bordspel Vanuatu gelanceerd op Kickstarter. In dit spel ontdek je gaandeweg de gelijknamige archipel, waar je grondstoffen verzamelt voor jouw ontwikkeling en waar je allerlei andere activiteiten uitvoert (waaronder het maken van zandtekeningen op het strand). Acties worden vooraf ‘geprogrammeerd’ met vijf fiches, waarna de plannen van de spelers bepalen wanneer c.q. of je jouw acties daadwerkelijk kunt uitvoeren. Je mag een actie namelijk alleen uitvoeren wanneer je de meerderheid hebt, waardoor je soms moet wachten of zonder resultaat moet vertrekken. Het blokkeren zorgt voor een enigszins gemene vorm van interactie.

Vanuatu wordt Masterprint nummer 16.

Meer informatie:

Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2016/05/05/vanuatu ... erproject/

Labels:
Knipoog
Garnaal

Re: Vanuatu Kickstarterproject

Bericht door Knipoog »

Weet iemand wat Vanuatu zo leuk maakt?
Ik heb het, en ik heb het twee keer gespeeld, maar daar is het bij gebleven. Kortom het pakte me niet erg.
Iemand tips waardoor het spel me wellicht leuker gaat lijken?
Vooralsnog: als iemand het van me over wil nemen, be my guest, mijn spellenkasten zijn, alweer, te vol...

Groet ;-)
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door The Iced One »

Ik had dit al gezegd in een ander draadje:
Ik heb het spel ook enkele keren gespeeld en het uiteindelijk verkocht.
Het duurt me eigenlijk iets te lang en het kan het gebeuren dat je echt een beurt lang niets kan doen, als je bijv. eerst moet kunnen varen voor je iets anders kan doen en je vaaractie geblokkeerd wordt ben je 'gechareld'. Ik heb het spel in eerst instantie ooit gekocht omdat het er mooi uitzag en omdat het zo 'cut throat' zou zijn, maar in de meeste gevallen is het 'pesten' niet bewust, maar gewoon omdat het voor jou persoonlijk beter uitkwam. Vrij random dus.
Het idee van bieden op je acties is zeker wel goed en origineel, maar heeft dus een groot nadeel.
En véél te veel schaarste, echt niet te doen. Zo weinig grondstoffen dat het niet meer leuk was soms. De personages gebruiken maakt het deels beter, maar maakt het spel ook weer wat langer dus ja...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Knipoog
Garnaal

Bericht door Knipoog »

Dank voor je reactie!
Een 7 is een GOED cijfer voor een spel.
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Vanuatu is een topspel. Het kan gemeen zijn, maar het workerplacement gedeelte is uitdagend en uniek.

Ik zou zeggen. Geef het een kans.
Afbeelding
MikeBzonderpuntje
Caballero

Bericht door MikeBzonderpuntje »

Vanuatu is een van de weinige worker placement spellen die ik wel goed vind. Maar dan wel met 4 of 5 spelers, het is helaas niet zo goed met 3.

Ik vind het erg sterk dat het spel je dwingt om goed na te denken wat echt belangrijk voor je is die ronde, met een enorm hoge interactie: je moet goed opletten wat (je denkt dat) de andere spelers willen doen die ronde en daar op anticiperen.

Het is wel een behoorlijk gemeen spel, en daar moet je zin in hebben en tegen kunnen.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

MikeBzonderpuntje schreef:Het is wel een behoorlijk gemeen spel, en daar moet je zin in hebben en tegen kunnen.
Op zich heb ik daar helemaal geen probleem mee, maar Vanuatu is me daar te zwaar voor en het duurt ook te lang. In een lichter spel dat geen +2u duurt, vind ik dat helemaal niet erg/
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
Plaats reactie