Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
999 Games heeft het bekroonde worker placement spel Agricola doorgezaagd. Afgelopen voorjaar verscheen een expert-editie met een mix van oude en nieuwe kaarten. Deze week verscheen de familie-editie. Ook in deze versie van Agricola moet je jouw boerderij op allerlei gebieden ontwikkelen, door de uitbreiding van jouw gezin en jouw woning, door akkerbouw en veeteelt en door te voorzien in het levensonderhoud. Deze toegankelijke versie doet het zonder speelkaarten, die je nu deels terugvindt als gebouwen op het gemeenschappelijke speelbord. De volgorde waarin nieuwe acties worden toegevoegd is nu vast. De grondstoffen steen en groente zijn verdwenen, hetzelfde geldt voor de strafpunten.
De Agricola familie-editie is geschikt voor 1-4 spelers vanaf 8 jaar en heeft een speelduur van ongeveer 45 minuten.
Ik ben geen fan van Agricola, maar het thema heeft me altijd geïntrigeerd (vandaar mijn aankoop van Fields of Green recent) en dit ziet er erg goed uit! De leuke dingen zijn behouden en wat ik niet leuk vond (de berg kaarten, de restricties, de actie-beperkingen naarmate het spel vordert, de lange speelduur enz) is eruit gehaald.
Ik ben benieuwd!
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]