Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Ereleden, Website beheerders
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Days of Wonder komt in de loop van april met Public Services, een uitbreiding van het voor de Nederlandse Spellenprijs 2016 genomineerde bordspel Quadropolis. Enigma Distribution meldt desgevraagd dat er ook een Nederlandstalige versie zal verschijnen. Deze uitbreiding bevat een aantal openbare gebouwen, die je aan jouw stad kunt toevoegen. Een politiebureau beschermt jouw burgers, een recyclingfabriek reduceert vervuiling, een kraamafdeling vergroot jouw bevolking enzovoort. Public Services bestaat uit 24 gebouwtegels, vier helpers en een regelboekje.
Vinden jullie 13€ voor 24 tegels echt een koopje? Uiteraard is waarde meer in gameplay uit te drukken dan in het aantal componenten, maar ik denk bij deze prijs niet meteen: koopje! Maar ik koop hem wel hoor .
JeVo schreef:
Grote doos voor 24 tegels
Valt toch wel mee, precies genoeg ruimte voor 4 stapeltjes van 6 tegels denk ik.
Ik hoop sterk dat ook Map Volume 6 dit jaar uitkomt . Van TTR kan ik geen variatie genoeg hebben! En als ik een kleine voorkeur mag uitspreken; eindelijk een tweede team-map. Iemand aanwezig met goede contacten bij DoW toevallig ?
maxitaxi777 schreef:
Vinden jullie 13€ voor 24 tegels echt een koopje?
Ik zie genoeg mensen € 5 of meer uitgeven voor een enkele promotegel of -kaart, dus uit dat opzicht bezien is dit zeker een koopje
Promo's zijn een product apart. Ik denk dat je een reguliere uitbreiding daar niet mee moet vergelijken, of vergelijk je een basisspel ook met een promo? Dan is Quadropolis zelf voor 100€ nog een koopje gezien de hoeveelheid tegels die erin zit .
maxitaxi777 schreef:
Vinden jullie 13€ voor 24 tegels echt een koopje? Uiteraard is waarde meer in gameplay uit te drukken dan in het aantal componenten, maar ik denk bij deze prijs niet meteen: koopje! Maar ik koop hem wel hoor .
JeVo schreef:
Grote doos voor 24 tegels
Valt toch wel mee, precies genoeg ruimte voor 4 stapeltjes van 6 tegels denk ik.
Lastige is ondanks ondanks de kosten van de inhoud van de doos dat een spel altijd vaste kosten heeft.
Denk aan arbeidstijd productie, transport en de winkelier die ook kosten heeft die hij terug moet verdienen. En dan het liefste met een beetje winst.