Nederlandstalige Ice Cool

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bordspeler.nl
Nieuwsreporter
Contacteer:

Nederlandstalige Ice Cool

Bericht door Bordspeler.nl »

Boosterbox en Brain Games hebben een Nederlandstalige editie van het behendigheidsspel Ice Cool naar Nederland gehaald. Het spel ligt vanaf deze week in de winkels.

Afbeelding

De vernuftige speldoos ontpopt zich na het uitpakken tot een schoolgebouw met vijf verschillende ruimtes, die via deuropeningen met elkaar zijn verbonden. Boven sommige deuropeningen vind je houten visjes in de kleuren van de spelers. Iedere speler controleert een spijbelende pinguïn, die op zoek is naar deze lekkere hapjes. Je speelt net zoveel rondes als er spelers meedoen. Elke ronde is één van de spelers de vanger, de conciërge die met zijn eigen figuur de pinguïns van de andere spelers probeert te raken. Zij proberen de vanger te ontwijken en moeten onderweg hun eigen houten vissen zien te verzamelen.

Ice Cool is geschikt voor 2-4 spelers vanaf zes jaar en heeft een speelduur van ongeveer 30 minuten. Het spel is ontworpen door Brian Gomez en geïllustreerd door Reinis Pētersons. Ice Cool is in juni 2017 uitgeroepen tot het Kinderspiel des Jahres van 2017. Staar je niet blind op het etiket kinderspel, dit is topvermaak voor alle leeftijden.

Meer informatie:
Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/07/27/nederla ... -ice-cool/

Labels:
SigiScsi
Fabrieksmanager
Contacteer:

Re: Nederlandstalige Ice Cool

Bericht door SigiScsi »

Erwin, enig idee in wat deze nieuwe Nederlandstalige release zich onderscheidt van de reeds beschikbare versie? Voor zover ik weet is dit spel volledig taalonafhankelijk. Een betere prijs voor de consument?
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

SigiScsi schreef: Erwin, enig idee in wat deze nieuwe Nederlandstalige release zich onderscheidt van de reeds beschikbare versie? Voor zover ik weet is dit spel volledig taalonafhankelijk. Een betere prijs voor de consument?
Ik heb informatie gevraagd, maar nog niets ontvangen. Zag het spel overal opduiken, heb daarom toch maar een bericht geplaatst.

Volgens mij is dit een Brain Games versie met Nederlands- en Engelstalige spelregels aan boord. Ik verwacht verder geen onderscheid.
Gregg
Garnaal

Bericht door Gregg »

Iemand die misschien de Nederlandstalige spelregels beschikbaar heeft. Deze week op Spiel de Duitstalige versie gekocht. Voor mijn nichtje, die leert lezen, zouden Nederlandstalige spelregels wel leuk zijn.
Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Afgezien van de spelregels zal het niet uitmaken lijkt me. Ik heb afgelopen weekend de "Duitstalige" versie gekocht, maar die pinguins zeggen toch geen stom woord. :lol:
Gregg
Garnaal

Bericht door Gregg »

Mac-S schreef: Afgezien van de spelregels zal het niet uitmaken lijkt me. Ik heb afgelopen weekend de "Duitstalige" versie gekocht, maar die pinguins zeggen toch geen stom woord. :lol:
Ah. Ik kreeg de promo met sprekende en levende pinguïns. Wel duur in onderhoud.
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Gregg schreef: Iemand die misschien de Nederlandstalige spelregels beschikbaar heeft. Deze week op Spiel de Duitstalige versie gekocht. Voor mijn nichtje, die leert lezen, zouden Nederlandstalige spelregels wel leuk zijn.
Als je dit echt leuk had gevonden, had je toch gewoon de Nederlandse editie kunnen kopen?
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

Erwin schreef:
Gregg schreef: Iemand die misschien de Nederlandstalige spelregels beschikbaar heeft. Deze week op Spiel de Duitstalige versie gekocht. Voor mijn nichtje, die leert lezen, zouden Nederlandstalige spelregels wel leuk zijn.
Als je dit echt leuk had gevonden, had je toch gewoon de Nederlandse editie kunnen kopen?
Is die er?
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

EEMBC schreef:
Erwin schreef:
Is die er?
Bordspeler.nl schreef: Boosterbox en Brain Games hebben een Nederlandstalige editie van het behendigheidsspel Ice Cool naar Nederland gehaald. Het spel ligt vanaf deze week in de winkels.
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

EEMBC schreef:
Erwin schreef:
Is die er?
Nee, ik schrijf dit soort nieuwsberichten alsof het altijd 1 april is. :lol:
Gregg
Garnaal

Bericht door Gregg »

Erwin schreef:
Wist ik niet toen ik in Essen rondliep dat die er ook in een Nederlandstalige editie was.
Afbeelding
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

Flash schreef:
EEMBC schreef:
Erwin schreef:
Is die er?
Bordspeler.nl schreef: Boosterbox en Brain Games hebben een Nederlandstalige editie van het behendigheidsspel Ice Cool naar Nederland gehaald. Het spel ligt vanaf deze week in de winkels.
Dit heb ik ook allemaal gelezen Wesley. Maar ik wilde het spel hebben voor Sinterklaas. Ik heb eerst gekeken op BGG bij de versies van het spel en daar staat geen Nederlandse uitgave tussen. Ook hier op BSM staat hij niet in de database. Ik ging er toen gemakshalve van uit dat de Nederlandse uitgave om wat voor reden dan ook er toch niet was gekomen. Ook werd hij niet aangeboden in de winkels waar ik normaal de spellen koop. Vandaar mijn vraag.
Ik heb intussen wel even gekeken op Bol.com waar ik normaal niet zo snel kijk voor de aankoop van een spel. Maar inderdaad, daar bieden ze een Nederlandse versie aan. Ice Cool kan in de database. :)
Erwin schreef: Nee, ik schrijf dit soort nieuwsberichten alsof het altijd 1 april is. :lol:
Je zou niet de eerste zijn met Fake News Erwin :lol:
Erwin
Nieuwsreporter
Contacteer:

Bericht door Erwin »

EEMBC schreef: Ice Cool kan in de database. :)
Met jouw zegen zal dat vast gaan lukken. :lol:
Plaats reactie