Wandelen op Skye

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bordspeler.nl
Nieuwsreporter

Wandelen op Skye

Bericht door Bordspeler.nl »

AfbeeldingLookout Spiele komt over ruim een week met een uitbreiding van Isle of Skye, het Kennerspiel des Jahres van 2016. Dit leuke legspel is in Nederland verkrijgbaar als Skye bij 999 Games. Deze uitbreiding heet Wanderer. Je krijgt een persoonlijk speelbordje met drie sporen voor drie personages: een krijger, een koopman en een heraut. Hiermee kun je op nieuwe manieren aan winstpunten en inkomsten komen. De houten speelfiguur van de ‘Wanderer’ reist vanuit jouw burcht door jouw koninkrijkje, om de opdrachten van deze personages te vervullen. Hij ‘verzamelt’ daarbij whiskyvaten en de andere op de tegels afgebeelde symbolen, zodat de personages vooruitkomen op hun sporen en lucratieve bonussen ontsluiten.

Afbeelding

Deze uitbreiding is ontworpen door Alexander Pfister en Andreas Pelikan en geïllustreerd door Klemens Franz. De Duitse editie verschijnt in de week van 7 augustus. Ik ben nog niet bekend met eventuele plannen van 999 Games.

Meer informatie:
Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/07/30/wandelen-op-skye/

Labels:
Traquan
Stamhoofd

Re: Wandelen op Skye

Bericht door Traquan »

Instabuy!
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Eerst spelen dan kopen bij deze, want ik ben een beetje bang dat het charme van het spel met al die poppetjes (3 verschillende per speler) verloren gaat en dat het wellicht ook langer gaat duren. Het spel is namelijk al leuk en goed genoeg van zichzelf hoe het niet is.

Daarnaast had ik eerder een uitbreiding met meer tegeltjes verwacht waar bijv. andere dieren of zaken op staan en daaraan gekoppeld andere opdrachtkaartjes (wellicht is dat meer van het zelfde maar toch...).
Afbeelding
Traquan
Stamhoofd

Bericht door Traquan »

Zo te zien zijn er ook extra tegels (met wandelaars erop) en extra scoretegels, waarvan er op het eerste oog 2 à 3 waarschijnlijk ook wel los bruikbaar zijn in het basisspel.

Ik ben het wel met je eens dat de extra complexiteit niet echt nodig is. Meer van hetzelfde had ik zeker ook al prima gevonden. Het lijkt me overigens wel lastig om veel nieuwe gebouwen/dieren te introduceren, omdat alle oude tegels deze niet bevatten. Om een balans in de tegels te krijgen zou je dan eigenlijk tegels uit het basisspel moeten vervangen door een nieuwe set.

In ieder geval erg fan van dit spel, dus die uitbreiding zal sowieso in huis komen. :)
Afbeelding