Ticket to Ride reist naar Frankrijk en het Wilde Westen

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bordspeler.nl
Nieuwsreporter

Ticket to Ride reist naar Frankrijk en het Wilde Westen

Bericht door Bordspeler.nl »

AfbeeldingVorige week demonstreerde Alan Moon deze set al op Gen Con 50, vandaag volgde de bekendmaking op de nieuwsblog van Days of Wonder. Op Spiel 2017 komt deze uitgever met de Ticket to Ride Map Collection Volume 6 : France and Old West. Op het dubbelzijdige speelbord vind je kaarten van Frankrijk en de VS. Om deze uitbreiding te spelen, heb je 40 treintjes, de scorepionnen en de treinkaartjes uit een van de twee basisspellen nodig. Elke uitbreiding heeft aanvullend spelmateriaal. Door de vorm van Frankrijk is het speelbord noodgedwongen groter dan gebruikelijk. Op de website van de uitgever vind je twee PDF-bestanden met onder meer de Nederlandstalige spelregels.

Afbeelding

De Frankrijk uitbreiding bevat 58 bestemmingskaarten, 2 bonuskaarten en 64 railstukken in verschillende lengtes. Laatstgenoemden zijn spoorlijnen, die je eerst op het bord moet bouwen voordat je een route kunt claimen. Je legt een passend railstuk op een lege route wanneer je als actie nieuwe treinkaarten trekt. Wanneer een route later wordt geclaimd, gaat het railstuk terug naar de voorraad.

Afbeelding

De Old West uitbreiding speelt zich uiteraard af in de VS. Deze uitbreiding bevat 50 bestemmingskaarten, 2 bonuskaarten, 40 witte wagonnetjes (voor een zesde speler), drie stadsminiaturen per speler en een Alvin de alien fiche. Iedere speler kiest een beginstad met een van zijn stadsminiaturen. Hier moet je jouw spoornet beginnen. Je mag nooit een route aanleggen die niet is verbonden met jouw netwerk. Nadat je een route hebt geclaimd, mag je tegen inlevering van kaarten een stad op die route plaatsen. Een stad levert jou punten op wanneer iemand een route naar die stad claimt. Er is een variant waarin Alvin de alien vanaf Roswell door de VS trekt. Je krijgt extra punten wanneer je hem vangt.

Meer informatie:
Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2017/08/22/ticket- ... de-westen/

Labels:
Traquan
Stamhoofd

Re: Ticket to Ride reist naar Frankrijk en het Wilde Westen

Bericht door Traquan »

Eerst dacht ik: Hé Frankrijk, leuk.
Toen las ik over die railstukken. Dat lijkt me helemaal niets. Klinkt net zo vervelend en onhandig als de tolmunten in de Nederland uitbreiding. Ik zou al blij zijn met mooie nieuwe kaarten, van mij hoeft niet elke TTR uitbreiding weer een uniek mechanisme te hebben.

De startsteden bij de Old West kaart lijken me dan wel weer interessant.
Afbeelding
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Traquan schreef: Eerst dacht ik: Hé Frankrijk, leuk.
Toen las ik over die railstukken. Dat lijkt me helemaal niets. Klinkt net zo vervelend en onhandig als de tolmunten in de Nederland uitbreiding. Ik zou al blij zijn met mooie nieuwe kaarten, van mij hoeft niet elke TTR uitbreiding weer een uniek mechanisme te hebben.

De startsteden bij de Old West kaart lijken me dan wel weer interessant.
Awel, ik had deze week nog twee keer gedacht, wanneer komt er nog eens een uitbreiding aan. Ik hoop op de 'ontbrekende' werelddelen als Zuid-Amerika en Oceanië; daar moet toch geografisch gezien super leuke dingen mee gedaan worden.

In ieder geval ook wel heel blij met dit vooruitzicht. Ik vind het kiezen van de kleuren toch wel een leuk idee.
De startsteden ook maar het geven van punten aan anderen gaat toch bijna nooit gebeuren dus draait het eerder om omheen anderen te gaan?

Komt toch wel in huis lijkt me zo ...
Bored Gaymer
Fabrieksmanager

Bericht door Bored Gaymer »

Bordspeler.nl schreef: Om deze uitbreiding te spelen, heb je 40 treintjes, de scorepionnen en de treinkaartjes uit een van de twee basisspellen nodig.
Denk wel dat je iets meer dan 40 treintjes nodig zal hebben.. :wink:

De 'twist' bij Frankrijk klinkt wel leuk overigens. Vandeweek toevallig Afrika en Nederland verkocht. Merk toch dat de map packs minder op tafel komen dan de stand alones.
"I am a tattooed sexy dancing monkey"
AlliantieAJ
Burgemeester

Bericht door AlliantieAJ »

Bored Gaymer schreef:
Bordspeler.nl schreef: Om deze uitbreiding te spelen, heb je 40 treintjes, de scorepionnen en de treinkaartjes uit een van de twee basisspellen nodig.
Denk wel dat je iets meer dan 40 treintjes nodig zal hebben.. :wink:

De 'twist' bij Frankrijk klinkt wel leuk overigens. Vandeweek toevallig Afrika en Nederland verkocht. Merk toch dat de map packs minder op tafel komen dan de stand alones.
Ik vind die map van Afrika heerlijk gedaan, speel het wel zonder de uitbreiding.
Traquan
Stamhoofd

Bericht door Traquan »

Ik vind Afrika ook een erg leuke map! En ook met twee spelers. Die speelt nou echt lekker anders.

Alleen Nederland vind ik slecht. Ik heb zelf ooit een Benelux kaart gemaakt, en eerlijk gezegd vond ik die kaart beter. En die tolmunten zijn irritant en werden steeds vergeten.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

Steeds een ander mechanic vind ik het juist interssant houden. En die tolbrugmunten (staat zelfs in de spelregels volgens mij) kun je bij NL natuurlijk gewoon weglaten. Bij Frankrijk de extra regels negeren kan natuurlijk niet, bij het Wilde Westen wel. Ik verheug me er zeer op in elk geval. Eigenlijk wacht ik nog altijd op een tweede team-kaart, maar dat het Wilde Westen regulier met 6 spelers kan, vind ik ook al leuk. Zitten we niet meer noodzakelijk aan 1 kaart vast als ik met 5 anderen speel :)!
Lord Johan
Uno
Persoonlijke Ondertitel: banaan
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Lord Johan »

Ik zie al wel van die sporen naar andere landen aan de zijkant. Dat vond ik in Zwitserland juist geen geslaagde toevoeging