Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Tasty Minstrel Games en Game Brewer hebben vandaag de Kickstarter van Stefan Risthaus’ uitmuntende ontwikkelingsspel Gentes gelanceerd. De eerste editie van Spielworxx verscheen in de zomer van 2017, maar was al na een paar weken uitverkocht. Ik begrijp wel waarom, Gentes is mijn favoriete expertspel van vorig jaar.
Deze nieuwe internationale editie wordt aangeboden in twee versies: een retailversie met kartonnen munten en fiches en een luxe versie met metalen munten en houten speelstukken. Gezien het relatief geringe prijsverschil (het lijkt erop dat ze op de luxe componenten weinig tot niets verdienen) zou ik het wel weten. Dankzij de deelname van het Vlaamse Game Brewer kun je kiezen voor Nederlandstalige spelregels.
ook de kaarten zijn opgepoetst
Gentes is geschikt voor 2-4 spelers vanaf veertien jaar (Spielworxx ging voor twaalf jaar) en heeft een speelduur van 75-120 minuten. De Kickstartercampagne loopt tot zaterdag 17 februari 2018 en was op de eerste dag al ruimschoots gefinancierd. Het spel wordt naar verwachting in november 2018 uitgeleverd (al heeft TMG in het verleden laten zien dat zo’n releasedatum gemakkelijk met een paar maanden kan worden opgerekt).
kosterix schreef:
origineel ziet er ranzig uit, deluxified nog groter, nee dank u.
Ik neem aan dat deze spellen schoon aangeleverd worden. Beetje vreemde manier van reageren op dit topic.
En de kaarten zijn nog wel opgepoetst ook!!!
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld, want ik vind dit ook een heel lelijk spel. Spreekt me totaal niet aan qua artwork.
Des te moeilijker is het om beslissen om nog in te stappen, want het krijgt wel heel goede recensies.
Noviomagum schreef:
Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld, want ik vind dit ook een heel lelijk spel. Spreekt me totaal niet aan qua artwork.
Des te moeilijker is het om beslissen om nog in te stappen, want het krijgt wel heel goede recensies.
Zo denk ik er ook over... de recensies zijn goed inderdaad!
Noviomagum schreef:
Zo denk ik er ook over... de recensies zijn goed inderdaad!
Eens. Ik wil best door de artwork heen kijken (doe ik ook bij Concordia), maar ik moet ook iemand zien te vinden die dit met mij wil spelen. Het is een lange tijd geleden dat ik zo'n lelijk spel heb gezien. Ik geloof iedereen die zegt dat dit een goed spel is, maar de presentatie van deze titel is zo zwak dat ik denk dat het zeer moeilijk zal zijn om deze op tafel te krijgen. De deluxification van deze titel zou veel verder moeten gaan dan wat screen printed meeples en metalen muntjes. De hele artwork moet op de schop.
LarsButNotLeast schreef:
Het is een lange tijd geleden dat ik zo'n lelijk spel heb gezien.
Ik vind het artwork (van de Spielworxx editie) mooi en functioneel. Doet me denken aan de Duitse stijl uit de jaren '90. Dit spreekt me waarschijnlijk aan omdat ik een ouwe vent ben. Ach ja, ieder zijn smaak.
LarsButNotLeast schreef:
Ik vind het artwork (van de Spielworxx editie) mooi en functioneel. Doet me denken aan de Duitse stijl uit de jaren '90. Dit spreekt me waarschijnlijk aan omdat ik een ouwe vent ben. .
De artwork was ook de reden waarom ik hem niet op mijn Essen lijst van 2017 had staan. Toch als je verder kijkt en de toch nieuw ontworpen kaartjes bekijkt vind ik de art wel aansluiten wat betreft de timesetting. Het ziet er naar mijn idee authentiek uit. Toch weet ik uit ervaring dat vormgeving en style vaak bepalend zijn of iets je sneller aanspreekt.
Ik ken ook 2 spellen die ik alleen al om de vormgeving en style graag niet speel onafhankelijk of het een goed spel is maar het brand aan mij ogen.
LarsButNotLeast schreef:
Ik vind het artwork (van de Spielworxx editie) mooi en functioneel. Doet me denken aan de Duitse stijl uit de jaren '90. Dit spreekt me waarschijnlijk aan omdat ik een ouwe vent ben. Ach ja, ieder zijn smaak.
Het artwork is erg old school inderdaad, ik heb er geen problemen mee. Echt mooi vind ik het nou ook weer niet, maar dat kan me weinig boeien als de gameplay maar goed is.