Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Op Board Game Geek denkt Michele Mura over een uitbreiding van het leuke legspel Lungarno na. Goede voornemens dus Suggesties of ideen zijn bij haar van harte welkom. Ze vraag onder andere ideen over nieuwe tegels of regelverbeteringen of toevoegingen?
cymric schreef:'Leuke' legspel...?? Smaken verschillen, zullen we maar zeggen...
Misschien heb je dan nog leuke verbeteringen? Een tactische variant waarbij het geluk een stuk daalt
Ik speel liever ook een potje Brass of iets anders maar zelf vind ik het een leuk tussendoortje wanneer er geen tijd meer is voor een lang spel.
Oh, ik houd ook wel van simpele tussendoortjes. Maar die zijn allemaal wel een stuk leuker en interessanter dan dit spel. (Dat wil overigens niet zeggen 'ingewikkeld' of 'strategisch'.)
Ik zag op de site van QWG ook iets staan over die uitbreiding; dat ie nu getest wordt. Of QWG die uitbreiding ook uit gaat brengen, wordt me echter niet helemaal duidelijk.
Inmiddels staat op de site van QWG een uitbreidinkje aangekondigd voor het Spellenspektakel. Ik vind Lungarno in de categorie lichte, luchtige familiespellen best geslaagd, zeker als tussendoortje. Het spel heeft me na wat minder positieve berichten op het Spellenspektakel van vorig jaar toch wel aangenaam verrast, moet ik toegeven, en ik heb er inmiddels dan ook redelijk wat potjes op zitten.
Ik denk dat die uitbreiding binnenkort wel in mijn spellenkast te vinden is.