Springende schildpad op zee

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Springende schildpad op zee

Bericht door Stijnhoofd »

Jumping Turtle Games heeft afgelopen week via een afbeelding op haar Facebook-pagina de komst van diverse spellen en uitbreidingen aangekondigd. Het doet vermoeden dat deze spellen momenteel verscheept worden.

Zo komt er een uitbreiding voor Welcome To... aan, het roll&write-spel dat vorig jaar al in een Nederlandse versie bij Jumping Turtle Games verscheen. Ook Spyfall 2 en Cheeky Monkey mogen we dit jaar verwachten.

De twee spellen waar waarschijnlijk het meest naar uitgekeken wordt zijn Teotihuacan en Dice Settlers. Deze twee toppers waren afgelopen jaar al op Spiel te zien. Jumping Turtle Games kondigde toen al aan dat zij bij een volgende printrun Nederlandse versies zouden uitbrengen. Beide spellen zijn afkomstig uit de hoge hoed van David Turczi en NSKN Games.

Over de precieze release-data is nog niets bekend. Maar vermoedelijk zullen de aankondigingen hierover snel volgen.
website uitgever:
Recent speelde ik...

Afbeelding

Labels:
Kevin
Hazelnoot Ridder

Re: Springende schildpad op zee

Bericht door Kevin »

Ik ben erg benieuwd naar Teotihuacan en Dice Settlers.

Hier is die schildpad snel opgesprongen :) well done
Afbeelding
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge

Bericht door StanTem »

Kevin schreef: Ik ben erg benieuwd naar Teotihuacan en Dice Settlers.

Het werd tijd na die gatachterlijke spellen als Baby Blues. Heb er nog nachtmerries van.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

StanTem schreef:

Het werd tijd na die gatachterlijke spellen als Baby Blues. Heb er nog nachtmerries van.
Die babyspellen zijn niet mijn kopje thee, maar is het nodig om er zo hufterig over te doen?

Dat soort pestspelletjes doen het goed bij het gewone publiek. Mensen vermaken zich ermee. Prima toch?
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Ik heb me alleszins al kostelijk geamuseerd met Baby Blues. Wel te spelen met de juiste mensen... En op de juiste manier door bv kaarten te ruilen maar niet te geven wat je overeengekomen bent :twisted:
Teotichuacan snap ik wel niet, taalonafhankelijk waardoor het doelpubliek het intussen wel heeft denk ik...
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

The Iced One schreef: Ik heb me alleszins al kostelijk geamuseerd met Baby Blues. Wel te spelen met de juiste mensen... En op de juiste manier door bv kaarten te ruilen maar niet te geven wat je overeengekomen bent :twisted:
Hier ook, als fun light family party game is ie zeker niet gatachterlijk imo
The Iced One schreef: Teotichuacan snap ik wel niet, taalonafhankelijk waardoor het doelpubliek het intussen wel heeft denk ik...
Teotichuacan was nogal snel uitverkocht op Spiel dus er zullen zeker nog gegadigden voor zijn denk ik (Hoewel het voor mij de prijs krijgt van lelijkste spel 2018 :wink: , neemt niet weg dat ik hem wel eens wil testen, al veel goeds over gehoord )
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
MADG0BLIN
Stamhoofd

Bericht door MADG0BLIN »

dirk schreef:
The Iced One schreef: Ik heb me alleszins al kostelijk geamuseerd met Baby Blues. Wel te spelen met de juiste mensen... En op de juiste manier door bv kaarten te ruilen maar niet te geven wat je overeengekomen bent :twisted:
Hier ook, als fun light family party game is ie zeker niet gatachterlijk imo
The Iced One schreef: Teotichuacan snap ik wel niet, taalonafhankelijk waardoor het doelpubliek het intussen wel heeft denk ik...
Teotichuacan was nogal snel uitverkocht op Spiel dus er zullen zeker nog gegadigden voor zijn denk ik (Hoewel het voor mij de prijs krijgt van lelijkste spel 2018 :wink: , neemt niet weg dat ik hem wel eens wil testen, al veel goeds over gehoord )
Ik vond het design van Blackout: Hong Kong persoonlijk nog meer tegen vallen. ;) Teotichuacan vond ik zo slecht nog niet, het is niet heel in het oog springend, maar echt lelijk niet echt vond ik.
Afbeelding
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Nou ja, als je het vergelijkt met Tzolk'in, dan is het maar een fletse bedoeling. Niet alleen de art work, ook het spel. Zeker geen onaardig spel, maar deze mag, wat mij betreft, nog niet eens in de schaduw staan van zijn grote broer.
Afbeelding
kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

Erwin schreef:
StanTem schreef:
Die babyspellen zijn niet mijn kopje thee, maar is het nodig om er zo hufterig over te doen?

Dat soort pestspelletjes doen het goed bij het gewone publiek.
Het gewone volk leest geen bsm, en vond het heldere tekst, niet nodig om hier moraalridderke over te doen Erwin.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

DeKerstman schreef: Nou ja, als je het vergelijkt met Tzolk'in, dan is het maar een fletse bedoeling. Niet alleen de art work, ook het spel. Zeker geen onaardig spel, maar deze mag, wat mij betreft, nog niet eens in de schaduw staan van zijn grote broer.
Heb je het spel in het echt gezien?

Vond bij reviews en op afbeeldingen online de kleuren een stuk fietser dan als je het spel in het echt ziet.
StanTem
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Mr. group pledge

Bericht door StanTem »

Erwin schreef:
StanTem schreef:

Dat soort pestspelletjes doen het goed bij het gewone publiek. Mensen vermaken zich ermee. Prima toch?
Excuseer, blijkbaar mogen enkel spellenreporters zuur doen in hun nieuwsberichten.

Komt misschien hard over, maar da's nu eenmaal hoe ik erover denk. Ik speel graag spelletjes waar je elkaar kunt pesten, of lichte spellen, of partyspellen. Maar Baby Blues hoort daar niet bij. Samen met Inspecteur Hoogstraten Gangstervilla zowat het slechtste spel dat ik gespeeld heb.

Natuurlijk is het mooi dat ze hun aanbod uitbreiden met deftige, leuke spellen.
Mijn BBG-profiel: Klik!
Afbeelding
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Edwin84 schreef:
DeKerstman schreef: Nou ja, als je het vergelijkt met Tzolk'in, dan is het maar een fletse bedoeling. Niet alleen de art work, ook het spel. Zeker geen onaardig spel, maar deze mag, wat mij betreft, nog niet eens in de schaduw staan van zijn grote broer.

Vond bij reviews en op afbeeldingen online de kleuren een stuk fietser dan als je het spel in het echt ziet.
Ja, natuurlijk. Heb het gespeeld, hoe zou ik het anders kunnen vergelijken met Tzolk'in?
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

DeKerstman schreef:
Edwin84 schreef:

Ja, natuurlijk. Heb het gespeeld, hoe zou ik het anders kunnen vergelijken met Tzolk'in?
Zelf heb ik Tzolkin en keek een review waarin ik de kleuren niet mooi vond.

Toen op de spellenclub iemand het spel bijna vond ik het mooi. Dus op basis van info op BGG en reviews kun je toch een spel zien en een mening vormen.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Hier ben ik het in alle opzichten volledig mee eens!