Vrouwelijke Oude Meesters

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Vrouwelijke Oude Meesters

Bericht door Bart »

Keep Exploring Games brengt met 'Vrouwelijke Oude Meesters" een eerste kleine uitbreiding voor Oude Meesters.

Deze uitbreiding bestaat volledig uit vrouwelijke schilders. Ieder van deze dames heeft een nieuwe, sterke unieke eigenschap. Naar keuze speel je enkel met de vrouwelijke schilders of kies je uit zowel de dames als de heren. De kaarten zijn dubbelzijdig, met aan de ene kant de Nederlandse tekst en aan de andere kant de Engelse.

Vrouwelijke Oude Meesters is beschikbaar langs de website van Keep Exploring Games en bij de winkels die het basisspel verkopen. Tijdelijk krijg je de uitbreiding gratis bij aankoop van Oude Meesters.

website:
Bijlagen
vrouwelijkeoudemeesters.jpg

Labels:
marcomarcomar
Jakkiebak!

Re: Vrouwelijke Oude Meesters

Bericht door marcomarcomar »

Top (familie)spel, of leuke filler voor de wat gevorderde speler.
Overigens spelen wij het altijd met de actie kaarten (witte blokjes inleveren voor een extra actie); maar niet met de speciale karakter kaarten (waarvan nu dus vrouwelijke actiekaarten van uitgebracht zijn)
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

moderator bericht:
de verwijderde berichten in dit draadje werden door sommigen als vervelend ervaren.
Daarom zijn vandaag en vorige week de betreffende berichten verwijderd.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

JeVo schreef: moderator bericht:
de verwijderde berichten in dit draadje werden door sommigen als vervelend ervaren.
Prima, ieder zijn ding (al vind ik het in deze context een beetje ruiken naar kleinzielige moraalridderij).

Tip: sein de volgende keer ook de poster even in via een PB-tje. Dat werkt mogelijk beter dan deze manier van indirect aanspreken.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Erwin schreef:
JeVo schreef: moderator bericht:
Prima, ieder zijn ding (al vind ik het in deze context een beetje ruiken naar kleinzielige moraalridderij).

Tip: sein de volgende keer ook de poster even in via een PB-tje. Dat werkt mogelijk beter dan deze manier van indirect aanspreken.
Volledig mee eens op beide vlakken. Constateerde net plots dat mijn bericht hier van vorige week zonder tegenbericht verdwenen was. Of zo’n onschuldig grapje nou dient te worden gemodereerd is ook zeer de vraag. Ik heb (de moderators van) BSM onlangs nog wel zo geprezen dat er hier (itt op BGG) geen censuur plaatsvindt...
Amethyst141
Regenmaker

Bericht door Amethyst141 »

Naar mijn mening was het niet zo'n onschuldig grapje. Het is jammer als er meteen zulke associaties worden gemaakt bij een spel over vrouwelijke schilders.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Amethyst141 schreef: Naar mijn mening was het niet zo'n onschuldig grapje. Het is jammer als er meteen zulke associaties worden gemaakt bij een spel over vrouwelijke schilders.
+1!
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Amethyst141 schreef: Naar mijn mening was het niet zo'n onschuldig grapje. Het is jammer als er meteen zulke associaties worden gemaakt bij een spel over vrouwelijke schilders.
Dan zit hier het misverstand wellicht. Het grapje ging niet over associaties bij vrouwen, maar over associaties bij de alternatieve term voor de titel die werd geopperd (die ik maar even niet noem om te voorkomen dat ik word gemodereerd).
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

10 jaar geleden was het niet zo opgepakt. Maar tijden veranderen. Mensen zijn veel gevoeliger als vroeger.

Toen kon je Married with Children kijken met grappen over mannen en vrouwen of Fawlty Towers met grapjes over Duitsers.

Maar als mensen er zich zo beledigd over voelen pas ik me wel aan.
JeVo
Standaard moderator
Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10

Bericht door JeVo »

Erwin schreef: Tip: sein de volgende keer ook de poster even in via een PB-tje. Dat werkt mogelijk beter dan deze manier van indirect aanspreken.
goed punt, meegenomen in mijn rugzak.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

maxitaxi777 schreef:
Dan zit hier het misverstand wellicht. Het grapje ging niet over associaties bij vrouwen, maar over associaties bij de alternatieve term voor de titel die werd geopperd (die ik maar even niet noem om te voorkomen dat ik word gemodereerd).
+1
Plaats reactie