Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Eind november ligt de nieuwste Nederlandse uitbreiding voor 7 Wonders Duel, namelijk Agora in de winkels.
Agora is een uitbreiding voor het 2-speler spel 7 Wonders Duel. Deze uitbreiding introduceert senatoren en hun invloed in de senaat. Probeer de macht te grijpen door de besluitvorming in de Senaat te sturen en of roep de hulp in van samenzweerders om chaos te creëren. Deze uitbreiding voegt ook een nieuwe overwinningsconditie toe, namelijk Politieke Overheersing.
Tijdens het spel rekruteer je Senators (politicus of samenzweerder) via de nieuwe senatorkaarten. Met een politicus kun je invloed in de senaat plaatsen of verplaatsen, terwijl een samenzweerder invloed kan plaatsen of een samenzwering kan uitvoeren via de speciale samenzweringskaarten. Beheer jij een vak in de senaat (door de meeste invloedstenen daar te plaatsen), dan win je overwinningspunten. Beheer jij op enig moment tijdens het spel alle 6 vakken van de senaat, dan win jij direct het spel dankzij Politieke Overheersing.
Let op: het basisspel 7 Wonders Duel is vereist voor het spelen van deze uitbreiding. Agora is ook compatibel met de uitbreiding Pantheon. Deze uitbreiding is overigens nu al te spelen op BoardgameArena.
Klinkt leuk, zo'n extra laagje op het spel. Gebeurde met Pantheon ook al en die is heel goed, vind ik. Probleem hier in huis is alleen dat wij 7WD eigenlijk net zo lief zonder spelen als met. Voor mij dus nog geen zekere aankoop. Ik wacht de waarderingen op BSM wel even af...
Dat heb ik ook. Bij deze uitbreiding voeg je per tijdperk een aantal kaarten toe. Je gaat dus geen kaarten vervangen zoals bij Pantheon. Het spel wordt er dus een heel klein beetje langer door maar doordat je nog een mogelijkheid (via politieke macht) om het spel te winnen lijkt die mij wel interessant. Ik denk dat ik hem gewoon eerst een aantal keren ga uit proberen op boardgamearena en als die mij dan daar bevalt ik deze ga aanschaffen.
Gisteren 7 Wonders Duel met alle uitbreidingen gespeeld. Wat gaaf was dat! Ik dreigde constant met een totale overwinning op de militaire macht of politieke macht. Uiteindelijk kon ik daarin helaas niet doordrukken en verloor ik. Het was een intens potje.
Alleen de zwarte senatorenkaarten heb ik zo mijn twijfels. Het kost namelijk teveel tijd om deze te activeren, dus meestal wordt er gekozen voor een extra blokje in de senaat.
Het basisspel heb ik zo'n 15-tal keer gespeeld en een aantal keer met Pantheon erbij. Vorige week mijn eerste potje met Agora erbij, maar nog zonder Pantheon. Beviel goed, maar (voor zover dat ene potje daar iets over kan zeggen) herken wel dat die zwarte senatorkaarten nauwelijks worden gespeeld. Ik had er zelf eentje (als startkaart door een gekozen wonder), die ik uiteindelijk heb gebruikt om de politieke overwinning te behalen. Daardoor had deze nog wel functie, toch een voor de andere speler onverwacht resultaat op die manier. Maar mijn tegenspeler ging verder altijd voor blokjes en ik ook. Eerst het krijgen van een zwarte senatorkaart (afzien van blokjes) en dan het voorbereiden (afzien van iets anders wat je met deze beurt had kunnen doen) voelt wat heftig. Volgend potje eens meer proberen hierop te gaan, er zal vast een balance inzitten, daar vertrouw ik wel op!