Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Stonemaier Games heeft vandaag het spel Red Rising aangekondigd, een hand-management en combo-building spel dat zich afspeelt in een dystopische samenleving verdeeld in veertien kastelen.
Het spel is speelt zich af in het universum van Red Rising, gebaseerd op de boekenserie van de Amerikaanse schrijver Pierce Brown. Je vertegenwoordigt een huis en tracht je invloed te vergroten met behulp van een groep volgers (handkaarten). Ga jij de regels van de maatschappij doorbreken, of tracht je jezelf op te werken tot de elite?
Het spel is ontworpen door Jamey Stegmaier en Alexander Schmidt en de illustraties zijn van Jaqui Davis, Miles Bensky en Justin Wong
Leuk nieuws inderdaad. Benieuwd of dit spel zich óók op Mars afspeelt.
Sympathiek detail is dat SM voor elke voorinschrijver een dollar doneert aan de ACLU. Deden ze ook met Oceanië vorig jaar (toen een Australische natuurorganisatie). Toch een puntje erbij voor Stonemaier wat mij betreft.
Klinkt vrij oninteressant, de cover vind ik ronduit lelijk. Wellicht gaat er een goed spel onder schuil. Dune: Imperium en Beyond the Sun zijn naar mijn smaak ook lelijk, maar schijnen wel (erg) goed te zijn. Nu twijfel ik er niet over of Red Rising goed zal worden ontvangen, want dat worden Stonemaier titels altijd . De tijd zal leren of het ook iets voor mij is .
maxitaxi777 schreef:
Klinkt vrij oninteressant, de cover vind ik ronduit lelijk. Wellicht gaat er een goed spel onder schuil. Dune: Imperium en Beyond the Sun zijn naar mijn smaak ook lelijk, maar schijnen wel (erg) goed te zijn. Nu twijfel ik er niet over of Red Rising goed zal worden ontvangen, want dat worden Stonemaier titels altijd . De tijd zal leren of het ook iets voor mij is .
Ik vind het minste dat je kan zeggen dat het wel weer een unieke stijl is. Tegenwoordig is er wel een grote variatie aan illustratoren, maar toch is de klassieke stijl van Menzel en Vohwinkel nog steeds populair.
Ik kijk hier wel weer naar uit, ondanks dat Tapestry me toch wat tegenviel (na 1 potje) en het spel inderdaad wat oninteressant klinkt, maar ik denk dat Jamey wel altijd iets nieuws en doordacht probeert te doen. Ook omdat ik Scythe en Viticulture erg goede spellen vind, Euphoria ook weer wat minder.
Ik heb trouwens het idee dat Tapestry over het algemeen toch wat minder goed onthaald is.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Smaken verschillen, dat blijkt maar weer. Ik vind die cover erg mooi. Vond als kind mijn Caran d'Ache dozen al schitterend en ik zie dat een beetje terug. Heldere kleuren, fris ontwerp, modern en toch retro, en dan die mysterieuze vos erbij... prachtig. Spelmechanisme trekt me ook aan trouwens. Automatische aankoop voor mij. Hoop dat 999 deze oppikt, maar anders koop ik hem gewoon zonder die rode streep.
Hoop na Wingspan wel weer eens op een Stonemaier die aanslaat bij me. Benieuwd hoe ze dit mechanisme solo hebben weten te vertalen, houd mijn hart vast.
Stijnhoofd schreef:
Hoop na Wingspan wel weer eens op een Stonemaier die aanslaat bij me. Benieuwd hoe ze dit mechanisme solo hebben weten te vertalen, houd mijn hart vast.
De solovariant wordt in de komende dagen nog uitgebreid toegelicht door Stonemaier, maar ik kan alvast zeggen dat hij heel vlotjes en snel speelt. Zeer weinig overhead, heel snelle beurten.
Stijnhoofd schreef:
De solovariant wordt in de komende dagen nog uitgebreid toegelicht door Stonemaier, maar ik kan alvast zeggen dat hij heel vlotjes en snel speelt. Zeer weinig overhead, heel snelle beurten.
Fregonar schreef:
Heb jij hem getest?
Yup, ik ben een van de lead playtesters van de solomodus. Ik heb iets van een 60 gelogde plays.
Fregonar schreef:
Heb jij hem getest?
Yup, ik ben een van de lead playtesters van de solomodus. Ik heb iets van een 60 gelogde plays.
Oe, daar wordt ik wel nieuwsgierig van, zeg! Gaaf spel?
Stijnhoofd schreef:
Ik moet het eerste voor mij geweldige Stonemaier spel nog spelen. Maar slecht zijn ze ook niet, dus ik geef Red Rising graag de kans dat te worden.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
Hoop dat 999 Games deze oppikt want ik begreep dat het een spel is met erg veel tekst. Desalniettemin, mijn interesse is gewekt! En supermooie cover trouwens.
sinead schreef:
Hoop dat 999 Games deze oppikt want ik begreep dat het een spel is met erg veel tekst. Desalniettemin, mijn interesse is gewekt! En supermooie cover trouwens.
Er is inderdaad heel veel tekst op de kaarten. Enkel een vertaalde handleiding op BGG zetten zal dus jammer genoeg niet helpen voor mensen die Engels niet (goed) machtig zijn.