Great Western Trail Epic Trilogy

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
SvAtje
Standaard moderator

Great Western Trail Epic Trilogy

Bericht door SvAtje »

Vandaag heeft Eggertspiele aangekondigd dat er een Great Western Trail Epic Trilogy gaat verschijnen van designer Alexander Pfister.

Deze epische trilogie is geïnspireerd op Western films. Voor het artwork hiervoor is samengewerkt met illustrator Chris Williams. Er is een nieuw speelbord ontwikkeld en het artwork van de kaarten is eveneens aangepast.

In de zomer zal de nieuwe editie van Great Western Trail verschijnen. In de zomer van 2022 verschijnt de editie die zich afspeelt in Argentinië. En in de zomer van 2023 zal tenslotte de editie die zich in Nieuw-Zeeland zal afspelen verschijnen.

De nieuwe edities bevatten de basis spelmechnismen als het rondel en deckbuilding, maar zullen daarnaast ook een nieuw interessant spelmechanisme bevatten.

De uitbreiding Rails to the North zal ook in een nieuwe editie verschijnen, passend bij de tweede editie van Great Western Trail.

Meer informatie zal de komende weken door Eggertspiele worden bekendgemaakt.

Of deze trilogie ook bij 999 Games zal gaan verschijnen is momenteel nog niet bekend.

• Spelers: 2-4 personen
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 75-150 minuten
Website uitgever:

Labels:
Lucky Jack
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Feeling lucky...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Great Western Trail Epic Trilogy

Bericht door Lucky Jack »

Goed nieuws! Ik wil GWT altijd nog eens oppikken, maar er is niet meer aan te komen (nieuw en NL-talig). Ik heb nu goede hoop op een nieuwe NL uitgave.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: Great Western Trail Epic Trilogy

Bericht door maxitaxi777 »

Leuk nieuws, persoonlijk ben ik groot fan van GWT. Vooral de spin-offs interesseren mij, want het basisspel met uitbreiding heb ik al. Een Nederlandse versie betwijfel ik, omdat het wel een redelijk niche product is, maar je weet het nooit. Overigens is dit spel volledig taalonafhankelijk dus laat je zeker niet weerhouden een Engelse (of zelfs Duitse) versie te kopen; het is een topspel!