Keep Exploring Games pakt uit in 2021!

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Noviomagum
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator

Keep Exploring Games pakt uit in 2021!

Bericht door Noviomagum »

Via een online persconferentie heeft Keep Exploring Games de plannen voor 2021 openbaar gemaakt. Samengevat komt het er op neer dat de uitgever vier spellen en één uitbreiding wil gaan uitbrengen dit jaar. Hiervan zullen er drie via crowdfundingplatform Kickstarter gelanceerd worden en voor twee zijn de rechten verworven voor uitgifte in het Nederlandse taalgebied.

Meest in het oog springt het spel Sleeping Gods. Voor Sleeping Gods heeft de Kickstartercampagne in de zomer van 2019 al met groot succes gelopen. In totaal leverde dat ruim 1.1 miljoen dollar op en Keep Exploring Games heeft de kans aangegrepen mee te liften op dit succes.

Dit coöperatieve open-wereld verhalenspel is het nieuwste ontwerp van Ryan Laukat en geniet momenteel een hoop aandacht, gezien het feit dat het al enige tijd in de top van de BGG The Hotness lijst bivakkeert.

Het spel speelt zich af op de boot “The Manticore”, die verdwaald is in een vreemde wereld in het jaar 1929. Alleen of samen met maximaal drie ander crewleden doorloop je het verhalenboek van 172 pagina’s, dat ook dienstdoet als kaart cq atlas. Zo ontdek je nieuwe gebieden, ontmoet je nieuwe karakters en ga je opzoek naar verborgen totems met als doel terug te kunnen keren naar huis.

Sleeping Gods is te spelen met 1 tot 4 spelers vanaf 12 jaar en staat garant voor een campagne van minimaal 20 uur. Ook de uitbreiding Tides of Ruin zal in het Nederlands uitgegeven worden. Verwachte release staat gepland voor november 2021.

Het tweede spel waar een Nederlandstalige lokalisatie voor wordt verzorgd is het familiespel Camp Pinetop van auteur Stephen B. Davies. Ook dit spel heeft een Kickstartergeschiedenis.

Camp Pinetop is een kaartgedreven racespel. Je bent de hopman van een groep padvinders. Het doel is om zo veel mogelijk emblemen te verzamelen, die je verdient door locaties te doorkruisen. Betaal je voor de snelle route of loop je de goedkope lange weg?

Dit is een spel voor 1 tot 5 spelers vanaf 8 jaar. Camp Pinetop heeft simpele regels, maar herbergt toch diepgaande tactische mogelijkheden, wat het ook geschikt maakt voor de veelspeler.
Er zijn reeds twee mini-uitbreidingen ontwikkeld, die ook in het Nederlands uitgebracht zullen worden. Verwachte releasedatum is oktober 2021.

Begin vorig jaar lanceerde Keep Exploring Games het spel Monuments op Kickstarter. De timing bleek echter ongelukkig, want het viel samen met de massale uitbraak van corona en het streefbedrag werd niet gehaald. Nu, een jaar later, krijgt Monuments een tweede kans. Er zijn aanpassingen gedaan door o.a. een solomodus toe te voegen en ook een standaardversie beschikbaar te stellen, waar er voorheen alleen voor de luxevariant gekozen kon worden.

Monuments is een Civ-spel van de hand van de oprichter van Keep Exploring Games, Martin Looij. Het spel heeft voor zijn genre een relatief korte duur, ca. 30 minuten per speler. Het mechanisme is vrij eenvoudig. Je hebt 10 actiekaarten en per beurt heb je de keuze tussen twee opties: ofwel speel je een kaart en voer je de bijbehorende actie uit ofwel pak je de reeds gespeelde actiekaarten weer terug op hand. Het doel van het spel is om een wereldwonder op te richten.
De herlancering op Kickstarter staat gepland voor maandag 8 maart, 18:00 lokale tijd. Verwachte datum van uitbrengen is oktober 2021.

Je kunt alvast van de ‘Notify me on launch’-link gebruik maken om een notificatie te krijgen als de Kickstarter live gaat. Backers die dit doen, krijgen een gratis metalen startspelerkroon t.w.v. €5 bij hun pledge.

Daarnaast is Keep Exploring Games een samenwerking aangegaan met het Nederlandse ontwerpersduo Kees Meis & Dennis Merkx (o.a. The Great Tour: European Cities). Zij hebben het behendigheidsspel Ice ontwikkeld. Hierbij moet je door het bijleggen van ijsschotsen op een vol plateau, de andere speelstukken er weer af proberen te duwen. Het spel situeert zich tussen een familiespel en een partyspel. Het is te spelen vanaf 8 jaar met 2 tot 6 spelers.

De naam Ice gaat mogelijk nog veranderen, maar de Kickstartercampagne staat wel al gepland voor mei van dit jaar. De releasedatum staat gepland voor november 2021.

Tot slot is er de aankondiging van de uitbreiding voor Tour Operator: 5 stars.
Voor deze uitbreiding is er geluisterd naar de feedback van bekende reviewers als Rahdo en Tom Vasel van The Dice Tower. Tour Operator: 5 stars maakt het basisspel simpeler. In plaats van overwinningspunten te verliezen, krijgen de spelers sterren. Er is een nieuwe manier van grondstoffen verkrijgen en activiteiten organiseren. Daarnaast krijg je extra steden, werknemers en toeristen om de herspeelbaarheid te vergroten.

De ontwikkeling is nog niet afgerond, maar wordt momenteel fijn geslepen. De Kickstartercampagne start naar verwachting in september van dit jaar en de release datum staat voorlopig op maart 2022.

website uitgever:
Bijlagen
pic4886191.png
Box_Final_Cover.png
20210223_164838.jpg
doos wip.jpg
Monuments_Box_layout_B.png
2021-02-22 10.41.31.jpg
pic4885702.jpg
pic5975244.png

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: Keep Exploring Games pakt uit in 2021

Bericht door Edwin84 »

Monuments hoop ik wel van dat het dit keer slaagt.
Stijnhoofd
El Capitan
Persoonlijke Ondertitel: Stidjen Plays Solo
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Stijnhoofd »

Sleeping Gods in het Nederlands? Een flinke klus lijkt me, maar onzettend gaaf dat jullie het gaan doen, Gefeliciteerd Martin!
Recent speelde ik...

Afbeelding
Pozman
Jakkiebak!

Bericht door Pozman »

Camp Pinetop dat begrijp ik niet. Hoogstens een middelmatig spel van dertien in een dozijn te noemen.

Voor de rest een mooi lijstje.
bionicman
Hazelnoot Ridder

Bericht door bionicman »

Sleeping Gods? Nice :clap:
Noviomagum schreef: Begin vorig jaar lanceerde Keep Exploring Games het spel Monuments op Kickstarter. De timing bleek echter ongelukkig, want het viel samen met de massale uitbraak van corona en het streefbedrag werd niet gehaald.
Kan zijn, maar ik herinner mij redelijk wat succesvolle projecten die gelijktijdig waren gelanceerd. Ik hoop dat het deze wel lukt :thumbup:
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Contacteer:

Bericht door Duiker »

bionicman schreef: Sleeping Gods? Nice :clap:
Noviomagum schreef: Begin vorig jaar lanceerde Keep Exploring Games het spel Monuments op Kickstarter. De timing bleek echter ongelukkig, want het viel samen met de massale uitbraak van corona en het streefbedrag werd niet gehaald.
Kan zijn, maar ik herinner mij redelijk wat succesvolle projecten die gelijktijdig waren gelanceerd. Ik hoop dat het deze wel lukt :thumbup:
Dat was ook niet de enige reden, we hebben van alles en nog wat flink verbeterd! Bijvoorbeeld:
Een standaardversie toegevoegd
3 dingen aan de deluxe versie toegevoegd zonder prijsverhoging;
- een solo modus
- deluxe uitneembare game trays voor spelersonderdelen en grondstoffen
- silk screen printed houten tokens voor spelersonderdelen en grondstoffen

Thanks!
Pozman schreef: Camp Pinetop dat begrijp ik niet. Hoogstens een middelmatig spel van dertien in een dozijn te noemen.

Voor de rest een mooi lijstje.
Heb je hem zelf gespeeld? Ik ben er persoonlijk van onder de indruk. het speelt lekker weg maar heeft toch veel diepgang en betekenisvolle keuzes.
Edwin84 schreef: Monuments hoop ik wel van dat het dit keer slaagt.
Thanks! Ik ook..
Stijnhoofd schreef: Sleeping Gods in het Nederlands? Een flinke klus lijkt me, maar onzettend gaaf dat jullie het gaan doen, Gefeliciteerd Martin!
Dat gaat een hele klus worden, maar dat gaat helemaal goed komen! Thanks!
Laatst gewijzigd door Duiker op vr 26 feb 2021, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Keep Exploring Games
Obelix
Regenmaker

Bericht door Obelix »

Een Nederlandstalige Sleeping Gods lijkt me fijn om met de kinderen te spelen. Tof dat jullie dit aandurven. Waarin verschilt dit spel van 7th Continent?
Duiker
Gouverneur
Contacteer:

Bericht door Duiker »

Obelix schreef: Een Nederlandstalige Sleeping Gods lijkt me fijn om met de kinderen te spelen. Tof dat jullie dit aandurven. Waarin verschilt dit spel van 7th Continent?
7th continent is 'cut-throat' en survival gericht. Ik herinner me nog heel goed dat ik 15 uur in het spel een verkeerde locatie bezocht en doodging. Zeker memorabel, maar toch geen hele plezierige ervaring.

Sleeping Gods is veel meer relaxter en verhaal gericht. Er zit een timer op van 54 beurten, en je kan tussentijds doodgaan als al je 9 characters op 0 HP komen, of je boot maximale schade heeft. Nu heb ik zelf nog lang niet genoeg tijd zitten in dit spel om met zekerheid te zeggen of dit nooit voor kan komen als je voorzichtig speelt, maar voor een gevecht krijg je te zien hoe sterk de monsters zijn en kun je er voor kiezen om niet te gaan vechten. En schade aan je schip komt ook in kleine aantallen.

Daarnaast heeft Sleeping Gods meer herspeelbaarheid omdat je in één campagne niet de gehele map kan bezoeken, constant andere keuzes gaat maken, challenges anders verlopen, je andere quests met keywords gaat hebben, etc. Door die combinatie ga je totems wel of niet vinden. En tenzij je 172 pagina's aan verhaalboek met alle opties en voorwaarden uit je hoofd leert heb je een volgende campagne weer geen idee waar je alles kunt vinden.

Beide spellen zijn uitzonderlijk in hun genre en ik raad je beide aan, maar Sleeping Gods is net wat relaxter, je beleeft daar echt een verhaal dat tot stand komt door je eigen keuzes. 7th Continent is meer 'scripted' en veel moeilijker om niet tussentijds dood te gaan.
Keep Exploring Games
Obelix
Regenmaker

Bericht door Obelix »

Veel dank, Duiker! Op die manier maak je mensen warm voor een spel. Ik houd jullie in de gaten. Open deur: neem zeker de tijd om een goede vertaler te zoeken, niets zo ergerlijk als een slordige vertaling, zowel inhoudelijk als qua sfeer.

Ik was één van de eerste backers van 7th continent en heb al tig uren op de teller staan. Het is inderdaad een vrij onvergeeflijk spel. Een groot risico nemen staat vaak gelijk aan sterven. Bijzonder frustrerend, maar toch haal ik om de zoveel maanden de doos nog een keer boven om na enkele tientallen uren meestal weer op mijn bek te gaan.
bionicman
Hazelnoot Ridder

Bericht door bionicman »

Duiker schreef:
Dat was ook niet de enige reden, we hebben van alles en nog wat flink verbeterd! Bijvoorbeeld:
- een solo modus
Klinkt allemaal zeer goed!

Een solo modus is onmisbaar geworden bij nieuwe spellen, zelfs bij oudere (Concordia Solitaria).

Ben echt benieuwd naar de lancering en wens jou veel succes toe!
Duiker
Gouverneur
Contacteer:

Bericht door Duiker »

Obelix schreef: Veel dank, Duiker! Op die manier maak je mensen warm voor een spel. Ik houd jullie in de gaten. Open deur: neem zeker de tijd om een goede vertaler te zoeken, niets zo ergerlijk als een slordige vertaling, zowel inhoudelijk als qua sfeer.

Ik was één van de eerste backers van 7th continent en heb al tig uren op de teller staan. Het is inderdaad een vrij onvergeeflijk spel. Een groot risico nemen staat vaak gelijk aan sterven. Bijzonder frustrerend, maar toch haal ik om de zoveel maanden de doos nog een keer boven om na enkele tientallen uren meestal weer op mijn bek te gaan.
Hehe, heel herkenbaar :lol:

Ik wil zelfs geen spelfout of komma te veel in het verhalenboek zien staan, hier ga ik heel veel aandacht en energie aan besteden om te zorgen dat de NL vertaling perfect is!
bionicman schreef:
Duiker schreef:
- een solo modus
Klinkt allemaal zeer goed!

Een solo modus is onmisbaar geworden bij nieuwe spellen, zelfs bij oudere (Concordia Solitaria).

Ben echt benieuwd naar de lancering en wens jou veel succes toe!
Thanks!
Keep Exploring Games
Obelix
Regenmaker

Bericht door Obelix »

Duiker schreef: Hehe, heel herkenbaar :lol:

Ik wil zelfs geen spelfout of komma te veel in het verhalenboek zien staan, hier ga ik heel veel aandacht en energie aan besteden om te zorgen dat de NL vertaling perfect is!
Als je op een bepaald moment iemand nodig hebt om één en ander na te lezen, mag je me steeds een seintje geven. Ik heb o.a. een Master in de Geschiedenis en houd enorm veel van taal en lezen.
Duiker
Gouverneur
Contacteer:

Bericht door Duiker »

Obelix schreef:

Als je op een bepaald moment iemand nodig hebt om één en ander na te lezen, mag je me steeds een seintje geven. Ik heb o.a. een Master in de Geschiedenis en houd enorm veel van taal en lezen.
Thanks, don't mind if I do! Ik heb een aardig leger aan prooflezers nodig inderdaad.
Keep Exploring Games
Obelix
Regenmaker

Bericht door Obelix »

Duiker schreef:
Obelix schreef:

Thanks, don't mind if I do! Ik heb een aardig leger aan prooflezers nodig inderdaad.
Via pm of de mailoptie kan je me probleemloos contacteren. Succes!
JensVerwaest
Party Animal

Bericht door JensVerwaest »

Op de Engelstalige rulebook zijn er toch een aantal opmerkingen gekomen.
Gana die in de NL versie wél meegenomen worden.

Van hetgeen ik hoor:
  • Enkele tips en tricks zouden handig zijn.
  • Sommige zaken kunnen verduidelijking gebruiken.
  • Er blijken enkele zaken vergeten te zijn in de rulebook.
(Heb dit enkel maar via enkele korte review fragmenten...)
Afbeelding
Gesloten