Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Anno 1800 is de nieuwe titel van designer Martin Wallace gebaseerd op de gelijknamige game van Ubisoft die binnenkort bij 999 Games zal verschijnen.
In het spel ontwikkelen de spelers hun eiland door een variëteit aan industrieën op te zetten, nieuwe schepen te bouwen, handel te drijven tussen de oude en nieuwe wereld en je bevolking te reorganiseren door middel van stadsfeesten. Het spel heeft vele mogelijkheden om invloedspunten te verzamelen. Je kunt je focussen op scheepsbouw om daarmee handelsroutes op te zetten en de nieuwe wereld te ontdekken. Of je tracht de levensstandaard van je bevolking te verbeteren. Degene die aan het eind van het spel het meest welvarende eiland heeft opgebouwd, ofwel de meeste invloedspunten heeft verzameld, wint het spel.
Via de fb pagina van 999 Games wordt melding gemaakt van een aankondiging. Je kunt dat op meerdere manieren interpreteren. Ofwel het spel is aangekondigd als zijnde nu verkrijgbaar. Of als zijnde dat het wordt verwacht. Ik heb die laatste aangehouden. Maar ik kan het mis hebben. ;-)
Dat is een verrassende, maar wel interessant! Althans ik had deze half op mijn radar staan maar door de taal (en zonder ooit een NL-versie te verwachten) geskipt. Eens gauw weer wat over lezen!
SvAtje schreef:
Via de fb pagina van 999 Games wordt melding gemaakt van een aankondiging. Je kunt dat op meerdere manieren interpreteren. Ofwel het spel is aangekondigd als zijnde nu verkrijgbaar. Of als zijnde dat het wordt verwacht. Ik heb die laatste aangehouden. Maar ik kan het mis hebben.
Dank voor je toelichting.
Tip 1: als een spel daadwerkelijk verkrijgbaar is vermelden ze altijd “nieuw”. Bij t.z.t. te verschijnen spellen werken ze met “verwacht” of “aankondiging”.
Tip 2: ik zou de kwalificatie “binnenkort” niet gebruiken wanneer je geen flauw idee hebt wanneer het spel wordt verwacht. Kan zomaar een half jaar tussen zitten.
Piet schreef:
Ik kwam tegen dat het in mei zou verschijnen.
Dank je. Ik neem aan dat je bron een winkel is.
Volgens mijn info van 999 Games stond Anno 1800 niet gepland voor de eerste helft van dit jaar. Maar anno 2021 zorgt de combinatie van volgeboekte fabrieken en waanzinnige containerprijzen ervoor dat je een releasedatum sowieso met een grote korrel zout moet nemen.
Dank, het nagekomen antwoord is helder. Leuk, komt die eerder dan ik van ze had gehoord, kijk ernaar uit.
Ik kijk er ook naar uit! Een veelspeler in regio Haaglanden die ik zeer hoog heb zitten noemde Anno 1800 een van de beste releases van het jaar (Duitse versie). Ik kan niet wachten.
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Lucky Jack schreef:
Wat een prachtige cover (m.u.v. de rode banner ).
+1
En vergeet dat vreselijke logo niet. 999 draait genoeg omzet om eens een professionele ontwerper in te huren die iets bedenkt dat meer “2021” aanvoelt, zonder kleuren die vloeken met de helft van het originele artwork op de dozen.
Piet schreef:
Ik kwam tegen dat het in mei zou verschijnen.
Dank je. Ik neem aan dat je bron een winkel is.
Bron is Facebookpagina van 999 en een plug-in daarvan op de website van 999 zelf. "We verwachten hem eind mei. ^Robin"
Het klopt dat ik die info had van een winkelier. Maar 999 bevestigt eind mei op facebook.
Maar intussen volg ik de spellenwereld ook lang genoeg om te weten dat voorgestelde releasedata alleen maar wat giswerk zijn.