Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het coöperatieve spel Robin Hood - genomineerd voor Spiel des Jahres 2021 - van de auteur Michael Menzel, die we kennen van De Legenden van Andor, zal naar verwachting rond dit jaareinde bij 999 Games gaan verschijnen.
De spelers nemen de personages aan van Robin Hood, Little John, Maid Marian en Will Scarlet en strijden tegen de Sherrif van Nottingham en zijn trawanten en proberen een duister geheim te ontdekken.
Het grote speelbord bevat geen vakjes, maar de spelers bewegen zich over het bord met behulp van houten speelstukken van diverse lengten. Het bijbehorende boek neemt de spelers aan de hand in het avontuur, waarbij steeds nieuwe zaken door het speelbord worden onthuld en onthouden voor vervolgsessies.
Afgelopen week deze ontvangen. Gespeeld met mijn vrouw en zoon van 9 jaar. Mijn vrouw vindt spelletjes trouwens verschrikkelijk dus dat was al een hele overwinning.
Het spel biedt verschillende leuke mechanismen. Het voortbewegen op het bord is voor mij nieuw en vernieuwend. De verhaallijn is grappig niet onwijs bijzonder, het omdraaien van tokens in het speelbord is fris. De eerste 2 spellen bieden wat leuke verassingen, de 3e was zelfs zo lastig dat we het niet voor elkaar kregen om te winnen. Je kan het makkelijker en moeilijker maken en na een verlies dien je een ander deel in het boek te lezen dan de 1e keer (goed bedacht)
De regels zijn mooi opgebouwd, spelenderwijs leert men.
Al met al leuk om met het gezin te spelen. Als volwassenen zou ik het niet kopen om met andere volwassenen te spelen.
Ik heb afgelopen weekend de eerste twee hoofdstukken gespeeld. Het is inderdaad primair wel een familiespel, maar na een weekend met o.a. Gloomhaven hebben we ons toch ook kunnen vermaken met een wat luchtiger avontuur. Menzel lijkt in elk geval geleerd te hebben van een veelgehoorde kritiek op Andor: bij Robin Hood heeft het verslaan van tegenstanders een positief i.p.v. negatief effect!
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.