Nieuw: Compacte versie van Machiavelli (Deluxe)

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Website beheerders, Ereleden

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Nieuw: Compacte versie van Machiavelli (Deluxe)

Bericht door mazinho »

Z-Man Games kondigt aan dat ze Machiavelli Deluxe op reisformaat gaan uitbrengen. Ik ken uitsluitend het origineel en heb De Donkere Landen nooit opengemaakt. Deze versie zal 27 karakters bevatten (dat is een stuk meer dan Classic).

Geen idee hoe groot het doosje wordt ten opzichte van het origineel dat in het Nederlands uitgegeven werd door 999 Games. Ook onbekend of 999 de rechten heeft en het gaat uitbrengen.

Afbeelding

Als onderdeel van het Asmodee Hobby Next programma, zal een uitbreiding (14 kaarten) beschikbaar zijn bij aanschaf in een spellenspeciaalzaak.

Afbeelding
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding

Labels:
Amethyst141
Regenmaker

Re: Nieuw: Compacte versie van Machiavelli (Deluxe)

Bericht door Amethyst141 »

Aangezien de coverafbeelding van de grote doos er voor de helft opstaat lijkt het me dat er minstens de helft vanaf gaat. Misschien wel meer aangezien de karakterkaarten hier even groot lijken te zijn als de gebouwenkaarten en de doos vrij leeg was.

Het was me wel opgevallen dat 999 deze versie niet meer herdrukt, dus wie weet. De grootte van de doos was ook eigenlijk het enige nadeel van deze versie tov het origineel.

Ik heb de grote versie al, hopelijk zal de uitbreiding ook los te krijgen zijn.
Afbeelding
Myrthe
Meeple

Re: Nieuw: Compacte versie van Machiavelli (Deluxe)

Bericht door Myrthe »

Ik heb hem al zien liggen in de spellenzaak, en hij is inderdaad lekker klein. Ongeveer even groot als de originele Machiavelli denk ik, misschien nog kleiner. Zit om één of andere reden wel helemaal verpakt in hard plastic ipv shrinkwrap.