Paleizen van Carrara in herziene luxeversie

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Paleizen van Carrara in herziene luxeversie

Bericht door Bart »

Uitgever Gamebrewer lanceert The Palaces of Carrara - 2nd Edition in een luxeversie op het crowdfundingplatform Gamefound. The Palaces of Carrara is een eurogame van succesauteurs Wolfgang Kramer en Michael Kiesling.

In The Palaces of Carrara willen spelers het marmer uit de Carrara-regio zo goedkoop mogelijk aankopen. Maar ook de tegenstanders profiteren natuurlijk van prijsverlagingen. Alternatieven zijn dan investeringen in marmeren gebouwen of het opkopen van schaarse bouwstoffen. Het spel bevat twee spelniveaus: beginner en gevorderd. Zoals gebruikelijk bij crowdfunding komen er nog diverse extra's bij, naargelang er meer ingetekend wordt.

Deze tweede editie van The Palaces of Carrara komt met herziene spelregels en een nieuwe geavanceerde spelmodus met nieuwe mogelijkheden tot scoren door ornamenten en standbeelden, waarmee gebouwen op andere manieren punten kunnen opbrengen.

Naast de luxeversie komt er ook een standaard winkelversie van The Palaces of Carrara. Gamebrewer neemt de verdeling voor Noord-Amerika en een deel van West-Europa op zich. In andere landen zal het spel via partner uitgevers/distributeurs aangeboden worden. Waarschijnlijk komt The Palaces of Carrara volgend najaar in de winkels te liggen.

The Palaces of Carrara - 2nd ed.
  • uitgever: Gamebrewer (2022)
  • auteurs: Wolfgang Kramer en Michael Kiesling
  • grafisch ontwerp: Franz Vohwinkel
  • aantal spelers: 2 tot 4
  • leeftijd: vanaf 10 jaar
  • spelduur: 90 minuten
Links:
Bijlagen
carrara_spel.jpg
carrara.jpg
(100.54 KiB) Nog niet gedownload

Labels:
usurper
Geheim Genootschap

Re: Paleizen van Carrara in herziene luxeversie

Bericht door usurper »

Bijzonder dat dit spel opnieuw uitgegeven wordt. Ik heb het een paar keer gespeeld maar niemand was er echt enthousiast over
We live to survive our paradoxes
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

usurper schreef: Bijzonder dat dit spel opnieuw uitgegeven wordt. Ik heb het een paar keer gespeeld maar niemand was er echt enthousiast over
Ik vind het ook bijzonder, maar vooral omdat op een gegeven moment het spel bij de boekenvoordeel te koop was.
Afbeelding
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Ik vind het een topspel, al jaren in mijn top 5. De basisversie is wat suf, maar de expertversie met de wisselende einddoelen is wel de moeite waard. Het is in feite een soort van race wie er het eerst de doelen behaald die het einde van het spel triggert. Er zit ook een geinig systeem in met het wiel vol resources en je moet ook een balans vinden tussen je geld en puntenmachine. Echt een lekkere medium euro wat mij betreft.

Jammer dat de kickstarter zo duur is. Dat ligt niet aan gamebrewer, maar met name aan de hoge shipping en grondstoffen prijzen op het moment en de VAT. Zelfs als fan van Carrara kan ik het niet verantwoorden om deze te backen, ik wacht wel op de retail versie.
Recent gespeeld:
Afbeelding
Plaats reactie