Geen brood en spelen, maar Brood & Bier bij 999 Games

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Geen brood en spelen, maar Brood & Bier bij 999 Games

Bericht door SvAtje »

Het spel Beer & Bread uitgegeven door Deep Print Games en Pegasus Spiele werd zeer goed ontvangen op Spiel 2022. Blijkbaar is dit 999 Games niet ontgaan. Zij hebben aangekondigd dat een Nederlandstalige uitgave Brood & Bier bij hen gaat verschijnen.

In dit strategische spel gaan twee spelers in zes seizoenen (rondes) met elkaar de concurrentie aan in het bakken van brood en het brouwen van bier. Daarbij maken ze gebruik van de gezamenlijke akkers en rivier. In overvloedige jaren valt er meer te oogsten van de akkers dan in magere jaren. In overvloedige jaren kies je steeds een kaart en geef je de rest aan de andere speler, net zolang tot alle vijf kaarten zijn gespeeld. In de magere jaren neem je kaarten die zijn gespeeld om te oogsten in het vorige seizoen op hand, aangevuld tot vijf kaarten van de trekstapel. Deze hand speel je volledig leeg, waarbij er een drietal kaarten beschikbaar zijn voor de spelers om te ruilen.

Bron foto: BoardGameGeek

De kaarten in het spel hebben drie functies. Je kunt ze gebruiken voor het oogsten van de vier verschillende grondstoffen, om je productie te upgraden of om bier dan wel brood te verkopen.
De crux van het spel is, dat je je opbrengsten van bier en brood goed in balans moet zien te krijgen. De laagste opbrengst van de twee is namelijk je eindscore.

De eerste drie maanden is het spel alleen verkrijgbaar via de speciaalzaken. Daarna ook via de website van 999 Games.

Het spel is ontworpen door Scott Almes en het artwork is verzorgd door Michael Menzel.
  • Spelers: 2 spelers
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 30-45 minuten
Website uitgever:
Bijlagen
3C480E1E-A534-4745-BAC2-5A8B1F442C71.jpeg

Labels:
Amethyst141
Regenmaker

Re: Geen brood en spelen, maar Brood & Bier bij 999 Games

Bericht door Amethyst141 »

Klinkt interessant! Deze ga ik in de gaten houden :)
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Het is erg toepasselijk om bij dit spel een speciaal biertje te drinken. Dat doe ik overigens met enige regelmaat bij spellen spelen.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

WTULTC schreef: Het is erg toepasselijk om bij dit spel een speciaal biertje te drinken. Dat doe ik overigens met enige regelmaat bij spellen spelen.
Dan kun je nu ook een broodje erbij eten Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Bier en wat vettigheid zoals chips is een beter combinatie dan brood, maar waarschijnlijk kende ze dat nog niet in de periode waarin het spel zich af speelt. Deze wil ik zeker wel uitproberen. Kopen weet ik niet, want ik heb al veel 2 persoonsspellen.
Afbeelding
roubosga
El Capitan

Bericht door roubosga »

Totaal onbelangrijk misschien, maar ik vraag me af wat 999 heeft doen besluiten om de woorden ‘Beer’ en ‘Bread’ te verwisselen.
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door maxitaxi777 »

roubosga schreef: Totaal onbelangrijk misschien, maar ik vraag me af wat 999 heeft doen besluiten om de woorden ‘Beer’ en ‘Bread’ te verwisselen.
Vermoedelijk vanwege het bekende “brood en spelen”, wat ook op die volgorde staat en reeds in de topic titel wordt genoemd.

Dit spel ziet er mooi uit en klinkt in potentie interessant! De naam Scott Almes wekt bij mij echter vooral de indruk (en beperkte ervaring) van kwantiteit in plaats van kwaliteit. Ik kijk de kat even uit de boom; mocht dit onverhoopt wel een topper zijn, kan ik altijd nog toeslaan.
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door Erwin »

roubosga schreef: Totaal onbelangrijk misschien, maar ik vraag me af wat 999 heeft doen besluiten om de woorden ‘Beer’ en ‘Bread’ te verwisselen.
De DTP-er ging voor het bier? :-)
Eis-T
Grote Dienaar

Bericht door Eis-T »

Is echt een toppertje dit. Heb het spel in Essen in het engels meegenomen en we kunnen er hier erg van genieten. Het artwork van Michael Menzel past ook perfect bij het thema. Mooie houten componenten ook. Dit zou wel eens een hitje kunnen worden op de nederlandse markt op een soortgelijke manier als kolonisten kaartspel dat ook was. Beide zijn een beetje kneuterig ingestoken 2 speler spel dat van begin tot eind vertrouwd voelt en interessante keuzes biedt.
Afbeelding
Een regionale bordspelagenda, blogs en meer: WageningenBoardGamers
Plaats reactie