Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
White Goblin Games heeft kenbaar gemaakt dat zij de officiële Europese distributeur is van D-spirits, een nieuw verzamelkaartspel, dat binnenkort gaat verschijnen.
In het spel tracht je je tegenstander te beroven van al zijn (5.000) spiritpunten. Iedere D-spirit heeft een eigen speciaal effect op het spel. Door je D-spirits slim in te zetten probeer je zoveel mogelijk schade aan te richten bij je tegenstander. Zodra de spiritpunten van één van de spelers de nul bereikt, verliest deze speler het spel.
Er zijn meer dan 200 verschillende D-spirits en varianten te verzamelen. Naast de gewone kaarten, zijn er ook zeer zeldzame kaarten met gouden foiling of kaarten met afwijkende kleuren en vaardigheden.
Het CCG-format is toch sowieso op alle vlakken ingehaald door het LCG-format? Ik begrijp heus dat er bij een LCG ook genoeg kaarten worden uitgebracht zodat de uitgever er alsnog gigantisch aan verdient, maar het openen van pakjes random kaarten waarbij je toch de ultra rares niet tegenkomt, is toch geen fun? Zeker niet als je een spel wil spelen waarbij de effecten van bepaalde (vaak zeldzame) kaarten juist zo goed zijn. Tenzij je houdt van gokken, net als mensen die nog aan een loterij meedoen. Maar dan zou ik het gescheiden houden van een spel en ergens loten van kopen of op sportwedstrijden inzetten. Bij een spel daarentegen wil je toch gewoon de mogelijkheid hebben om aan alle kaarten te kunnen komen? Ik in elk geval wel, als (nog steeds) fervent Netrunner speler! Tenzij het puur om verzamelen gaat...
Of D-spirits qua spel leuk is, zullen we moeten afwachten, maar aangezien het een CCG is, laat ik het links liggen.
maxitaxi777 schreef:
Het CCG-format is toch sowieso op alle vlakken ingehaald door het LCG-format? Ik begrijp heus dat er bij een LCG ook genoeg kaarten worden uitgebracht zodat de uitgever er alsnog gigantisch aan verdient, maar het openen van pakjes random kaarten waarbij je toch de ultra rares niet tegenkomt, is toch geen fun? Zeker niet als je een spel wil spelen waarbij de effecten van bepaalde (vaak zeldzame) kaarten juist zo goed zijn. Tenzij je houdt van gokken, net als mensen die nog aan een loterij meedoen. Maar dan zou ik het gescheiden houden van een spel en ergens loten van kopen of op sportwedstrijden inzetten. Bij een spel daarentegen wil je toch gewoon de mogelijkheid hebben om aan alle kaarten te kunnen komen? Ik in elk geval wel, als (nog steeds) fervent Netrunner speler! Tenzij het puur om verzamelen gaat...
Of D-spirits qua spel leuk is, zullen we moeten afwachten, maar aangezien het een CCG is, laat ik het links liggen.
Persoonlijk ben ik het helemaal met je eens en ook ik ga er vanwege het CCG-karakter niet instappen. Maar volgens mij doen Magic en Pokémon het nog steeds erg goed, dus wellicht zijn wij niet direct het publiek voor een spel als dit maar is er ergens wel nog steeds animo hiervoor.
maxitaxi777 schreef:
Persoonlijk ben ik het helemaal met je eens en ook ik ga er vanwege het CCG-karakter niet instappen. Maar volgens mij doen Magic en Pokémon het nog steeds erg goed, dus wellicht zijn wij niet direct het publiek voor een spel als dit maar is er ergens wel nog steeds animo hiervoor.
voor zover ik weet heeft Magic het genre uitgevonden of op zijn minst was het de eerste grote die het succesvol heeft gemaakt. Dus Magic en Pokemon zijn niet te vergelijken.
Pokemon en andere succesvolle titels hebben gemeen dat er een bekend IP achter zit. Net zoals een SW card game of een DBZ card game bijvoorbeeld.
D-spirits heeft geen bekend IP dus ben heel benieuwd wat dit gaat doen. Zelf speel ik het genre niet, maar dat maakt het nog wel leuk om te volgen.
Edwin84 schreef:
voor zover ik weet heeft Magic het genre uitgevonden of op zijn minst was het de eerste grote die het succesvol heeft gemaakt. Dus Magic en Pokemon zijn niet te vergelijken.
Wat een rare opmerking, Edwin. Magic en Pokémon zijn op tal van manieren goed te vergelijken. Zeker op het aspect langdurig succes. Het feit dat Magic er eerder was kan uiteraard geen reden zijn om dit te ontkennen.
D-spirits is voor mij niet interessant, met name omdat ik niet van deze grafische stijl houd.
Ik kijk vol verwachting uit naar het najaar, wanneer Ravensburger Disney Lorcana lanceert.
Duiker schreef:
Gedurfd. Een nieuwe TCG moet echt heel goed zijn om succesvol te zijn en blijven anno 2023.
Dacht ik ook al, vooral eentje dat - qua figuren alleszins - zo hard lijkt op Pokémon...
Pokémon gaat nog steeds zo hard dat ik er sinds de zomer een nieuwe side business in heb opgericht. Maar daar zit inderdaad 25 jaar aan hype, anime, games etc etc achter. Er zijn maar weinig nieuwe TCGs die het goed doen. Ben zelf wel benieuwd naar One Piece en ik vind persoonlijk Final Fantasy leuk, maar daar is ook maar weinig vraag naar.
White Goblin Games stuurde gisteren een bericht uit dat het verzamelkaartspel D-Spirits officieel gelanceerd wordt op de Speel & Sale van 25 maart. Op de WGG-website is D-Spirit beschikbaar vanaf 27/3.
Bezoekers van de Speel & Sale zullen als eersten op de Europese markt boosters, boxes en andere D-Spirits-producten kunnen kopen.
Ook benieuwd!
Op het eerste zicht leek het niet zo bijzonder sterk uitgewerkt (je concurreert tenslotte met sterke merken als Pokémon), maar schijn kan bedriegen.