Wilde dieren gespot in Similo

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Wilde dieren gespot in Similo

Bericht door SvAtje »

In de Similo-serie is een nieuwe uitgave aangekondigd door 999 Games, te weten Similo: Wilde Dieren. De verwachting is dat deze in mei beschikbaar zal komen.

In Similo wordt er coöperatief gespeeld. In een vijftal rondes moeten de spelers een geheime karakterkaart zien te raden die de tipgever heeft gekozen. Met behulp van andere karakterkaarten tracht de tipgever de overige spelers te helpen in hun keuze welke karakters er in een ronde mogen verdwijnen.
Lukt het de spelers in ronde vijf het geheime karakter te raden, winnen alle spelers het spel. Als de geheime karakterkaart echter in een ronde wordt verwijderd, verliezen alle spelers direct het spel.

De verschillende versies van Similo kunnen met elkaar worden gecombineerd. Similo: Wilde Dieren kan dus worden gespeeld met de overige Similo-delen Mythen, Sprookjes, Historie en Dieren.

Similo: Wilde Dieren is ontworpen door Hjalmar Hach, Martino Chiacchiera en Pierluca Zizzi en het artwork is verzorgd door Xavier Gueniffey Durin.
  • Spelers: 2-8 spelers
  • Leeftijd: vanaf 8 jaar
  • Speelduur: 15 minuten
Website uitgever:
Bijlagen
64275B2A-7495-42D3-9765-A27A572C7E0B.png
(312.69 KiB) Nog niet gedownload
D32323B0-47F4-4B41-A6AA-87214A34EAA5.jpeg

Labels:
WTULTC
Elfenkoning

Re: Wilde dieren gespot in Similo

Bericht door WTULTC »

Van alle versies die ik heb gespeeld vind ik deze de leukste. Goed dat deze dus ook hier in het Nederlands gaat verschijnen. Ik denk dat als je deze combineert met de (boerderij) dieren het leukst is. Ook qua variatie.
Afbeelding
Dagmar
Geheim Genootschap
Contacteer:

Re: Wilde dieren gespot in Similo

Bericht door Dagmar »

Dat is zeker goed nieuws! Ik vind dit echt een topspel en hoe meer sets hoe beter.

Mijn favoriete set is de Spiel 2022-promoset waar op de kaarten afbeeldingen van spellen staan die op Spiel werden geïntroduceerd. Ik hoop nog steeds dat die mooie promo navolging gaat krijgen voor andere beurzen of wellicht spellenuitgevers die op die manier hun spellen in het zonnetje willen zetten.
Plaats reactie