Age of Innovation (Terra Mystica 2.0)

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Age of Innovation (Terra Mystica 2.0)

Bericht door SvAtje »

White Goblin Games heeft vandaag via fb aangekondigd dat zij Age of Innovation,een opzichzelfstaand vervolg op het gewaardeerde bordspel Terra Mystica gaat uitbrengen.

De spelers kunnen kiezen uit twaalf verschillende volkeren, elk met hun unieke vaardigheden, die de wereld bevolken op verschillende terreinsoorten. Hier strijd je om gebouwen te bouwen en ze samen te voegen tot steden. Door deze upgrades van gebouwen krijg je toegang tot waardevolle hulpbronnen, zoals gereedschappen, wetenschappers, geld en macht. Het bouwen van scholen geeft je de mogelijkheid om je in de wetenschap te bekwamen en boeken te verzamelen, waarmee je uitvindingen kunt doen. Het bouwen va een paleis zorgt voor krachtige nieuwe vaardigheden, het bouwen van werkplaatsen, gilden en universiteiten.

Bron foto: BGG.

Het spel is ontworpen door Helge Ostertag en het artwork is verzorgd door Álvaro Calvo Escudero en Lukas Siegmon.
  • Spelers: 1-5 spelers
  • Leeftijd: vanaf 14 jaar
  • Speelduur: 40-200 minuten
Website uitgever:
Bijlagen
0A426F84-A8FF-410A-8471-622C672A81CC.jpeg

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Age of Innovation (Terra Mystica 2.0)

Bericht door Pura Vida »

Per gisteren te koop, dit spel. Wij zijn heel benieuwd eigenlijk. Gaia Project is onze vaste tafelgast als we een stevig spel willen spelen. Terra Mystica viel ons wat tegen omdat de cultuursporen in dat spel te weinig toevoegden. Het lijkt erop dat Age of Innovation het beste uit beide werelden combineert? Kan me moeilijk voorstellen dat Gaia nóg beter zou kunnen. Wel een duur spel dus ik wacht de reviews nog even af.
Overigens opvallend dat tegenwoordig de titels van vertaalde spellen vaak niet eens meer in het Nederlands worden vertaald. Ik vind dat eigenlijk best jammer.
Afbeelding
MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MADG0BLIN »

Fantastisch spel. Terra Mystica is een van mijn favoriete spellen aller tijden en Gaia Project is ook erg vermakelijk.
Heb hem 2x in het Engels mogen spelen en verwacht hem deze week in het Nederlands te ontvangen.

Hij combineert het beste van beide spellen wat mij betreft en geeft nog meer herspeelbaarheid voor de mensen die daar behoefte aan hebben. :lol: De factie staat in deze weer los van het speelbord.
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

MADG0BLIN schreef: Fantastisch spel. Terra Mystica is een van mijn favoriete spellen aller tijden en Gaia Project is ook erg vermakelijk.
Heb hem 2x in het Engels mogen spelen en verwacht hem deze week in het Nederlands te ontvangen.

Hij combineert het beste van beide spellen wat mij betreft en geeft nog meer herspeelbaarheid voor de mensen die daar behoefte aan hebben. :lol: De factie staat in deze weer los van het speelbord.
Dank! Wat bedoel je met "factie staat weer los van speelbord"? Dat is bij GP toch al zo? En bij TM ook een beetje aangezien je kunt kiezen waar je start?
Ben trouwens erg benieuwd wat Age of Innovation beter maakt dan - met name - Gaia Project. Welke elementen zijn verbeterd? Modulariteit van het bord in elk geval niet. En als ik zo de technieksporen zie, vraag ik me ook af of dat beter is dan die van GP... beter dan TM is niet zo moeilijk in dit geval. Begrijp me niet verkeerd hoor, het geld brandt in mijn zak, maar toch... €90...
Afbeelding
MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door MADG0BLIN »

Pura Vida schreef:
MADG0BLIN schreef: Fantastisch spel. Terra Mystica is een van mijn favoriete spellen aller tijden en Gaia Project is ook erg vermakelijk.

Dank! Wat bedoel je met "factie staat weer los van speelbord"? Dat is bij GP toch al zo? En bij TM ook een beetje aangezien je kunt kiezen waar je start?
Ben trouwens erg benieuwd wat Age of Innovation beter maakt dan - met name - Gaia Project. Welke elementen zijn verbeterd? Modulariteit van het bord in elk geval niet. En als ik zo de technieksporen zie, vraag ik me ook af of dat beter is dan die van GP... beter dan TM is niet zo moeilijk in dit geval. Begrijp me niet verkeerd hoor, het geld brandt in mijn zak, maar toch... €90...
In AoI zijn er 12 verschillende facties. Deze hebben niet standaard een eigen terrein. Deze facties plaats je in een display waar dan weer een specifiek terrein bij hoort. In TM had een factie altijd dezelfde kleur. Daarnaast was het altijd zo dat het grote gebouw (nu een palace genaamd) bij een factie altijd dezelfde eigenschap had. Dat zijn nu verschillende tegels welke je kan kopen tijdens het spel en dan in je bordje plaatst. Degene die dat als eerste lukt heeft dus eerste keus. Er zijn er in totaal 17, maar die zie je niet elk spel aangezien je een aantal neerlegt afhankelijk van het aantal spelers.
Ik durf niet te zeggen of het 'beter' is dan GP, maar wel weer anders. Het bord is inderdaad niet modulair, maar doordat elke factie niet altijd dezelfde kleur is maakt dat het ook weer elke pot anders is.

Er zijn ook nieuwe tegels bijgekomen, zogenaamde innovation tiles, deze kun je weer op een andere manier bemachtigen en geven tijdens het spel een mogelijkheid tot extra punten. Maar ook hier geld weer, de eerste die de tegel koopt, krijgt hem en de bonus.

Zo wat verschillen die me te binnen schieten.
Ik heb hem besteld en verwacht hem binnenkort, dus mocht je in de buurt wonen kan je altijd een potje komen spelen. ;)
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

MADG0BLIN schreef:
Pura Vida schreef:

In AoI zijn er 12 verschillende facties. Deze hebben niet standaard een eigen terrein. Deze facties plaats je in een display waar dan weer een specifiek terrein bij hoort. In TM had een factie altijd dezelfde kleur. Daarnaast was het altijd zo dat het grote gebouw (nu een palace genaamd) bij een factie altijd dezelfde eigenschap had. Dat zijn nu verschillende tegels welke je kan kopen tijdens het spel en dan in je bordje plaatst. Degene die dat als eerste lukt heeft dus eerste keus. Er zijn er in totaal 17, maar die zie je niet elk spel aangezien je een aantal neerlegt afhankelijk van het aantal spelers.
Ik durf niet te zeggen of het 'beter' is dan GP, maar wel weer anders. Het bord is inderdaad niet modulair, maar doordat elke factie niet altijd dezelfde kleur is maakt dat het ook weer elke pot anders is.

Er zijn ook nieuwe tegels bijgekomen, zogenaamde innovation tiles, deze kun je weer op een andere manier bemachtigen en geven tijdens het spel een mogelijkheid tot extra punten. Maar ook hier geld weer, de eerste die de tegel koopt, krijgt hem en de bonus.

Zo wat verschillen die me te binnen schieten.
Ik heb hem besteld en verwacht hem binnenkort, dus mocht je in de buurt wonen kan je altijd een potje komen spelen. ;)
Hier heb ik wat aan, dankjewel! Klinkt toch interessant genoeg eigenlijk. Emmeloord is wel een mijl op zeven vanuit Leiden, maar vriendelijk aanbod.
Afbeelding
Plaats reactie