White Goblin Games kondigt Faraway aan

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

White Goblin Games kondigt Faraway aan

Bericht door SvAtje »

Vandaag heeft White Goblin Games via social media aangekondigd dat later dit jaar het unieke kaartspel Faraway bij hen gaat verschijnen.
Het spel dat Catch Up Games in Essen 2023 lanceerde kende meteen een grote belangstelling. Best bijzonder als je je bedenkt dat je slechts een achttal kaarten in een rij gaat leggen gedurende het gehele spel.

0C201788-5F71-425C-B4D4-94EDBA1DB3B2.jpeg

De spelers bezoeken het land Alula en iedere kaart die wordt gelegd vertegenwoordigt een regio die je bezoekt. De karakters op deze kaarten geven scorecondities aan voor regio’s die erna worden bezocht. Sommige kaarten bevatten ook extra eigenschappen, zoals stenen (uddus), hertenkop (okikos) of ananas (goldlogs) die punten kunnen opleveren. Alle kaarten hebben een getal.
Ieder speler krijgt drie kaarten op hand. Alle speler leggen tegelijkertijd een kaart open voor zich neer. Degene die de kaart met het laagste getal legt, mag als eerste uit het open aanbod (aantal spelers +1) nemen. De scorecondities op eerder gespeelde kaarten geven je richting aan welke soort kaarten je erna wilt spelen. Zo loopt de spanningsboog op tot de achtste kaart is gespeeld. Dan reizen de spelers weer terug door de regio’s, waarbij iedere kaart scoort voor kaarten die er rechts van liggen.

IMG_0949.webp
Bron foto: BoardGameGeek

Faraway is ontworpen door Johannes Goupy en Corentin Lebrat en het kleurrijke artwork is verzorgd door Maxime Morin.
  • Spelers: 2-5 spelers
  • Leeftijd: vanaf 10 jaar
  • Speelduur: 15-30 minuten
Website uitgever:

Labels:
MADG0BLIN
Stamhoofd
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: White Goblin Games kondigt Faraway aan

Bericht door MADG0BLIN »

Mooie titel voor WGG. Ben er zelf erg benieuwd naar, iemand die ik ken die hem van Essen heeft meegenomen is er erg enthousiast over.
Afbeelding
ErcuMaglor
Locomotief

Bericht door ErcuMaglor »

Naar aanleiding van de post ben ik eens gaan kijken op BGG.

Op het eerste zicht eenvoudige regels, maar tactisch toch de nodige diepgang. Ook het artwork spreekt me aan.

Sowieso eentje om in de gaten te houden.
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Heerlijk spelletje, komt bij mij zeer regelmatig langs als afsluiter van een spellenavond.
SvAtje
Standaard moderator

Bericht door SvAtje »

IMG_0947.jpeg
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Contacteer:

Bericht door Erwin »

Het zal wel moeten van de oorspronkelijke uitgever, maar jammer dat deze onzin met verschillende covers ook hier wordt toegepast. Dit verhoogt de kostprijs en voegt niets zinvols toe. Zo krijg je een kaartspelletje met twee stapeltjes kaarten zomaar op de belachelijke verkoopprijs van 25 euro.

Ik vind het wel een erg leuk kaartspel, heb al een hoop lol met mijn Franse exemplaar gehad.
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

Erwin schreef: wo 28 aug 2024, 21:14 Het zal wel moeten van de oorspronkelijke uitgever, maar jammer dat deze onzin met verschillende covers ook hier wordt toegepast. Dit verhoogt de kostprijs en voegt niets zinvols toe. Zo krijg je een kaartspelletje met twee stapeltjes kaarten zomaar op de belachelijke verkoopprijs van 25 euro.

Ik vind het wel een erg leuk kaartspel, heb al een hoop lol met mijn Franse exemplaar gehad.
Helemaal eens als het gaat om die prijs, zeker als je dan ziet dat er vier identieke spellen worden gemaakt met verschillende prints op de doosjes. Enfin, je laatste opmerking heeft er, gevoegd bij alle andere positiviteit over dit spel hier en elders, dan tóch voor gezorgd dat ik hem bij mijn lokale winkel heb besteld. De gele versie, die is vast de beste. En spotgoedkoop want slechts 22.95 :lol:
Afbeelding
Jerome
Gouverneur

Bericht door Jerome »

Wacht. Ik snap iets niet. Is er geen verschil tussen de doosjes behalve de tekening op de voorkant?
Zelfde inhoud? Ander artwork?
Geen kleine variaties zoals bijvoorbeeld Railroad Dice heeft met de rode, blauwe, gele en groene doosjes?
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Klopt. De versies zijn identiek.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Pura Vida schreef: do 29 aug 2024, 11:38De gele versie, die is vast de beste. En spotgoedkoop want slechts 22.95 :lol:
Deze keer moet ik je tegenspreken Pura -ook al zal ik binnenkort pas met het spel kennismaken-, de groene editie is zonder enige twijfel beter!
Afbeelding
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

Bart schreef: do 29 aug 2024, 20:47
Pura Vida schreef: do 29 aug 2024, 11:38De gele versie, die is vast de beste. En spotgoedkoop want slechts 22.95 :lol:
Deze keer moet ik je tegenspreken Pura -ook al zal ik binnenkort pas met het spel kennismaken-, de groene editie is zonder enige twijfel beter!
En ook duurzamer! :geek:
Piet
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Piet »

Intussen heb ik het spel enkele keren gespeeld en het bevalt mij bijzonder goed. Heerlijk om een strategie te kiezen bij het uitspelen van de eerste kaart en de rest van het spel daarop verder te werken.

Ik begrijp de ophef over de verschillende dozen, maar ik vermoed dat er hier weinig keuze was voor de uitgevers die wilden meedoen. Ik zie dat er wel meer talen zijn waarin ze de vier verschillende covers aanbieden.
Plaats reactie