Uiteraard is het friet en dat zeg ik als Noord-Brabander die heel veel friettenten heeft getest (is een database van, check
frietopia). Ik sta daar niet voor niets bij de top 10 gebruikers die de meeste friettenten heeft beoordeeld.

Daar beoordeel ik Nederlandse friettenten en voornamelijk hun friet.
Als ik afreis naar België bezoek ik standaard een frituur, want bij Belgen is de friet standaard vers en wordt er nog wel in ossewit gefrituurd. Dit laatste is in Nederland verboden en verse friet kom je in Nederland helaas zelden tegen. Meestal is het fabrieksfriet uit vriezer, dus een tip aan de Belgen die ons land bezoeken. Laat de Nederlandse friettenten mooi links liggen, jullie zijn standaard kwalitatief zoveel beter.
In Brugge heb ik trouwens het frietmuseum bezocht. Ik vind de frietcultuur die de Belgen hebben geweldig en ben daar eerlijk gezegd als Nederlander eigenlijk zelfs jaloers op.
Het artikel van Rens was ik mee bekend. Goed om te zien dat de frietgrens aan het opschuiven is naar het noorden want ik ben behoorlijk pro friet.
Het spel zelf ben ik wel benieuwd naar. Puur vanwege het thema, want verder heb ik er niet al teveel verwachtingen van.