King of Tokyo: Duel én King of Tokyo: Origins bij WGG

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Bart »

Vandaag verstuurde White Goblin Games een mailbericht om de distributiesamenwerking met Iello aan te kondigen (zie ook eerder nieuwsbericht dd 28/7).

White Goblin Games zal op het Spellenspektakel dit najaar King of Tokyo: Duel voorstellen, de twee-spelervariant van het populaire King of Tokyo. Het Spellenspektakel 2024 gaat door in Utrecht op 9 en 10 november.

pic8243567[1].jpg

In King of Tokyo: Duel beginnen twee spelers aan het ultieme gevecht. Er is er maar één die tot koning van Tokio gekroond zal worden, ofwel door zijn rivaal uit te roeien, ofwel door de menigte angst en ontzag in te boezemen.

Iedere speler kiest een van de beschikbare monsters. Daarmee zullen ze tegen elkaar in duel gaan. Spelers werpen de dobbelstenen, trekken het speelstuk hun kant op om te winnen, en maken gebruik van de speciale kracht van het gekozen monster, buzzfiches en krachtkaarten om de tegenstander te verpletteren.

KoTDuel.jpg

King of Tokyo: Duel
  • spelauteur: Richard Garfield
  • grafisch artiest: Quentin Regnes
  • spelers: 2
  • leeftijd: vanaf 8 jaar
  • spelduur: 20 minuten

Tegelijk kondigde White Goblin Games aan dat volgend jaar ook King of Tokyo Origins in het Nederlands verschijnt. Een exacte datum wordt later bekend gemaakt.

pic7924163[1].png

King of Tokyo: Origins is een op zichzelf staand spel in de King of Tokyo-serie, bedoeld is als instappunt voor nieuwe spelers. Deze KoT-variant komt in een kleinere doos. Het spel bevat vier nieuwe monsters, een assortiment van nieuwe krachtkaarten gemengd met oudere kaarten, energiekubussen en groene dobbelstenen met gele symbolen.

De spelregels blijven hetzelfde als in het originele spel: om te winnen, moet je als eerste 20 punten scoren of als enige monster overblijven.

Tijdens hun beurt gooien de spelers de zes dobbelstenen. Deze tonen zes symbolen: 1, 2 of 3 punten, energie, genezen en aanvallen. In maximum drie opeenvolgende worpen kiest de speler welke dobbelstenen hij wil behouden of welke hij opnieuw wil gooien. Daarmee kan de speler punten verdienen, energie winnen, de levenskracht van zijn monster herstellen of andere spelers aanvallen. Met energie kan een speler krachtkaarten kopen met een permanente of tijdelijke werking. Als de levenskracht van een monster tot 0 daalt, is het monster verslagen en is de speler uit.

04-1024x683[1].jpg

King of Tokyo: Origins
  • spelauteur: Richard Garfield
  • grafisch artiest: Régis Torres
  • spelers: 2 tot 4
  • leeftijd: vanaf 8 jaar
  • spelduur: 30 minuten

Website uitgever/distributeur: White Goblin Games

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: King of Tokyo: Duel én King of Tokyo: Origins bij WGG

Bericht door Edwin84 »

Wat is het verschil met de gewone KOT? Behalve dan paar nieuwe kaarten en andere monsters?
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Edwin84 schreef:Wat is het verschil met de gewone KOT? Behalve dan paar nieuwe kaarten en andere monsters?
Afgeslankte versie / instapversie voor maximaal vier in plaats van zes spelers. Naar verwachting een lagere adviesverkoopprijs. Zie het als een KOT-versie op een budget prijspunt om een nog groter deel van de markt te bedienen. Bijvangst: KOT bezitters die alle monsters willen sparen; die kopen hem er wellicht bij. Heb je het nodig als je KOT hebt? Ik denk van niet. Is het leuk? Ja!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

mazinho schreef:
Edwin84 schreef:Wat is het verschil met de gewone KOT? Behalve dan paar nieuwe kaarten en andere monsters?
Afgeslankte versie / instapversie voor maximaal vier in plaats van zes spelers. Naar verwachting een lagere adviesverkoopprijs. Zie het als een KOT-versie op een budget prijspunt om een nog groter deel van de markt te bedienen. Bijvangst: KOT bezitters die alle monsters willen sparen; die kopen hem er wellicht bij. Heb je het nodig als je KOT hebt? Ik denk van niet. Is het leuk? Ja!

Mijn zoontje wordt 6 en wil dit met hem spelen. Hoef geen uitbreidingen.

Kan ik dan beter deze versie nemen of het basisspel?
mazinho
Gouverneur
Contacteer:

Bericht door mazinho »

Ik heb Origins nog niet goed kunnen bekijken. Maar als je KOT in huis hebt, kan je al starten. Kaarten eruit halen, een huisregel bedenken voor de groene blokjes en gaan!

Instagram @movetherobber
Afbeelding
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

pic9132655[1].png
3D_KOT-origins_Spelopmaak-scaled.png

Het al ruim eerder aangekondigde King of Tokyo: Origins is vanaf 27 oktober te koop in de spellenspeciaalzaken. Laat de slag om Tokyo beginnen!

• Tegelijk lanceert White Goblin Games een reeks Organized Play-evenementen rond King of Tokyo: Origins. De uitgever werkt hiervoor samen met verschillende spellenspeciaalzaken in Nederland en België.

Tijdens deze events krijgen deelnemers een introductie in King of Tokyo: Origins, gevolgd door meerdere speelrondes waarin spelers het tegen elkaar opnemen. Kennis van het spel is niet vereist; ook nieuwkomers kunnen zonder voorbereiding meedoen. De Organized Play-agenda staat op de website van uitgever WGG..

Blog_KOT_Organized_Play[1].jpg
mazinho
Gouverneur
Contacteer:

Bericht door mazinho »

4 nieuwe monsters
14 nieuwe krachtkaarten (aangevuld met oude bekende)
Een 2-spelerregel om geen punten maar energieblokjes te verdienen als je Tokyo in gaat of in Tokyo start
Een zachter prijsje

Instagram @movetherobber
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Ik heb van King of Tokyo alle uitbreidingen en ook de meeste monsters, maar ergens houdt het denk ik wel een keertje op.
Nu past het namelijk net allemaal in de doos en King of Tokyo blijft geweldig.
Ik speel het eigenlijk met alle ‘grote’ uitbreidingen (Power up (wel kaarten op een grote stapel) en Halloween) en de mini-uitbreiding waarbij je in de “Bazark”-modus (als ik het goed schrijf) kunt gaan als je 4 klauwen gooit en je daarna een extra sterke dobbelsteen erbij krijgt. Dit zorgt ervoor dat er meer wordt gespeeld op elkaar af rossen dan op de punten want zonder dit erbij gaan veel personen toch voor de punten.
Na de Crew en Wingspan is dit het spel wat ik het vaakst heb gespeeld.
Afbeelding
Plaats reactie