Critter Kitchen bij White Goblin Games

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
SvAtje
Standaard moderator

Critter Kitchen bij White Goblin Games

Bericht door SvAtje »

Wederom een nieuwtje van White Goblin Games. In 2025 zal de Nederlandstalige versie van Critter Kitchen - van de makers van Flamecraft - bij hen verschijnen.

IMG_0918.jpeg

In Critter Kitchen nemen de restauranteigenaren het tegen elkaar op in verschillende wedstrijden.
Iedere ronde stuur je in het geheim je drie chefs naar diverse locaties om ingrediënten te verzamelen. Sommige chefs zijn snel, maar kunnen slechts één ingrediënt meenemen. Andere chefs arriveren later, maar kunnen wel drie items meenemen.
Er zijn ook iedere ronde uitdagingen die sterren opleveren. Na de zevende ronde moeten de spelers een epische maaltijd voor de recensent bereiden. De speler die de meeste sterren weet te behalen, wint de wedstrijd.

IMG_0919.webp
Bron foto: BoardGameGeek

Critters Kitchen is ontworpen door Alex Cuttler en Peter C. Hayward en het artwork is verzorgd door Sandara Tang.
  • Spelers: 1-5 spelers
  • Leeftijd: vanaf 12 jaar
  • Speelduur: 60 minuten
Website uitgever:

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: Critter Kitchen bij White Goblin Games

Bericht door Edwin84 »

Ben naar deze titel erg benieuwd. Heb daarom ook de KS versie besteld.

De artwork is net als bij Flamecraft weer prachtig met een stijl die ik zelf heel mooi vind. Ook is het een thema dat me erg aanspreekt. Ben wel heel benieuwd hoe het met verschillende speleraantallen speelt. De KS versie kan met maximaal 7. Vraag me af of het spel dan nog tactisch aanvoelt of dat het vooral chaos is.

Het in het geheim kiezen van je acties en de mindgames met andere spelers spreekt me altijd aan in bordspellen, maar weinig spellen weten dit goed te doen waardoor het niet alleen maar gokken gokken wordt.
sinead
Stamhoofd

Bericht door sinead »

Mooie keuze van de Goblins, mij lijkt deze leuker dan Flamecraft (die ik toch wat vond tegenvallen). Wel jammer dat er waarschijnlijk geen deluxe versie (of upgrade) komt.
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Re: Critters Kitchen bij White Goblin Games

Bericht door Flash »

Leuk. Deze niet op KS gedaan in de hoop op een Nederlandse versie. Dus die zetten we op het lijstje voor 2025.
Bert_
Website beheerder

Bericht door Bert_ »

Ze blijven maar aankondigen! Mooi design ook weer.
Ofwel hebben ze een massa plannen, ofwel valt het toevallig samen.
Plaats reactie