Drie nieuwe spellen dit najaar bij DSV Games

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Drie nieuwe spellen dit najaar bij DSV Games

Bericht door Bart »

Op Zuiderspel kondigde DSV Games drie nieuwe titels aan, te verschijnen in het najaar. Toriki: Het Onbewoonde Eiland, Endeavor: Diepzee en Rebirth.

DSV_covers.jpg

Rebirth
Na een reeks rampen die de beschaving hebben verwoest, worden samenlevingen wereldwijd opnieuw opgebouwd in harmonie met de natuur. Schotland ligt in puin, en de oude clans hebben het op zich genomen om het land te herstellen. Als clanleiders strijden jullie om strategische controle over het land door de prestigieuze kastelen te herbouwen.

Rebirth is een nieuw tegellegspel van Reiner Knizia.

Elke beurt trekken spelers een tegel uit hun voorraad en plaatsen deze strategisch op het bord. De tegels vertegenwoordigen de bijdrage van hun clan aan de wederopbouw van het land. Rebirth beloont strategisch vooruitdenken en slimme tactische keuzes, waarbij de beslissingen steeds uitdagender worden naarmate het spel vordert.

Rebirth.jpg

Toriki: Het Onbewoonde Eiland
Dit coöperatieve familiespel neemt spelers mee op een avontuurlijke reis vol ontdekking en overleving. Het spel werd ontworpen door Wojciech Grajkowski.

Het is de 19e eeuw. De spelers zijn tienerleden die meereizen met één van de eerste wetenschappelijke expedities naar het half-legendarische, onbewoonde eiland Toriki. Net wanneer ze bijna hun bestemming bereiken, komt het schip in een storm en slaat het te pletter op onderwaterrotsen. Met je laatste krachten zwem je naar de kust – en daar begint het avontuur! Heb jij het in je om de uitdagingen van een verlaten eiland te overleven?

Met behulp van Scan & Play-technologie, die digitale elementen combineert met een traditioneel bordspel, kunnen spelers kaarten scannen zodat een bijbehorende app bijhoudt welke items zijn ontdekt. Tijdens het spel verkennen de spelers een onbewoond eiland, zoeken zij naar grondstoffen, maken ze nieuwe werktuigen en ontdekken ze onbekende diersoorten. Maar bovenal trachten ze op het eiland te overleven en een manier te vinden om veilig terug naar huis te keren.

Het spel speelt als één doorlopend avontuur dat ongeveer 6 tot 8 uur duurt om te voltooien, maar spelers kunnen op elk moment pauzeren en hun voortgang opslaan.

Torikil.jpg

Endeavor: Diepzee

In dit spel leid je een onafhankelijk onderzoeksinstituut met als doel duurzame projecten voor oceaanbescherming te ontwikkelen en het fragiele evenwicht van het zeeleven te behouden. De spelers werven experts aan en benutten hun vaardigheden om nieuwe locaties te verkennen, duikplekken te onderzoeken, onderzoeksresultaten te publiceren en natuurbeschermingsinitiatieven te starten. Het spel biedt variatie met competitieve, coöperatieve en solo speelmogelijkheden, in tien verschillende scenario’s.

Endeavor: Diepzee werd ontworpen door Jarratt Gray en Carl de Visser, eveneens auteurs van Endeavor: Age of Sail en Endeavor.

DeepSea1.jpg
DeepSea2.jpg

Rebirth | DSV Games - 2025
  • spelauteur: Reiner Knizia
  • grafisch werk: Anna "Mikado" Przybylska en Kate "vesner" Redesiuk
  • aantal spelers: 2 tot 4
  • leeftijd: vanaf 10 jaar
  • spelduur: 45 tot 60 minuten

Toriki: Het Onbewoonde Eiland | DSV Games - 2025
  • spelauteur: Wojciech Grajkowski
  • grafisch werk: Kary Jane, Tomasz Larek, Paweł Marchwicki, Ania Przybyłko en Inês Toczyska
  • aantal spelers: 1 tot 4
  • leeftijd: vanaf 8 jaar
  • spelduur: 20 tot 60 minuten

Endeavor: Diepzee | DSV Games - 2025
  • spelauteurs: Carl de Visser en Jarratt Gray
  • grafisch werk: Fahed Alrajil
  • aantal spelers: 1 tot 4
  • leeftijd: vanaf 10 jaar
  • spelduur: 45 tot 60 minuten

Uitgever: DSV Games

Labels:
Edwin84
Elfenkoning

Re: Drie nieuwe spellen dit najaar bij DSV Games

Bericht door Edwin84 »

Tariki kunnen spelen op Zuiderspel. Zit leuk in elkaar. Het scannen werkt net als Chronicles of Crime alleen heb je een hexagon bord met locaties. In je kamp kun je voorwerpen maken.

Door 2 items te scannen kun je ze combineren. Geen spoilers want heb niet zover gespeeld en verzin dit nu. Maar je kunt denken aan je vindt touw en je vindt stokken. Door beide te scannen maak je een hengel.

Je begint het spel met een paar voorwerpen die je onder de spelers verdeelt. Alleen de speler die het voorwerp in bezit heeft kan dit op een locatie gebruiken. Sta je op dezelfde locatie kun je voorwerpen uitwisselen.

Aan het begin van het spel krijg je 2 doelen die je de juiste richting opsturen. Gaandeweg komen er nieuwe doelen bij en ontvouwt het verhaal zich.
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Contacteer:

Bericht door siepie »

Concept leek me leuk maar na het zien van wat filmpjes denk ik niet dat het wat voor ons is. Wat ik er van gezien heb is dat het speelbord alleen dient om locatie in de app in te kunnen geven. En je bent meer bezig me de app dan met het spel verder. Ik denk dat het meer voor families met kinderen is.

Ben wel benieuwd naar Endeavor die stond al op de radar.
Afbeelding
Flash
Wu Feng

Bericht door Flash »

siepie schreef: wo 26 mar 2025, 10:13 Concept leek me leuk maar na het zien van wat filmpjes denk ik niet dat het wat voor ons is. Wat ik er van gezien heb is dat het speelbord alleen dient om locatie in de app in te kunnen geven. En je bent meer bezig me de app dan met het spel verder. Ik denk dat het meer voor families met kinderen is.
Wij hebben het spel uitgespeeld (ik met twee kids van 11 en 14) en dat was ook onze bevinding (alhoewel het speelbord wel meer functie heeft dan alleen om de locatie in de app aan te geven). Wij waren erg enthousiast over het spel als zijnde een familiespel met kinderen. Verhaal zit leuk in elkaar en er valt genoeg te ontdekken. Ik sluit niet uit dat er ook volwassenen zijn die zich met spel vermaken zonder dat er kinderen mee spelen, maar tot die groep behoor ik in elk geval niet. Maar voor de kinderen behoorde dit tot de beste nieuwe spellen die ze gespeeld hadden in 2024.
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

Rebirth is sinds vorige week beschikbaar. Endeavor: Diepzee is nu verkrijgbaar.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Mocht iemand interesse hebben in Endeavor Deepsea. Ik heb de KS Deluxe editie in het Engels te koop. Deze mag voor 50 euro weg.
Plaats reactie