Flip 7 keert terug met wraak!

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Plaats reactie
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Flip 7 keert terug met wraak!

Bericht door Bart »

Eind januari verscheen in de Engelstalige spellenwereld Flip 7 With a Vengeance, een agressievere versie van de instant klassieker Flip 7.

Flip 7: With a Vengeance bouwt voort op het succesvolle origineel, maar biedt nieuwe interactie tussen spelers en voegt speciale sabotagekaarten toe die het spelverloop een stuk venijniger maken.

F7Veng.webp

Het uitgangspunt blijft zoals in het originele spel. Spelers draaien één voor één kaarten van de trekstapel, waarbij ze geen twee keer hetzelfde getal mogen draaien. Wie te ver gaat, loopt het risico te zich "kapot" te spelen en al verzamelde punten van de ronde te verliezen. Het spel eindigt wanneer na verschillende rondes een speler meer dan 200 punten verzameld heeft.

Deze nieuwe Flip 7 2.0 introduceert kaarten met negatieve punten en kaarten waarmee tegenstanders kunnen worden bestolen of gedwongen extra kaarten te trekken. Deze toevoegingen zorgen voor meer directe confrontatie aan tafel. Zo zijn er kaarten waarmee de punten gehalveerd worden, kaarten kunnen worden gestolen of een tegenstander kan worden gedwongen vier kaarten te trekken. Spelers staan ze nog meer voor de keuze: stoppen om de verzamelde punten veilig te stellen, of een extra kaart nemen in de hoop op de bonus voor zeven kaarten op rij.

Flip 7: With a Vengeance is een volledig zelfstandig spel dat gepositioneerd wordt als de meer meedogenloze opvolger van het origineel. In de Engelse versie zouden de kaarten een ander formaat hebben dan het origineel, waardoor beide versies niet combineerbaar zijn.

Op dit moment is nog niet bekend gemaakt of er een Nederlandstalige versie volgt.

F7Veng_F7.webp

Oude actiekaarten zijn gewijzigd of helemaal geschrapt:
  • Het spel heeft ook kaarten met waarde 13.
  • "Zero" verlaagt je score naar 0 (tenzij je een 7 draait).
  • "Unlucky 7" dwingt je om alle andere kaarten behalve deze kaart af te leggen.
  • "Lucky 13" kan naast één andere 13-kaart worden gespeeld.
  • Bonuskaarten zijn nu minkaarten die de score van een speler verlagen of delen. Ze kunnen tegen tegenstanders worden gespeeld.
  • "Just One More" dwingt je om nog één kaart te nemen en verplicht je vervolgens om deze ronde te stoppen.
  • "Flip Four" dwingt alles spelers om vier kaarten te nemen.
  • Met "Steal" kan je een kaart van iemand anders afnemen.
  • Met "Swap" kan je een kaart van een tegenstander afnemen of ruilen voor een van je eigen kaarten.
  • "Discard" dwingt een tegenstander om een kaart af te leggen.
F7vengcards2.webp

Flip 7: With a Vengeance | The Op Games - 2026
  • auteur: Eric Olsen en Alyssa Swatek
  • spelers: 3 tot 28
  • leeftijd: vanaf 8 jaar
  • spelduur: 20 minuten

Vorig jaar verscheen verscheen eveneens een Engelse Flip 7: Grinch-versie.

F7Grinch.webp

Labels:
Pura Vida
Kardinaal

Re: Flip 7 keert terug met wraak!

Bericht door Pura Vida »

O man, Flip 7 goes UNO en wordt nu helemaal ongecontroleerd kaarten smijten. Count me out.
Afbeelding
siepie
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Bericht door siepie »

Pura Vida schreef: do 12 feb 2026, 08:23 O man, Flip 7 goes UNO en wordt nu helemaal ongecontroleerd kaarten smijten. Count me out.

Nu trekt dat hele Flip 7 me niet. Maar je kan toch de uitbreiding negeren? :wink:
Afbeelding
Pura Vida
Kardinaal

Bericht door Pura Vida »

siepie schreef: do 12 feb 2026, 09:18
Pura Vida schreef: do 12 feb 2026, 08:23 O man, Flip 7 goes UNO en wordt nu helemaal ongecontroleerd kaarten smijten. Count me out.

Nu trekt dat hele Flip 7 me niet. Maar je kan toch de uitbreiding negeren? :wink:
Zeker. Dat bedoelde ik ook met die laatste zin. :D
Afbeelding
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

dit is een uitbreiding die wat mij betreft volledig de plank mis slaat. Maar er zijn groepen mensen die wel enthousiast worden van negatieve interactiviteit. Ik niet in ieder geval, dit hoef ik niet eens te proberen. Sowieso is flip 7 meer vermaak dan spel ivm de geluksfactor, maar dan is t juist mooi als iemand een keer die 7 haalt. maar zo wordt het alleen maar meer ellende.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
Plaats reactie